zo vaanvond heb ik het uitgevonden! ik heb de Dr. Brown fles gehaald,echt helemaal goed die fles! geen belletje lucht meer te zien,ze verslikte zoch niet meer etc. en bijna geen krampje meer. wel had ze na anderhalf uur weer honger,dus heb ik haar in bad gedaan (rond 20.00 uur) en toen weer een fles en ze viel als een blok in slaap en met een warme kruik ligt ze nu sinds een uur of 21 in bed! morgen weer proberen!
@Mamamadelon: fijn dat het zo goed helpt bij jou, die drbrown. Hier had het helaas weinig effect, althans niet op de gulzigheid... Vandaag heeft ze (met avent) wel heel veel last van krampjes, ik hoorde en voelde het borrelen in dat kleine buikje! Zo zielig. Ik probeer dan inderdaad ook van alles, maar alles helpt idd maar even. Toch de drbrown maar weer uit de kast halen dan, tegen de krampjes. @all: Gebruiken jullie infacol? Ik weet niet goed of ik daaraan moet beginnen... En idd, de ene dag gaat het top, ook 's nachts. Maar de afgelopen twee dagen weer een stuk minder. Vannacht had ze last van een volle buik, mijn vriend heeft midden in de nacht 20 minuten met haar gestaan, ze heeft een hele grote boodschap gedaan terwijl ze op het aankleedkussen lag...Daarna viel ze in een diepe slaap
Ik heb niet het hele topic doorgelezen. Maar lekker troosten hoor! Komt straks vanzelf goed! Heb je de difrax
Milan deed dat in het begin ook hoor. Overdag ging het goed, maar als de avond begon wilde hij alleen maar vastgehouden worden. Zodra we hem neerlegde was het brullen. Toen iedereen zei "dat hoort zo en gaat vanzelf over" geloofde ik er niks van. Milan sliep bij ons op de kamer en werdt constant wakker als zijn speen uitviel. Dus mijn nachten bestonden eigenlijk alleen uit het constant terugduwen van die speen. Maar goed, ga een beetje off-topic zo... Het gaat vanzelf beter. Op een gegeven moment hebben ze minder behoefte aan die aandacht en slapen ze gewoon in hun eigen bedje. Elke kindje is natuurlijk anders, maar dit is iig mijn ervaring.
@Infacol, gebruiken wij vanaf de 1e week en bij ons werkt t perfect. Maar ik geef bv en weet dus niet hoe t werkt bij fv. Op t flesje staat dat je elke voeding kan geven, ik geef 3x per dag en dat gaat goed. Natuurlijk wel nog wat krampjes maar echt stukken minder.
@Suzie...heel herkenbaar van die speen continu terugduwen... Bij ons ook de wieg naast t bed en op dezelfde hoogte (nog de klossen gelukkig)..
Wij zijn dus niet de enige met een kleine met slaapproblemen. Roan slaapt 's nachts wel goed maar overdag is het echt een ramp. s'ochtends fles erin en dan begint het al, huilen, huilen en nog eens huilen. Ik sleep mezelf en de kleine van voeding naar voeding want alleen dan is ie rustig, kort na zijn fles begint het al. We horen z'n buikje ook knetteren en denken dus ook aan darmkrampjes en gebruiken dus ook infacol. Heel af en toe valt hij op onze borst in slaap maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. wij zijn inmiddels ten einde raad. Cb denkt misschien aan koemelkallergie dus nu overgestapt op nutrilon pepti. Maar goed ik dwaal af... Al met al is het heel moeilijk en wanhopig. Het huilen staat me momenteel nader dan het lachen. Kon ik hem maar helpen... Sterkte allemaal, helaas heb ik geen goed tips maar kom hier wel ff vaker neuzen of er nog tips voorbij komen...
Wat mij betreft dwaal je niet af hoor Trieske, het gaat hier inmiddels van kwaad tot erger en alle andere verhalen (met of zonder tips) zijn wat mij betreft welkom. (idd ook een beetje om te realiseren dat we niet de enigen zijn, hoe cru dat ook voor de ander is..) Ze is zo ontzettend veel wakker, ze maait met haar armpjes, huilt na elke voeding, haar buikje borrelt etc etc. Ik heb met haar en met ons te doen, want ook 's nachts gaat het niet meer goed nu. Ze weigert gewoon om in slaap te vallen en wat het is?? Ik heb het CB gebeld net en zij denken dat ze misschien te weinig krijgt. Zou best kunnen, maar ook als ze een keer wat meer krijgt per fles huilt ze.... Misschien valt dat dan weer te zwaar, aangezien ze zo gulzig is. Pfff, moeilijk hoor!
de Dr. Brown fles hielp 1 avond volgens mij werkt hij niet meer want ze schrokt het eten weer naar binnen en gisteravond was het weer drama! ik heb vanochtend het CB gebeld,ik ga vanmiddag naar het inloopspreekuur even wegen en daar vragen wat ik kan doen..
is jbpm geen idee? dan kan ze niet zo schrokken omdat het wat dikker is alleen dan niet in de brown fles want dat gaat geloof ik niet goed met dat filter
Is het misschien een idee om te gaan inbakeren??? Dit doen wij ook met Roan al vanaf 2 weken. We hebben er wel een cursus voor moeten volgen en hij is gecontroleerd door de arts. Ik moet zeggen dat hij sindsdien 's nachts erg goed slaapt. Overdag totaal niet hoor maar het is in ieder geval iets toch. Welke fles gebruik je? Wij de difrax. Dat is de enige waar hij goed mee drinkt. Roan was en is ook erg gulzig maar het gaat veel beter met deze fles en een paar pauzes tussendoor. Ook wij hebben geprobeerd meer voeding te geven omdat hij steeds zo snel weer kwam. Geen succes hier, het leverde alleen maar meer krampen op en dus nog minder slaap en meer tranen. Ik ga vandaag de HA bellen en vragen om een verwijzing naar de kinderarts. Ik sta erop dat ze hem na gaan kijken. Het is toch niet normaal dat zo'n kleintje alleen maar huilt als ie wakker is... Aangezien hij veel wakker is huilt hij dus heel veel.
En gebruiken jullie infacol??? Wij denken dat dat wel werkt. En als je echt ten einde raad bent maak dan de fles met rooibosthee aan van annick. Wij merkten direct verschil, al was het maar voor even. We hebben toen tenminste een paar nachten bij kunnen tanken...
Hai Trieske! We hebben de Difrax al geprobeerd, zelfde resultaat. Ook door de Dr. Brown speen slurpt ze heen, ze is kennelijk gewoon heel sterk Een pauze houden werkt hier averechts. Als we gewoon geen fles of fopspeen tijdens de pauze geven wordt ze woest, en ook als we de fopspeen geven en die eruit halen, dan wordt ze ook woest en hebben we haast geen tijd om de fles erin te krijgen. Ze stopt haar handjes dan in haar mond en zie die daar maar eens weg te krijgen, wat een kracht Dit alles heeft tot gevolg dat ze ineens weer héél gulzig gaat drinken, alsof haar leven ervan af hangt (oh, dat doet het ook ) Nu net wat meer gegeven, 120 en haar op haar zij gelegd. Ze slaapt nu heerlijk! Ja, we geven infacol, alleen deed ik het verkeerd, ik kneep de pipet niet leeg zag ik vanmorgen (gisteravond mee begonnen en door het slechte licht zag ik kennelijk niet dat de pipet niet leeg was) Ik weet dus nog niet zeker of het werkt... inbakeren is misschien ook wel wat voor Evy, maar eens bespreken op het cb volgende keer. Ik zou ook eisen dat er een kinderarts naar mijn kindje zou kijken hoor, het is niet normaal dat je kindje zoveel huilt. Zielig joh, want er is wel wat aan de hand, vervelend zijn ze nu nog niet!
Wat fijn dat ze nu slaapt, hopelijk houd ze het een paar uurtjes vol. Ik ben alweer aan het rekken tot half 3, dan mag hij weer eten en gaan we weer eens proberen of hij wil slapen in z'n bedje.
ja, ze slaapt nog steeds! Alleen word ik nu wel wat moe dan de gebroken nacht en mijn heldere ingeving om de badkamer schoon te gaan maken. Ik durf alleen nu niet goed te gaan slapen nu ze op haar zij ligt, ook al heb ik er een handdoekje voor liggen. Nou ja, vanavond maar vroeg naar bed. Vreselijk is dat hè? Dat rekken..."nog even wachten, 't is nog geen tijd", liedjes zingen en maar troosten. Maar ik begrijp dat jij je kindje 's nachts inbakert? Overdag niet?
Het zou eigenlijk bij alle slaapjes moeten maar zodra ik hem overdag in begin te bakeren dan breekt de hel los. Ik probeer het dan wel altijd een poosje met een liedje, tutje etc maar na een uur haal ik hem er echt uit. Ik vind het onnodig om hem te laten huilen, hij is nog geen maand oud. Ik heb zo'n zijslaapkussen. Zijn helemaal niet zo duur en je bent verzekerd dat ze niet op haar buik kan draaien. Kun jij ook af en toe wat uurtjes slapen. Ga Roan nu z'n fles maar geven en dan weer een poging wagen... Succes met poetsen, ik kom er niet aan toe helaas...
trieske, een puckababy voor overdag, is dat misschien een optie? ik gebruik deze omdat Danique niet mag worden ingebakerd ivm heupjes, en vannacht had ze hem onder gespuugd, en de andere hing nog nat aan de lijn, nou ik heb het geweten zo zonder puckababy, ze maaide zichzelf elke keer weer wakker omdat ze benauwd is vanwege verstopte neus, ik ben de hele nacht in de weer geweest.
Die heb ik wel een liggen hier dus ik zou het kunnen proberen. Ik wordt eigenlijk een beetje gek van het CB. Ik moet me strikt aan regeltjes houden omdat het inbakeren anders geen effect zou hebben. Rust, ritme en regelmaat blijven ze maar mee aankomen. Ik houd me momenteel redelijk aan die regeltjes (geen tv aan, weinig visite, een week niet naar buiten etc) maar moet zeggen dat het me zwaar valt allemaal. Zeker omdat hij maar blijft huilen, waar doe je het dan voor he?! Ik zie dat onze kleintjes allebei even oud zijn, toevallig! Slaapt Danique wel goed in de puck a baby? Meteen al of moest ze eerst wennen? En slaapt ze ieder slaapje in haar eigen bedje? Gaat het weer een beetje met haar verstopte neusje? Kun je daar iets tegen doen? Je zal wel moe zijn na zo'n nacht?!
hoewel het cb vaak met gekke adviezen komt is dat wel een goed advies van ze. Rust en regelmaat is erg goed voor je kind. Beau leek een hele wakkere baby de eerste weken. Helaas huilde hij steeds meer, vooral in de middag tot begin van de avond. Wat bleek... hij was oververmoeid!!! Dan komen baby's ook moeilijker in slaap. Hij schreeuwde zich zelf (en mij) totaal overstuur. Ik ben toen heel goed gaan letten op tekenen van vermoeidheid. Gapen, ogen en oren wrijven. Bij deze signalen heb ik hem direkt op bed gelegt (wakker dus, ook belangrijk). De eerste dagen was dat nog wat moeilijk maar geleidelijk aan werd het steeds beter. Hij werd rustiger en sliep makkelijker in. We hielden dan ook steeds een zelfde volgorde aan. Uit bed schone luier, spelen, eten en naar bed. Na 2 weken had ik een heel ander kind. Klinkt makkelijk maar het was best intensief. Dus rust en regelmaat is wel echt heel belangrijk en kan je goed helpen Trouwens, je kan je baby ook eens door een osteopaat laten nakijken. Deze zijn heel goed met huilbaby's en baby's met krampjes. Er staan op het forum genoeg hele goede verhalen over!!
Het advies mbt rrr vind ik ook heel goed alleen dat ik niet naar buiten met hem mag etc vind ik best lastig, Maar ik houd me eraan hoor, ik wil het beste voor mijn kind. Vind het alleen zo moeilijk als ik hem in bed leg en hij blijft maar huilen. Wat doe je dan na een uur ofzo? Laten huilen heeft geen zin na zo'n lange tijd zegt ook het cb maar daar gaat dus de regelmaat. Vandaar dat ik het zo moeilijk vind om me steeds aan hetzelfde ritme te houden. Overdag slaapt hij bijna niet terwijl dat volgens het cb wel moet. Kunnen zij dat dan even tegen mijn kleintje komen vertellen, hihi.