Hai meiden! Onze lieve, hele jonge, Evy is volgens mij een heel tevreden baby'tje, maar ik vraag me af of dit normaal is: 's nachts slaapt ze "door" dus om de 4 uur wordt ze vanzelf wakker voor de voeding. Dan krijgt ze voeding en slaapt ze in principe zo weer verder. Overdag slaapt ze 's ochtends best lang, 3 uur acter elkaar, maar in de middag en avond heeft ze het gewoon moeilijker. Ze isdan lastig tevreden te stellen, ze wil alleen bij ons liggen. De speen accepteert ze eventjes, maar daarna gaat ze weer huilen. Ik vind het zielig. Ze huilt al met al op zo'n avond dan toch nog best wel veel volgens mij.... Wat is normaal, hoeveel ben je met een kindje "in de weer" Ik weet dat elk kind anders is hoor!!! Maar ik ben gewoon wat onzeker Dank!
och en wee, Die onzekere eerste maandjes. We herkennen dat vast allemaal. Als ze smorgen lang slaapt zal ze wellicht smiddags en savonds niet zo veel zin hebben om te slapen maar wil ze gezellig beziggehouden worden door mamma of pappa. Krampjes hebben ze allemaal, huil uurtjes ook. Is ze wel stil als je haar gewoon bij je hebt?
Herkenbaar hoor. Hier begon dat misschien iets later, maar eind van de middag, begin van de avond waren moeilijke uren. Zijn dat ook lang gebleven. Hier hielden we de kleine gewoon lekker bij ons, af en toe een extra slokje drinken tussendoor als troost. En zo kwamen we de avond wel door. Lekker met een slapende baby op schoot. Of gewoon een beetje gekke bekken trekken Of huilt ze ook erg als ze bij je is? Dan zou je nog wat babybuikmassage kunnen proberen, misschien zit er in het buikje wat lucht dwars, dat kan soms wat helpen.
Oooww wat een herkenbaar dagritme! Hier precies hetzelfde, alleen slapen ze al van 22:30 tot 7:00 (joepie!). En na de fles van 7:00 idd ook nog een uur of 2/3. Daarna wordt 't moeilijker inderdaad. Op dit moment slapen ze, maar dat is een uitzondering. Meestal zijn ze hangerig/huilerig in de vooravond, tot ze de laatste fles krijgen. Daarna vallen ze dus als een blok in slaap. En ja, ook hier willen ze het liefste bij ons zitten. Lekker op schoot, of lekker op onze buik/borst liggen. Het wordt al beter, ze kunnen zich nu beter vermaken in de box onder de mobile of babygym. Of kijken naar de oudste of naar de hond. Maar het is dus heel normaal om zoveel met je kindje bezig te zijn, tenminste, we hadden het bij de oudste ook dat we avondenlang een wakker en vaak huilend (krampjes ) kindje op schoot hadden.
Hier ook vnml. eind van de middag en avond dat ze huilerig is en alleen bij ons op de borst wil liggen, ik heb me er maar bij neergelegd dat het nou eenmaal zo is, en nu kan ik er zelf heel relaxt onder zijn, en op de momenten dat ze wel goed slaapt, pak ik ook mijn slaapmomenten... Volgens de meeste die ik gesproken heb (huisarts, verloskundige, cb, en andere mama's) is het gewoon heel normaal als ze zo klein zijn dat ze huiluurtjes hebben, het kunnen krampjes zijn, maar dat zal je nooit echt goed weten...
juenco dit klinkt me bekend in de oren mijn meisje heeft dit ook ze doet dit tegen 16.00 uur en houdt op tegen 20.00 uur op het cb hadden ze gezegt dat het kon duren tot ze 13 week was nou ze hadden hierbij gelijk je kan er niets aan doen of veranderen het word steeds beter bij ons gaat het nu ook makkelijker sterkte er verder mee groetjes jolanda
Oh ja hoor, heel herkenbaar. En het gaat nog wel even duren, waarschijnlijk. Sorry hoor, wil je niet bang maken . Die eerste weken hebben wij onze krummel gewoon lekker bij ons genomen 's avonds als ze huilde. Dat was de enige manier om zelf nog een zekere mate van rust te hebben . Meissie lekker bij mama op schoot, speentje in de mond, beetje wiegen en mama kon intussen ook nog tv kijken. Uiteindelijk viel ze wel in slaap en als we dan de kinderwagenbak voorverwarmd hadden, was er een kans dat ze lekker bleef slapen tot 23.00 uur. Dan kreeg ze een fles en gingen wij ook naar bed. Ik zou niet laten huilen. Ik geloof niet dat je zo'n kleine frummel kunt verwennen. En ik vind ook niet dat je je baby verwent als je hem bij je neemt als hij huilt. Er wordt wel eens gezegd dat je kindje huilt omdat het aandacht wil. Nou, mag het? Er komt zoveel op zo'n kleintje af en dan heeftie misschien ook nog last van z'n darmpjes. Logisch toch dat hij liever bij papa of mama is? Gewoon lekker bij je nemen dus. En als je het wel een beetje veel vindt, bedenk dan: het gaat over. Als je kindje een paar maand verder is, ben je er al minder mee bezig. Hehe, dan ga je het nog missen! Ik weet nog dat wij toen onze dochter met vier maanden van de laatste fles (23.00 uur) af was, na ongeveer een week zeiden dat het toch wel saai was en voorstelden dat we haar wakker zouden maken.... haha, niet gedaan natuurlijk, maar soms mis ik het nog steeds! Zo'n half slapend wurm dat lekker tegen je aankruipt. Poeh, moet je nu eens om komen! Hehe, dan moet ze of heel moe zijn, of heel verdrietig, of heel verlegen en dat is ze allemaal niet zo heel vaak. Ik zou dus zeggen: probeer er vooral van te genieten!
aha, bedankt meiden! Ze is op zich wel stil als ik haar bij me heb. Pas als ze echt honger heeft is ze niet meer stil te krijgen, maar dat is logisch. We gaan straks een andere fles kopen (dr brown), dan doet ze er wat langer over (nu avent, fles met 5 minuten leeg ) Jopen dat ze dat hongergevoel dan een stuk minder heeft, want ze krijgt (meer dan) genoeg: 610 cc pd (ze is ruim 8 pnd) En ja, ik geniet er wel erg van dat ze bij me ligt, en ik geloof het best dat ik dat straks zal gaan missen! Dus ik zal haar lekker blijven knuffelen!!!!! Lekker warm moppie!
hier hetzelfde,aan het eind van de middag begint het ge-emmer,en pas laat in de avond houdt het op. krampjes weet ik zeker ,en inderdaad ze wil bij mij liggen. waar ik wel van baal want nu kom ik dus helemaal niet meer toe aan het huishouden... over 13 weken dan maar een keer goed schoonmaken
Mijn dochter had t ook heel erg de eerste maanden! Ze huilde van 20-22 ongeveer, was alleen stil als ik haar voedde of wiegde. We hebben vanalles geprobeerd, maar als iets leek te helpen, was dat maar eventjes. Heel langzaamaan werd t beter. Pas na 6 maanden kon ze meestal redelijk normaal zelf inslapen op een normale tijd...
20 tot 22 dat zijn toch maar 2 uurtjes? Dat lijkt mij niet zoveel toch? Sliep ze de rest van de dag en nacht wel?? Evy heeft het vanmorgen behoorlijk moeilijk gehad, achteraf had ze buikpijn, want ze is na een beste poepluier wel in slaap gevallen Het zijn wel steeds korte slaapjes, maar goed, ik kan tenminste wat doen!
hier is ook nog steeds, mijn zoontje is bijna 13 weken, vanaf zeker 3 uur smiddags tot half 9 savonds ongeveer,is er geen land meer met hem te bezeilen,alles is goed voor min,en daarna is het brullen. dit is voor ons al een verbetering,aangezien het eerst dag en nacht zo ging. ik moet zegen dat ik er af en toe wel moedeloos van word,want met nog een dreumus van 16 maanden is het wel erg druk hihi nu moet ik wel zeggen dat mijn zoontje reflux en kma heeft dus misschien ligt het ook wel een beetje daaraan.
wat fijn om te lezen want bij ons is het precies hetzelfde maar blijkbaar toch normaal. Ik wel uitgevonden dat ons mannetje rond 15.00 in de draagzak doe, en dan blijft hij wakker en daarna kan hij zo zijn bedje in, want dan is hij total loss. Anders huilt hij, vind het ook erg fijn om bij je te zijn. Sinds dat dit voor ons werkt heb ik er minder moeite mee, want eerst kreeg ik echt totaal niets gedaan omdat onze man overdag niet zon slapper is. Wilde alleen maar bij je zitten. S'nachts slaap hij geweldig om 23.00 laatste fles en dan weer om 7.15. Dan slaapt hij tot 10.00 en dan overdag soms nog 1 of 2 uurtjes. In de box vind hij nu ook wat leuker, vooral het mobiel vind hij geweldig, daar zit hij hele verhalen tegen te vertellen... erg leuk om te horen. Ach ik leg me er maar bij neer en het gaat vanzelf over denk ik dan... groetjes rensje
Meestal sliep ze overdag wel goed en 's nachts ook, met meestal 1 nachtvoeding. Dus dan kon ik bijtanken!! 's Avonds was ze een totaal ander kind!! Op zich is 2 uurtjes idd niet zo lang (soms was t langer), maar ik kon dan niet met haar op de bank gaan zitten ofzo (tenzij ik haar steeds voedde en dat wilde ik eigenlijk niet). Ze moest dan continu (staand) gewiegd worden. Soms hielp de wagen rijden of in de wipstoel, maar vaak ook niet. Het eerste uur kon mijn vriend nog wel afwisselen met wiegen, maar t tweede uur moest ik dat perse doen. Heb toen ook vaak met haar in de draagzak huishoudelijke klusjes staan doen... Na 4 maanden ging dat wel heel langzaamaan wat beter. Ze sliep nog steeds niet, maar huilde niet meer continu als we niet wiegden oid Pas na 6 maanden sliep ze vaak redelijk makkelijk in 's avonds (muv de perioden dat ze ergens last van heeft). Verder slaapt ze alleen goed op haar eigen kamertje. Ergens anders kan ze moeilijk (of niet) in slaap komen. Dat is eigenlijk ook altijd wel zo geweest, maar dan legde ik haar gewoon in de wagen, maar dat werkt nu helaas niet meer. Ook slaapt ze nu niet meer in de auto, tenzij ze echt kapot is... Kortom, ze is geen makkelijke met slapen, er is altijd wel wat (geweest) Maarrrrr idd t kan altijd erger
Was hier ook, en nu bij mijn schoonzusje ook. Ik noem het gewoon mamahonger, heb hem dan ook altijd bij me genomen. Hij sliep dan zo lekker bij me, maar als ik hem in bed wou leggen, begon hij te huilen. Duurde idd zo'n 3 maandjes...
ik weet zo langzamerhand van gekkigheid niet meer wat te doen. hier begint het zo rond 18 uur,mevrouw krijgt een fles (100 ml) laat een paar boeren en na een halfuur/uur begint ze te huilen,eet haar speen bijna op,spuugt hem weer uit,krijst weer,dan probeer ik allerlei houdingen uit maar alles helpt maar even. vervolgens denk ik ,nee ze heeft toch honger,dan krijgt ze 30 a 60 ml,en dan begint het riedeltje weer opnieuw. al zou ze jengelen dan is het uit te houden maar ze krijst echt als een speenvarken...ik weet gewoon niet of ze honger heeft of krampen... ik wordt er echt heel moedeloos van.
Ja dat ken ik wel, dat doet ze de afgelopen dagen ook. Ze schreeuwt het uit! Ik heb wel gemerkt dat ze het vooral 's ochtends doet. Tegen een uur of 12.00 krijgt ze een vreemde blik in haar ogen en loopt ze rood aan....en ja hoor, een béste poepluier. Hier heeft het dus waarschijnlijk toch te maken met haar darmen. Wat bij ons ook helpt hebben we de afgelopen dagen gemerkt: armpjes vastleggen. Mijn vriend wikkelt haar dan in de omslagdoek met haar armpjes strak tegen zich aan. Ze wordt dan vrijwel meteen stil. In bed doen we dit ook, 's nachts, met de dekentjes. Als ze dan wakker wordt, dan stop ik haar armpjes weer onder de dekens en dan houd ik mijn hand op het dekentje en dan wrijf ik een beetje met mijn duim over haar schoudertje, dan slaapt ze zo weer. Ideaal!! (Ze ligt in een wiegje met spijltjes naast mij) Maar wellicht is het morgen weer helemaal anders
ja precies,de ene dag denk ik "nou alles onder controle zo" en de volgende dag is het een ongeregelde puinhoop hier in huis!
Mamamadelon en juenco: hier precies zo, vanaf de late middag voeding kan ik de klok erop gelijk zetten dat ze tot zo'n 10 a 11 uur savonds alleen maar bij mij wil hangen, ze gaat huilen zodra ik haar in bedje leg, en wil de hele tijd drinken, lijkt het. Ik doe het dan zo: rond 4 uur voeding: dan gaat ze daarna dus jengelen, en dan voed ik 2,5 uur later weer, en dan 2,5 later weer. meestal na die voeding dan lukt het wel om haar weer in eigen bedje te laten slapen. Ik probeer haar tussentijds als ze bij mij in slaap gevallen is wel steeds op bed te leggen, maar eigenlijk heeft dat weinig nut. Soms doe ik haar na die voeding van 4 uur ook wel in de draagzak.Dat helpt eigenlijk als enige...dan valt ze dus in slaap.
hmm allemaal heel herkenbaar, en inderdaad de ene dag denk ik 'zo alles mooi onder controle"gaat goed en de volgende dag weet ik niet meer waar ik het moet zoeken met hem... soms wilde ik dat ik er een handboekje bij had gekregen haha grapje!!