ik geef humana ha pre, en ze drinkt nu zo'n 200ml 5x op een dag. het bevalt goed moet ik zeggen en heb zelf niet het idee dat t buikkrampjes zijn, sinds een paar dagen wordt t ook minder met huilen. ik vraag me alleen af waarom t in nederland nog niet verkrijgbaar is, die pre-voeding.
pre-voeding heet het, en het is een voeding die je net als borstvoeding voedt, op verzoek en zo veel en vaak je baby wil, het geeft zelf aan als het genoeg heeft. pre-voeding komt dus voor de nummer 1 melk, waar in nederland mee begonnen wordt. als de baby niet meer verzadigd wordt van de 'pre' kun je overstappen op nummer 1. in principe kun je het net als borstvoeding blijven voeden tot het 'vast' voedsel eet. hier in duitsland wordt het vrijwel aan alle baby's gegeven, dus ik sta er van te kijken dat nederland dit nog niet aanbiedt.
niet ded ervaringen van anderen gelezen, maar hier was het tot 12 a 3 maanden oud ongeveer elke avond raak. Werd minder in de loop van de tijd. Na 3 maanden kan ik me herinneren was het klaar. Inbakeren heeft hier wel een beetje bij geholpen.
Mijn zoontje is dan vandaag pas 3 weken maar hij heeft het eigenlijk al sinds zijn geboorte ook rond dezelfde tijd tussen 19:30 en de laatste voeding van 23:00. Soms valt hij zelf in slaap maar we nemen hem dan ook wel eens gewoon lekker bij ons. Ik denk dat het ook gewoon verwerken van de dag is.
mn jongste dochter had dit ook! vaak namen haar maar gewoon bij ons en gaven wat eerder de fles. na drie maanden was dit huiluurtje voorbij en slaapt ze gewoon lekker
Hier ook eentje met een huil (half) uurtje. Vaak s avonds tussen 19u en 22u (uiteraard niet de volle 3 uur, maar de ene keer is het van 19u tot 19.30u en de andere keer is het van 21u tot 21.30u bijvoorbeeld). Hij ligt dan altijd bij mij, ik hou hem stevig vast, zodat hij weinig kan, ik wieg een beetje met hem en dan wordt hij van lieverlee rustiger en valt zo in slaap... Dan leg ik hem weg en moet ik hem wakker maken voor de laatste fles... Vind ik altijd zo zonde, maar doe het wel omdat hij vanaf die fles doorgaat tot ca 6u s morgens... Soms loop ik ook ff met hem naar het raam, naar buiten kijken vind ie geweldig, wordt ie ook rustig van.. Het is een beetje uitproberen wat ze willen, maar in bed/box leggen en hem laten huilen is geen optie, dan raakt hij volledig over zijn toeren en dat vind ik zo zielig, dat kan ik niet aanzien/horen. Succes met uitproberen wat voor jullie werkt!
Maar 5x 200cc: is dat niet heel veel voeding ineens voor zo'n kleintje? Ik vind het heel mooi klinken dat je met die FV wil en kan voeden zoals met BV maar met flesjes kan er wel sprake zijn van het doordrinkeffect en dat heb je met BV niet. Lijkt me wel een belangrijke factor bij het op verzoek voeden... Als je de indruk hebt dat je kindje 's avonds nog honger heeft, zou ik verspreid over de avond vaker kleine beetjes voeding geven. LIjkt me sowieso gezonder dan 5x zo'n grote fles..
Ik schrok er ook van, 5 x 200 ml met 7 weken? WOW. Dat drinkt onze dochter nu nog niet eens weg, 200 ml!
vond ik ook veel, maar volgens 2 kinderartsen en deze vroedvrouw, mag ze het gewoon hebben. omdat t andere voeding is als die we in nederland kennen....
hoi, in belgië is beba sensitive blijkbaar niet te vinden...!? ben er net mee begonnen want onze 8 weken oude dochter Sienna heeft al heel wat achter de rug..en heel wat melken geprobeerd. Sojamelk hielp goed tegen haar kolieken en diarree maar dat lust ze absoluut niet, zelfs niet met een beetje suiker!!! Toen ik in Duitsland ging winkelen kwam ik uit op Beba Sensitive..en heb die dadelijk meegenomen want voorheen dronk ze de gewone Beba en die vond ze superlekker maar daar kreeg ze enorme krampen , kolieken en diarree van . De KA denkt aan KMA of lactoseintolerantie en schreef een peperdure melk voor nl Nutramigen. Maar ik weet dat dit een heel vieze smaak heeft en wil dit als allerlaatste redmiddel achter de hand houden. Daarom probeer ik nu Beba sensitive en hopelijk help haar dat ook!!!! Maar in België is het dus niet te koop. In Nederland precies wel??? Kan iemand mij zeggen waar ik dat kan vinden en wat de kostprijs ong is??? xxx een desparate housemum met huilende dochter!!!!