huiluurtjes of krampjes, wat is het?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door juenco, 23 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happymommy84

Happymommy84 Niet meer actief

O ja , de osteopaat is al twee keer bij hem geweest maar was klaar met behandelen. Heb niet het idee dat het veel geholpen heeft. Wil eigenlijk nog een keer naar een ander maar wil dan wel echt een goeie en graag ervaringen van mensen maar die kan ik nog niet vinden.

Wat fijn trouwens dat het nu zo goed gaat met Beau! Hopelijk kom ik over een tijdje ook hier om mijn tips te kunnen geven en dat ik kan vertellen dat het zo goed gaat...

2. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    die eerste weken zijn gewoon heel erg zwaar!!! :( niets geen roze wolk
    ik werd ook boos als mensen zeiden "na 3 maanden gaat dit over"
    jaja dacht ik dan, maar ik zit er nu midden in en word hier helemaal niet vrolijk van.
    ik zat soms te huilen van frustratie en moest het ook nog eens alleen doen omdat mijn vriend voor zijn werk door de week weg is. Voelde me zo alleen en machteloos.
    maar het houden aan dat strakke ritme en letten op de slaapsignalen hielp me wel (en beau natuurlijk ook :D). Wat inderdaad wel betekend dat je de deur nauwelijks uitkomt.
    er is ook een topic over "hoe strak rust en ritme hanteren". Misschien ook wel interessant?
    met krampjes heb ik niet heel veel ervaring. Heb wel van sab simplex gehoort. Dat schijnt goed te helpen maar weer wat moeilijker te verkrijgen. Het is een duits produkt.
    en anders toch misschien die osteopaat?
    jammer dat er geen gebruiksaanwijzing mee komt met je kind he. Daar zou het een stuk makkelijker door worden. :)

3. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    aha, zie dat je al bij een osteopaat bent geweest.
    jammer dat het niet heeft geholpen, hoor eigenlijk altijd alleen maar goede verhalen. ;)
    het vorige bericht typen duurde even wat langer omdat Beau aan het huilen was :D:D
    het gaat dus niet helemaal over...

4. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    nou het gekke is dat ik nu vandaag helemaal niet moe ben, denk dat dat morgen pas komt...

ik stond vanochtend om 8 uur bij de apotheek op de stoep, want je mag dus een neusspray op zoutbasis gebruiken, en luufs babybalsam voor baby's voor op de borst te smeren, mijn tip: zorg dat je dat spul al in huis hebt! want dat hadik heel graag gewild vannacht, had zij zich niet zo ellendig gevoeld en ik kunnen slapen...
    die luufsbabybalsam werkt super trouwens!

5. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    deze avond was redelijk goed,ik heb haar om 19 uur in bad gedaan,toen een fles en toen was het weer brullen,dat heb ik een uur gerekt en toen heb ik haar weer een fles gegeven en na 60 ml hield ze op en viel ze in slaap.
    ze slaapt nu nog steeds! dus vnvnd was het echt honger.

ik vind het wakker in bed leggen moeilijk,hier gaat het ook niet,en RRR vind ik al helemaal moeilijk want er is sowieso weinig RRR hier in huis.
    waar ik ook wel van baal trouwens....

6. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    nou ik heb een geweldige nacht achter de rug, perfect gewoon!! wauw! wat een heerlijk gevoel en toch, de regelmaat begint wel vruchten af te werpen! voor ons allebei!
    zie nu al tegen donderdag op, dan moet ik naar het cb, maar dat gooit ons hele rust en regelmaat schema overhoop omdat ik daar echt op een heel rot tijdstip moet zijn...

7. mikki

mikki Actief lid

1 okt 2007
    293
    1
    0
    Rotterdam
    Hier ook iemand die in dezelfde situatie zit. Het is zo fijn om te lezen dat ik niet de enige ben!! De eerste twee weken was hij 's nachts klaarwakker. Dan voel je pas goed wat slaapgebrek met je doet. Gelukkig begint ons zoontje nu 's nachts beter te slapen en slaapt hij voor een deel tussen de voedingen door. Wat hier denk ik wel geholpen heeft is dat ik hem bij de nachtvoeding niet meer verschoon. Daardoor drinkt hij half slapend en slaapt hij daarna weer verder. Uhmm... 4 nachten nu. Komende nacht kan het natuurlijk weer helemaal anders zijn.
    Ook na de ochtendvoeding wil hij niet slapen. Uiteindelijk slaapt hij eventjes in de draagzak. En vanaf een uur of 5 tot een uur of 11 a 12 's avonds is het ook feest. Hij kan dan alleen maar slapen als hij bij ons ligt. De avonden vind ik niet zo erg, maar de nachten zijn vreselijk en overdag heb ik ook nog een peuter rondlopen die aandacht wil. Lastig hoor!

@Kouf: hoe oud was je zoontje toen je begon met RR? En hoe deed je het toen met huilen?

8. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    @ mikki:
    heel herkenbaar,heb hier ook een peuter die nu helemaal van slag is!
    ik kom nergens aan toe! heel frustrerend. ben vandaag naar het CB geweest,ik moet weer kruidvat standaard geven maar nu met een schepje nutriton (johannesbroodpitmeel)

heb ik net gedaan,ze slaapt nu!

9. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    hai!

Ik probeer Evy ook wel wakker in haar bed te leggen, maar dat wil ze dus écht niet!

Ze is wel moe na de voeding en valt dan in slaap op mijn arm. Maar ja, zodra ik haar wegleg begint het...

Het enige wat hier werkt: op de arm nemen als ze krijst (want dat doet ze, woest is ze!!!) en dan in slaap laten vallen. Dan leg ik haar in de kinderwagenbak beneden en met geluk slaapt ze dan een uur of 2 (soms helemaal niet, dan kijkt ze wat om zich heen, huilt, krijst, poept etc :D)

Wat ik me niet kan voorstellen is dat baby's direct na de voeding lekker in hun eigen bedje gaan slapen en dan weer na 3 of 4 uur wakker worden om gevoed te worden...is dat mogelijk? Vast wel...maar hier dus niet.

Vannacht hadden we trouwens een supernacht! Vriendlief heeft de nachtvoedingen gedaan en ik de vroege voeding, zodat hij weer uit kon slapen (werkt onregelmatig)

10. mikki

mikki Actief lid

1 okt 2007
    293
    1
    0
    Rotterdam
    @mamamadelon: heerlijk een slapend kind! Dan zijn ze het allerliefst :) Ik hoop dat de tip van het cb helpt.
    Ik vind het best lastig zo met 2 kids (zachtjes uitgedrukt). Je moet telkens 1 van de 2 even aan z'n lot overlaten, vreselijk!!
    Ook mijn peuter heeft het er erg moeilijk mee. Ze is 22 maanden, net te klein om het allemaal te snappen.

11. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    juenco, toen danique zo oud was als jouw meisje was het hier ook zulk drama, maar gaandeweg de dagen volgen wordt het echt steeds beter, nu slaapt ze al veel beter en langer in eigen bedje...en nog steeds leg ik haar niet wakker in bed, ik wacht tot ze slaapt, maar ik denk echt dat het gewoon een kwestie van leren en wennen is voor ze. Het komt echt wel...het duurt alleen even, en zeker bij driftkoppies, want mijn meisje kan ook zo krijsen! maar heel veel momenten nu dat ze al veel tevredener en rustiger is geworden....in vergelijking met 2 weken geleden.

12. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    ook hier een meisje dat na 2 weken enorm onrustig werd. Veel maaien met haar armpjes niet in haar eigen bedje kunnen slapen (wel bij mama op de borst), van elk geluidje direct weer wakker worden, kortom drama. Ben toen gaan inbakenen en na 1 dag merkte ik al verschil. Verder heb ik het boek van ria blom gekocht, heel handig.
    Ze slaapt nu lekker in haar eigen bedje, slaapt in principe van voeding tot voeding (4 uur) en slaapt `s nachts door. Echt een heel verschil. Verder is ze heerlijk uitgerust en drinkt daardoor erg goed. waardoor ze lekker tevreden is.
    Het is nu wakker worden, voeden, even knuffelen en dan even alleen spelen, bij gapen, inbakenen en naar bed. Mocht ze eerder wakker worden dan wanneer ze weer gevoed moet worden dan laat ik haar max 10 minuutjes huilen, vaak valt ze weer in slaap valt. dit alles staat heel duidelijk beschreven in het boek van ria blom en het geeft mij echt veel steun.
    misschien een idee???
    succes! groetjes joyce

13. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    @ mikki:
    ja zo voelt het voor mij ook,net als ik gezellig met mn zoontje aan het anakleden ben begint mn dochtertje weer te krijsen en dan zie je dat beteutertje gezichtje zo van "nou ga je zeker weer weg?"
    ik vraag me af hoe andere moeders dat doen met 2 kinderen hoor...voelen die zich ook zo vaak schuldig?

wel heel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met dit gedoe.

oja ondertussen heb ik net geteld heb ik nu 5 verschillende (dure) flessen in huis en 9 verschillende spenen!
    wie bied?:p

14. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    haha! Ik niet, hier ligt ook voor zeker 40 euro aan ongebruikt flessenspul in de la....

Vannacht weer een heeeele goede nacht gehad (slapen van 22.00 tot 08.30, uiteraard met voedingen tussendoor, maar geen gehuil etc), alleen nu begint het gekrijs weer (om 08.30 de voeding gehad) Waarschijnlijk gaat dit nog een uurtje door en dan valt ze in slaap.

tjsa die Ria Blom...ik vind dat een beetje spannend. Maar misschien toch maar bestellen, klinkt wel goed

15. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    tjsa die Ria Blom...ik vind dat een beetje spannend. Maar misschien toch maar bestellen, klinkt wel goed[/QUOTE]

weet je je moet er ook uithalen wat bij jullie past, met sommige dingen kon ik me ook niet vinden, maar er staat wel uitgelegd waarom je iets zou moeten doen en dan kun je er zelf wel weer je eigen draai aanmaken toch?
    op marktplaats kun je wel een goedkoop exemplaar vinden, vind je het niks verkoop je hem zo weer;)

16. Happymommy84

Happymommy84 Niet meer actief

Dit is precies hetzelfde als waar wij mee zitten. Ik had ook de hoop dat het iedere week steeds beter zou gaan, zeker nu we zijn gaan inbakeren. Maar helaas, niets is minder waar. Inmiddels ben ik ten einde raad, wat is er toch met hem. Waarom slaapt hij niet in zijn eigen bedje???? Vind het zo zielig dat hij zo vaak verdrietig is, kon ik Derek Ogilvie maar laten komen ofzo. Dan kan Roan gewon via hem vertellen wat hem dwars zit, hihi. Het boek van Ria Blom heb ik al, toch nog maar een keer aandachtig doorlezen.... Succes allemaal

17. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Hier gaan we af op een absolute dramadag. De nacht was geweldig, maar nu....:(:(:(:(

Ze heeft sinds 08.30 nog geen half uur geslapen. Ze huilt niet de hele tijd, maar ligt te kijken of ik houd haar vast en troost haar. Ze heeft geen honger nu, want ze huilt vanaf elke voeding

Ik kan wel huilen nu, ik voel me werkelijk beroerd. Helemaal nu de buurman luid gitaar aan het spelen is en ik net heb ontdekt dat ik waarschijnlijk een vaginale verzakking heb....:$ :(

18. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    jeetje meid wat heftig allemaal, kan me voorstellen dat je er nu even helemaal door heen zit.
    het is allemaal al zo`n verandering zo`n kleintje en als je ook nog niet je rust kan pakken en je ziet je meisje zo verdrietig en dan ook nog een vaginale verzakking. tjonge, nou vanaf hier een dikke knuffel hoor. misschien had je het al geschreven maar doe je ook inbakenen?

grtjes joyce

19. mikki

mikki Actief lid

1 okt 2007
    293
    1
    0
    Rotterdam
    Jeetje, dat is schrikken! Dat kan je er net niet bij hebben.
    Onze nacht was tot half 5 prima. Daarna dacht meneer dat het ochtend was. Sindsdien heeft hij op wat hazeslaapjes na in de draagdoek nog niet geslapen.... We zitten er inmiddels zo doorheen dat ik zwaarverkouden ben en vriendlief griep heeft. Puur door het slaapgebrek.
    Doordat hij zo oververmoeid is geeft hij ook geen duidelijke hongersignalen. Ik geef bv en het is daardoor zo verwarrend.

Zijn er hier moeders die Ria Blom toepassen in combi met bv? Met flesvoeding lijkt me dat wat makkelijker, omdat je dan een schema hebt. En hoe doen jullie dat met laten huilen? Aan de ene kant overweeg ik om een draagdoek te kopen en hem daar de hele dag in mee te nemen. Zo slaapt hij wel. Aan de andere kant overweeg ik Ria Blom. Als hij in zijn bedje slaapt is er ook meer rust voor mijn dochter. Want die komt door dit alles behoorlijk aandacht te kort...

20. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    Zijn er hier moeders die Ria Blom toepassen in combi met bv? Met flesvoeding lijkt me dat wat makkelijker, omdat je dan een schema hebt. En hoe doen jullie dat met laten huilen? Aan de ene kant overweeg ik om een draagdoek te kopen en hem daar de hele dag in mee te nemen. Zo slaapt hij wel. Aan de andere kant overweeg ik Ria Blom. Als hij in zijn bedje slaapt is er ook meer rust voor mijn dochter. Want die komt door dit alles behoorlijk aandacht te kort...[/QUOTE]

hoi mikkie, hier iemand die ria blom met inbakenen toepast bij bv. en hier werkt het erg goed.
    wbt de keuze tussen draagdoek en ria, daarbij zul je denk echt heel goed naar je gevoel moet kijken wat bij jouw past. kun je je kindje laten huilen en vind je dat hij moet slapen in zijn eigen bedje kies dan van ria blom of vind je dat je kindje zo dicht mogelijk bij je moet houden en heb je moeite met het laten huilen van je kindje. ja dan is de keuze gauw gemaakt denk ik!

ik heb ook een week een draagdoek geprobeerd maar vond het totaal niet bij me passen, voor me gevoel ging het totaal voorbij aan mijn principes. ook mijn andere dochter van 21 mnd kreeg hierdoor niet de aandacht ze hoort te krijgen. dus voor mij was het duidelijk. het toepassen van de r 3 deed ik al, maar doordat mijn dochter alleen maar hazeslaapjes deed en het laten huilen toen niet werkte lukte het niet om vol te houden met de 3 ren. pas toen ik ging inbakenen erbij kwam er weer regelmaat en meer rust. ze was helemaal uitgerust en dronk daardoor ook weer goed. ze liet er al snel 4 uur tussen overdag (was voorheen varierend van 30 minuten tot 3 uur) en sliep `s nachts ineens 8 uur door (was voorheen 3 uur). na een paar dgn inbakenen liet ze ineens een terugval zien (staat ook in het boek dat veel baby`s dat hebben) en dan is het de kunst om je echt even strikt aan de principes van ria blom te houden. dus inderdaad gecontroleerd laten huilen en niet binnen 3 uur uit bed halen en dan goed houden aan het schema van voeden, knuffelen, spelen, bij eerste vermoeidheidssignalen weer naar bed. tijdens die terugval dag kon ze echt tussen de voedingen om 10 minuten in heel hard huilen uitbarsten en 10 minuten door blijven huilen om vervolgens weer 10 minuten te slapen. we hebben haar echt in haar bedje laten liggen en na die dag gaat het super! heeft zelfs geen speen meer nodig!!! nu wordt ze nog wel eens tussendoor wakker maar valt dan 9 van de 10 keer weer in slaap zo niet dan heeft ze honger en ook zit er dan nog geen 3 uur tussen dan haal ik haar er wel uit. Voor dit had ik geen idee waar ik mee bezig was, liep maar naar boven voor dat speentje of haalde er maar weer uit bed, nu heb ik echt het idee dat ik haar snap en dat ik weet wat ik doe. echt geeft heel veel rust!!!
    zo een heel verhaal hopelijk heb je er wat aan!

grtjes joyce

Deel Deze Pagina