huiluurtjes of krampjes, wat is het?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door juenco, 23 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    tsja, ik baal er ook flink van, helemaal toen ik las dat het na 2 maanden oefeningen wel verbeteren kan, maar dat er toch vaak een operatie nodig is....en dat die operatie eigenlijk pas zin heeft als je geen kinderen meer wilt (een bevalling doet de operatie teniet...)

Zucht...

Evy ligt nu boven in haar bedje. Ik heb het CB maar eens (weer) gebeld. Ze adviseerde me Evy wakker in haar eigen bed te leggen en haar +/- 10 min. te laten huilen. Dan even aai over de bol en weer weg etc. Het heeft een half uur geduurd, maar ze slaapt nu :$ Gelukkig maar voor die kleine, want ze heeft vandaag maar 2 uurtjes geslapen!

2. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    @Mikki:
    ik denk dat beau ongeveer een week of 5 was toen ik met RR begon. Weet het niet precies meer. Ik was zo gespannen en "wanhopig" toen. Ben toen hier op het forum wat gaan lezen (er zijn namelijk een heleboel moeders met dit probleem :)) en werd daar ineens zo rustig door. Heb er twee weken voor uit getrokken, niets gepland en ben me helemaal gaan focussen op mijn kind. Ik merkte toen dat Beau eigenlijk heel erg moe was. Heb hem bij iedere gaap direkt naar zijn bed gebracht (eigenlijk direkt na iedere voeding). In het begin huilde hij natuurlijk nog wel maar dat werd eigenlijk heel snel minder. Meestal ging ik dan even naar hem toe, knuffelde even maar haalde hem niet direkt uit bed. Wel als hij echt hysterisch huilde hoor. ;)
    Het gekke was dat als hij wakker in bed werd gelegd langer sliep dan als ik hem heel voorzichtig in bed legde als hij sliep. (Hij werd dan altijd wakker en begon dan echt heel hard te huilen.) Bij wakker in bed leggen huilde hij wel maar viel toch binnen 20 minuten in slaap. En gek genoeg werd die tijd steeds korter. Een speen wilde ook goed helpen vooral tegen het eind van de dag als zijn zuigbehoefte groter was. Al ben ik niet een groot voorstander van een speen hoor.
    wat denk ik ook wel mee speelde is dat ik zelf niet meer zo gespannen was. Ik nam iedere dag zoals die was. Was het een goede dag dan kreeg ik daar weer energie van. was het een minder goede dag, dan was dat natuurlijk balen maar dan probeerde je het de volgende dag gewoon weer opnieuw.
    nu kan ik het allemaal iets meer los laten, het hoeft niet meer zo gestructureerd. maar als we een paar drukke dagen hebben gehad, komen er ook weer een paar strenge dagen. Dan gaat het snel weer beter.

het is moeilijk om je echt de gouden tip te geven. ieder kind is anders, iedere situatie is anders. In het begin is het gewoon dingen uit proberen en zoek datgene wat bij je past. Ik wilde perse een ritme qua slapen, eten etc en nu denk ik waarom? ik was daar veel te veel mee bezig en kon daardoor veel minder genieten van mijn zoon en dat is jammer. met kleine stapjes gaat het steeds beter.
    succes

3. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Ik heb het CB gisteren maar weer gebeld, want ik wist het ff niet meer.

Hun advies: "leg Evy wakker in haar eigen bed, zet klassieke muziek op, verwarm het bedje voor, laat haar 10 min. huilen (wij doen 5 ;)) en haal haar niet uit bed. Na het voeden verschonen, zodat ze niet slapend in bed komt."

Nou, ik kan jullie vertellen....ze slaapt de hele dag al :$:$:$ (uiteraard heb ik haar gevoed, ze werd vanzelf wakker)

Gisteravond zijn we ermee begonnen. Het duurde 45 minuten voordat ze sliep (steeds naar boven toe om even te kijken en haar weer goed te leggen en speen erin te doen etc) maar goed, ze sliep daarna wel. Verder de hele nacht (1 voeding om 04.00 uur) en vanmorgen heb ik uitgeslapen tot 09.30 :D

Echt, ze is een supersnelle leerling....het is bijna saai zo. Ik vraag me af wanneer ze nu moet/kan poepen haha! Daar heeft ze geen tijd voor ;)

Nou goed, dit is dus een hele verbetering (weet niet hoe lang het duurt, maar het CB zei dat ze dit wel vol zou gaan houden zo...laten we het hopen)

Dus toch de RRR...inderdaad Kouf....

4. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    ohhh wat goed om te lezen zeg!!!!!!!!!!!
    lekker genieten zo van je meisje of niet?

groetjes joyce

5. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    haha...ja...maaruh..het is bijna saai :$ Wie had dat gedacht....

Nee hoor saai is het niet, heerlijk dat ze zo lekker tevreden ligt te slapen, zo fijn voor haar!

Ik hoop dat ze vannacht goed slaapt en ik vraag me af wanneer ze dan gaat poepen??? Wordt ze dan wakker ofzo? of doet ze dat tussen de voedingen door? Ik lees overal dat baby's maar 45 minuten tot een uur wakker zijn per keer (dus 6x), maar ja, die tijd hebben we wel nodig voor het voeden...

Is er dan nog tijd voor ontlasting etc? (vroeger had ik als baby daar heel veel last van, dus ik ben nogal gebrand op die lekkere poepluier per dag! ;))

6. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    hier kwam de poepluier dan vaak na het voeden. ik las dat je nu na het voeden verschoont, ik zou dus eerst knuffelen, even alleen spelen en dan verschonen en dan naar bed. heeft ze even de tijd om een flinke luier vol te spuiten:D!
    ik kan nu echt uitzien naar het voedingsmoment als ze na 4 uur slapen komt. vooral als ze nog slaapt dan ben ik echt aan het aftellen, wanneer ik haar weer wakker mag maken, behalve
    `s nachts natuurlijk;).

mijn eerste sliep vanaf het begin perfect, echt van voeding tot voeding en ik heb serieus allemaal nieuwe hobby`s ontdekt, want ik verveelde me gewoon!!!

7. Happymommy84

Happymommy84 Niet meer actief

Klassieke muziek dus? Is het proberen waard lijkt me. Welke cd heb jij gebruikt Juenco? En waar heb je de cd speler dan staan?

Ik vind het zo moeilijk om te laten huilen. Ik kan inmiddels heel goed tegen jengelen en huilen maar dat krijsen gaat echt door merg en been. Laten jullie de kleintjes ook echt krijsen? Ik weet het echt even niet meer.

Misschien een stomme vraag maar ik heb wel het boek van Ria Blom maar geen tijd om het te lezen. en als ik een keer tijd heb ben ik te vermoeid om echt op te nemen wat er staat.

Wat zijn nou de regels van Ria Blom kort samen gevat? Zou iemand die alsjeblieft voor mij willen uitleggen? Zit gewoon te huilen nu omdat ik me nu pas besef dat het eigenlijk gewoon te gek is dat ik niet eens een boek kan lezen, pfff. Ik wil het zo goed doen maar door mijn vermoeidheid leef ik een beetje in een roes waar ik moeilijk uit kom dus ik zou erg graag die regeltjes gaan volgen

Sorry voor de ego, ik ga ff goed teruglezen nu...

XXX

8. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    We hebben één of andere vage klassieke zender opstaan op de wekkerradio, af en toe een beetje geklets ertussendoor, prima ;) Hij staat op een kastje een stukje van het bed af. En zet de muziek niet te hard, een beetje achtergrondgepingel (wat nou al die slaapliedjes voor baby's....gelijk literair aan de Mozart en Bach hahaha!!!)

En ja, we laten haar krijsen, hard ook. Het CB zei dat ik het 10 minuten moest laten duren, maar dat vind ik echt te lang....dus hier duurt het 5 minuten, waarbij ik de minuten op de klok wegkijk hoor :) Ik vind het ook heel moeilijk, maar ja...

Maar het werkt dus wel hier, net heeft ze even weer gehuild, maar ze slaapt volgens mij weer, of in elk geval is ze rustig (ik hoop dat ze aan het poepen is ;))

Liefs!

9. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    dat vroeg ik me ook af ja,hoe hard je je kindje laat huilen,want jengelen is hier niet bij hoor!

10. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker

Nee hier ook niet, Evy jengelt niet, bij haar is het diréct menens! Ze krijst er meteen over en dat horen we dus 5 minuten aan. Als we weer naar boven gaan, dan leggen we haar weer "recht" stoppen evt. de speen in haar mondje, doen de dekens weer lekker strak, aaien haar even en lopen weer weg. Gisteravond had ze het wat moeilijker, maar dat kon ook te maken hebben met het feit dat mijn vriend haar metéén weer had weggelegd, ze was nog geen 30 minuten wakker. Moe was ze dus nog niet. ;)

En trouwens totaal niet relevant, maar ik wil het toch even kwijt...denk je alles gehad te hebben....gaat één van onze grasparkietjes dood vannacht....Ik zat met Evy beneden, valt hij ineens van de stok. We hebben een hele tijd met hem op gezeten, maar zijn uiteindelijk toch gaan slapen. Vanmorgen was hij overleden. Hij was al een poosje behoorlijk minnetjes, maar ja, naar de dierenarts lukte mij nu gewoon niet met Evy (een vogelarts zit op een half uur rijden hier vandaan)

Ik ben onwijs verdrietig en mis hem enorm. Ik voel me ook schuldig...:(

Sorry moest ik even kwijt...

11. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    [/QUOTE]
    Wat zijn nou de regels van Ria Blom kort samen gevat? Zou iemand die alsjeblieft voor mij willen uitleggen? Zit gewoon te huilen nu omdat ik me nu pas besef dat het eigenlijk gewoon te gek is dat ik niet eens een boek kan lezen, pfff. Ik wil het zo goed doen maar door mijn vermoeidheid leef ik een beetje in een roes waar ik moeilijk uit kom dus ik zou erg graag die regeltjes gaan volgen

hoi,
    ik heb het boek toevallig net helemaal gelezen dus heb het nog vers in mijn geheugen, dus hieronder de belangrijkste punten uit het boek van ria blom "Regelmaat en inbakere"
    Starten van de regelmaat met of zonder inbakeren
    · 1 week thuis blijven, geen bezoekjes buitenshuis.

· laat oude patronen los, zodat je volledig voor de nieuwe weg kunt gaan.

· wanneer je ook hebt gekozen voor inbakeren biedt dan daarnaast regelmaat en eenduidigheid aan.
    Hierdoor ontstaat voorspelbaarheid, dit geeft rust en het kind voelt zich er veilig door. Zijn leven wordt voorspelbaar.
    - Eenduidigheid = slapen in hetzelfde bed en op hetzelfde plek. (op een rustige plek) en op dezelfde plek spelen dus box
    - Regelmaat = slapen-ontwaken-ontbakeren-voeden-naar behoefde knuffelen -alleen spelen in de box-moe- inbakeren- en wakker in bed leggen

· naar bed bij eerste signalen van vermoeidheid, dus wakker in bed
    - geeuwen
    - bleek worden
    - in de ogen wrijven
    - jengelen
    - drukker worden
    - oogcontact afbreken en wegkijken
    Bij deze signalen je kind oppakken en naar bed brengen. Voor een kind van 3 tot 6 weken is 3 kwartier wakker zijn incl. voeden genoeg.
    · accepteer huilen bij het in slaap vallen
    wanneer je bent gestart met deze nieuwe weg zal je kind het nodig hebben om te huilen bij het naar bed gaan, wanneer je kind gewend is aan het nieuwe ritme zal het huilen afnemen.( sommige kinderen blijven het nodig hebben om even te huilen.)
    - spreek met jezelf een tijd af hoelang je je kind laat huilen. De ervaring zegt dat een kind gewoonlijk een kwartier lang hard huilt om dan enkele sec. stil te zijn om even op adem te komen. Vervolgens neemt dan de duur en de intensiteit van het huilen af. Dit zal al met al een half uur in totaal zijn. Vaak valt het dan met een luide krijs in slaap.
    - Wanneer je dit weet vol te houden zal het huilen de volgende keer veel korter duren

· bied een stevige begrenzing dmv een strak opgemaakt bed, dit geeft een gevoel van geborgenheid en verhoogt de kwaliteit van het in en doorslapen

· voed het kind direct na het wakker worden.
    - De kleine is nu goed uitgerust en zal daarom effectief drinken

· bied behaaglijke niet te warme kleding aan bij het slapen
    · Baker in bij alle slaapjes, dit geeft herkenning (inbakeren betekend ik mag gaan slapen)
    · Houdt overdag minimaal 2 uur tussen de voedingen (behalve tijdens regeldgn) en maximaal 4 uur. Wordt je kind toch eerder wakker geef hem de tijd om weer in slaap te vallen. Tijdens het welbefaamde huiluurtje, kun je kind een draagdoek nemen of ingebakend mee gaan wandelen. Ga dan na het voeden weer verder met het ritme.

nou hopelijk heb je er wat aan!!!

groetjes joyce

12. Happymommy84

Thanx wat lief van je!!!!

Ik ga er mee aan de slag....

XXX

13. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Hier werkt het nog steeds, Evy slaapt als een roosje. Ze is tussen de slaapjes door ook veel vrolijker nu. Zodra ze begint te huilen leggen we haar op bed en ze accepteert het (soms pas na een kwartier, maar toch)

We herkennen pijn nu ook beter, gisteravond schrik ze echt wakker. We hebben haar toen wel opgehaald, want ze trok met haar beentjes en was ontroostbaar. Lekker bij ons gehouden toen en getroost.

Hoe is het met de rest hier?

14. Happymommy84

Bedoel je de regeltjes of de muziek? Wat fijn dat het nu zo goed gaat zeg!

Verders is het vannacht heel goed gegaan, hij sliep van 1:00 uur tot 07:30, goed he?!

Vandaag is ie wat jengelig maar hebben ook visite gehad en nog even op visite geweest. Tja, sinterklaas he...

Fijne avond,
    XXX

15. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Beiden. Nu heeft ze het weer wat moeilijk, is net wakker geworden (1 1/2 uur na de voeding). Ze heeft nu echt 's avonds haar huiluurtje kennelijk.

Jij ook fijne avond!!!

16. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    nou bij ons is het alweer 2 avonden drama! vnvnd waar mn schoonouders bijzaten ook (sinterklaas) en die maken zich nnu gelijk zorgen.

we moeten dus die kruidvat standaard mengen met johannesbroodpitmeel maar de ene keer is het te dik,de andere keer te dun,als het te dun is spuugt ze en heeft ze last van krampen (ze kotste alles met een gigantische straal uit) en als het te dik is stopt ze bij 50 ml omdat er niets meer uit de fles komt.

ik weet het niet meer hoor,zit er sterk aan te denken om de nutrilon omneo of kruidvat extra care te gaan gebruiken,maar kan het ook zijn dat ze gewoon niet goed reageert op het kruidvat merk?

17. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker

18. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    @juenco:
    ik denk ook niet dat je moet verwachten dat het nu alleen maar goed gaat,ze blijven toch hun dagen houden denk ik,ze slaapt i.i.g al een stuk meer dus dat is al positief!
    hier gaat het vandaag ook beter,ze ligt nu weer in haar bed,ze huilde en maakte de indruk dat ze honger had maar toen dacht ik ,ik geef je nu gewoon eens geen eten kijken wat er gebeurt,en nu ligt ze toch te slapen!

ben benieuwd naar vnvnd!

19. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    @mamadelon:

ja, dat is ook zo...vandaag ging het verder goed. Ze heeft toch nog weer lekker geslapen tot de kraamvisite kwam. Daar was ze heel rustig, dus iedereen heeft haar vast gehad en iemand anders heeft haar gevoed. Ik wilde er eigenlijk niks van zeggen (wil niet zo'n zeur zijn...) maar nu is Evy ontzettend verdrietig. Ze heeft net voeding gehad, maar voor die tijd huilde ze ook heel hard! Het is toch even te druk voor haar geweest denk ik.

Ik vind het zo sneu....

20. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    ja dat gevoel had ik ook met sinterklaas,ze lag om een uur of 17 heerlijk te slapen in haar kamertje maar mn moeder moest haar zo nodig wakker maken zodat ze naar beneden kon om te kroelen met iedereen,was ik best pissig om!

ik heb gisteravond nutrilon omneo gehaald,ik werd gek van dat johannesbroodpitmeel,dan was de voeding weer te dik,dan weer te dun,maar nu heeft ze dus weer krampen...

ik zie hetg niet meer zitten...

Deel Deze Pagina