baby 5 maand word elke nacht 5 of 6 keer wakker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door brownielover, 8 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.155
    3.036
    113
    Nederland
    Oh ik ben zoooo moe..

Onze baby van bijna 5 maand word elke nacht zo'n 5 a 6 keer wakker. Hij heeft geen honger, geen vieze luier, niet te warm of te koud. Geef hem zijn speen en hij valt bijna altijd direct weer in slaap. Maar ik ben echt gesloopt, ik moet er 3 of 4 keer per week om iets voor 5 en uit om te werken. Die nachten doet mijn vriend de baby maar ik moet hem steeds wakker maken omdat hij ons zoontje niet hoort. Is dit zovaak wakker worden normaal bij baby's die een speen hebben?

Onze dochter duimde en was snachts nooit wakker. Sliep ook al vlot door.

En heeft iemand enig idee wat we kunnen doen in de hoop dat ie eens niet zovaal wakker word? A
    Of is het hopen dat hij ooit niet meer wakker gaat worden voor die rot speen;) als die bij ons in bed ligt dan slaapt die trouwens als een roosje en geeft die geen kick.. maar ik wil hem niet teveel bij ons dat vind ik gevaarlijk. In de wieg slaapt die overigens net zo beroerd als op z'n eigen kamer.

2. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.786
    7.374
    113
    Herkenbaar inderdaad. Tot hij 10 maanden was moesten we er tussen de 2 en 10 keer uit per nacht. Hij heeft wel veel op onze kamer geslapen, dat scheelde een loopje naar boven.
    Na de 10 maanden ging het af en toe iets beter, al waren er nog steeds nachten van echt 10 keer eruit gaan voor hem. Maar sinds we hem toen in een strak ritme gekregen hebben, elke dag op dezelfde tijden in bed leggen, ging het stukken beter.
    Nog steeds wordt hij af en toe wakker voor zijn speen, dan zit hij er bijvoorbeeld bovenop en kan hem niet vinden, of hij is eruit gevallen tussen de spijlen door en hij kan er net niet bij.Afgelopen nacht was het 4 keer, maar gelukkig was het daarvoor al wel een nacht of 5 geleden dat ik er voor hem uit moest.

Als wij trouwens echt op waren, en het hielp om hem tussen ons in te nemen, dan deden we dat gewoon, hoor. We hebben nog 2 kinderen rondlopen en ik kon amper mijn benen meer verzetten na nachtenlang echt 10 keer eruit te zijn geweest voor hem. Dan maar tussenin, dan stopte ik die stomme speen half slapend weer in zijn mond en sliep zelf ook veder.

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Het is dus echt geen honger? Je hebt dus al eens een flesje geprobeerd?
    Want rond 5/6 maanden vindt erook een groeispurt plaats waardoor ze tijdelijk 's nachts weer willen drinken.

Verder een medische oorzaak ook al uitgesloten zoals oorpijn, oorontsteking of doorkomende tandjes?

4. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.155
    3.036
    113
    Nederland
    Ja echt geen honger. Heb een fles om 23 uur geprobeerd. Een fles om 3 of 4 uur snachts. Maar dan blijft ie gewoon wakker worden voor z'n speen. Dit is echt al vanaf dat ie een week of 9 oud is zo, misschien wel langer.

Hij heeft nu toevallig oorontsteking en ab daarvoor maar het speelt dus al veel langer. Tandjes zie en voel ik nog niet doorkomen.

5. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.155
    3.036
    113
    Nederland
    Oh wow ookal zoveel :$ een ritme ja die hebben we natuurlijk nog niet echt. Begint wel langzaam te komen maar is nog niet elke dag hetzelfde natuurlijk. We nemen hem ook wel eens bij ons hoor. Soms kan ik in een halfuur tijd wel 4 keer naar hem toe gaan, nou dan neem ik hem mee naar onze kamer. Maar ik ken dit dus totaal niet van onze oudste maarja die duimde. Die had die duim altijd bij de hand:p

6. udition

udition Actief lid

1 dec 2015
    129
    1
    18
    NULL
    NULL
    Speen langzamerhand afleren en iets anders voor in de plaats wat hij makkelijker zelf kan vinden?

Onze dochter verving haar speen met een zipadeezip. Zodra ze zipadeezip had, konden we het langzaam afbouwen met de speen.

Maar het kan ook met een troeteldoekje, knuffeltje oid?

Iets anders waar ze comfort uit kunnen halen.
    Als hij bij jou in bed ligt, ben jij comfort. Als hij in zn eigen bedje ligt de speen. Dus je zou dan overdag kunnen beginnen met iets nieuws introduceren oid?

7. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Mijn oudste heeft dit ook maanden gehad.
    Er was ook geen medische oorzaak. Speentje geven was genoeg.
    Het houdt vanzelf op, op een gegeven moment kunnen ze zelf de speen pakken.

8. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    en toch denk ik dat het honger is, probeer het eens

mijn ervaring was namelijk: steeds weer de speen erin- echt vermoeiend soms wel 10x per nacht. Gaf ik een fles dan was het niet nodig, alleen speentje na de fles en de hele nacht weer zoet. Had ik ook eerder willen ontdekken. Had dus honger.

9. februari2012

februari2012 Bekend lid

31 okt 2012
    689
    394
    63
    Hier ook hoor! Dochter werd tig keer per nacht wakker voor haar speen. Ook ik wist zeker dat het geen honger was, als ik de fles aanbood, hoefde ze hem niet. Doodvermoeiend! Maar met 8 maanden ging het over. Ze kon toen zelf haar speen pakken als ze 's nachts wakker werd. Ik heb sinds die tijd 3 spenen in haar ledikant liggen, zo kan ze er altijd eentje vinden.

Ik weet hoe ontzettend moe je je voelt, maar het word echt beter!

10. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.155
    3.036
    113
    Nederland
    Ik had eerder een topic moeten openen. Hij heeft vannacht doorgeslapen😱 we waren z'n speen kwijt dus hij is zonder in slaap gevallen. En vanmorgen werd ik wakker en dacht ik; huh??? Heb ik nou door z'n gehuil heen geslapen? Maar hij heeft gewoon de hele nacht geslapen:D ik hoop dat het zo blijft maar anders hou ik me vast aan de hoop dat het ooit over gaat:) fijn wat herkenning van jullie te lezen.

Deel Deze Pagina