huiluurtje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ymke, 8 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ymke

ymke Lid

25 feb 2010
    58
    0
    0
    Onze dochter van 2 maanden heeft van 18.00 - 19.00 uur iedere dag een huiluurtje. Nu kan ik me het niet meer herrineren van onze andere dochter, want die had dit ook. Maar wanneer gaat dit gemiddeld over. En wat kun je heb beste doen. Ze wordt dan wakker na een uur slapen en ze wil perse uit bed. in bed is het alleen maar huilen, huilen.
    Verder doet ze het goed alleen dit uurtje.

alvast bedankt

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier was ze de eerste 3 maanden 's avonds onrustig en wilde ze heel vaak drinken.
    Daarna was het over. Nu is ze rond etenstijd vaak jengelig maar dan is ze gewoon moe van de dag.
    Wat je het beste kunt doen... haar gewoon lekker bij je nemen als is het tijdstip misschien niet altijd handig. Maar het gaat weer over!

3. ymke

ymke Lid

25 feb 2010
    58
    0
    0
    Heel gek dat je in 2 jaar tijd al heel veel vergeten bent. Ik kon me het niet meer herrineren van onze oudste.
    Iemand nog ervaringen met een huiluurtje in de vroege avond?

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn jochie deed dat ook. We hebben een paar weken elke avond hem gewoon op schoot gehouden. Bij ons werd hij wel rustig, of kreeg af en toe een paar slokjes melk (fles 30/1). Dat was dan na 2 uurtjes onrust weer over, dan nog 1 grote fles en zo de nacht in..

Meestal hadden we dan net het eten op, en anders aten we om de beurt, of met de kleine op schoot..

5. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    onze kleine had het van 20 tot 23 de eerste 3maandjes van zijn leven. Ik kon hem niet in zn eigen bed leggen want hij ging compleet over de rooie. Ik heb hem altijd bij me gehouden toen. Op een gegeven moment viel hij heerlijk op mn borst bij mij in slaap en zo zat ik dan elke avond heerlijk met hem te knuffelen.

Nu ligt hij om 19uur op bed en slaapt tot de volgende ochtend 7uur. Ik heb echt van die 3maanden genoten ook al is het even een "vervelend" iets doordat je aan de bank gekluisterd zit.Dus ik zou zeggen lekker bij je houden voor je het weet wil ze gewoon in dr eigen bedje slapen!

xxx

6. adi

adi Niet meer actief

Misschien denk ik te simpel,. maar als ze wakker wordt na een uurtje slapen en uit bed, dan zou ik haar toch gewoon uit bed halen. Die tijdstip is neem ik aan geen tijd om de nacht in te gaan, dus is zij waarschijnlijk dan klaar met haar korte slaap en wil weer uit bed en drinken.

7. ymke

ymke Lid

25 feb 2010
    58
    0
    0
    We halen ze dan inderdaad uit bed,maar ook uit bed is ze aan het huilen en is ze niet tevreden te krijgen.
    Ik vind het geen probleem dat ze in de avond maar 1 uurtje slaapt, maar ze is uit bed ook nog flink aan het huilen.
    Vroeg me af rond welke tijd dit minder word.

8. madelief78

madelief78 Bekend lid

26 feb 2009
    561
    63
    28
    mijn oudste had zijn huiluurtje van 21.00 tot 22.00. ik ging dan met hem in de schommelstoel op zijn kamertje zitten. daar was het rustig en door het schommelen en liggen op mijn borst werd hij weer rustig.
    ik heb hem nooit van zijn kamertje afgehaald omdat ik dat te veel prikkels voor hem vond. hij was al overstuur en als hij dan nog meer prikkels van tv, veel licht en praten kreeg zou het langer duren.
    ik kan me herinneren dat dit overging na dat de avondfles van 12 uur er af ging en ik dacht dat dat met 3-4 mnd was.
    mijn jongste zoontje is nu bijna 2 mnden. hij heeft ook tussen 18.00 en 19.00 zijn huiluurtje. we kunnen er bijna de klok op gelijk zetten. we zijn dan net klaar met eten. ook met hem ga ik in de schommelstoel zitten op zijn kamertje. dan wordt hij rustig en slaapt dan een half uurtje om dan weer te beginnen. nog een keer in de schommelstoel en dan slaapt hij tot de volgende voeding van 19.30-20.00. we hebben ook al eens geprobeert om hem dan de fles te geven als er al 3 uur tussen de voedingen zat maar dan gaat het huiluurtje naar later op de avond rond 21.00. het lijkt wel of hij het huilen nodig heeft en de rust en het fysieke contact zijn dan het enige wat hem rustig laat worden. ik geef hem ook een speentje. maar die pakt hij pas als hij rustig genoeg is. in bed laten liggen en het speentje geven heeft geen zin want zodra ik weg loop uit zijn kamer is de speen er alweer uit.
    ik hoop dat je er iets mee kunt.

9. sabrina79

sabrina79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    2.962
    0
    36
    Leerkracht basisonderwijs
    Zaanstad
    Ons mannetje had het ook de eerste drie maanden en dan altijd onder etenstijd. Zoals iemand al eerder hier schreef, wij namen hem gewoon lekker bij ons en aten dan of om de beurt of koud, haha.
    Na drie maanden was dit over.

10. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Ons zoontje had tot ongeveer 11 weken huiluurtjes tussen 18.00 en 22.00. Dit verschoof langzaam en uiteindelijk heeft hij nog twee maandjes een huiluurtje gehad tussen 18.00 en 19.00.
    Met ongeveer 5,5 maand was dit over.

Deel Deze Pagina