huiluurtjes of krampjes, wat is het?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by juenco, Nov 23, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamastevie

Dec 8, 2009
    47
    0
    0
    Drogist
    Gelderland
    @Lynn: Wat fijn dat je eindelijk weet waar 't huilen vandaan komt! Je hoeft je echt niet schuldig te voelen hoor, je doet het hartstikke goed en hebt 't beste voor met je kleintje. Gaat het al wat beter inmiddels?

@Trieske: Wat goed dat je je hebt laten filmen. Zul je net zien dat hij zich voorbeeldig gedraagd. Aan de ene kant wel jammer anders had je er misschien meer aan gehad. Maar je doet het goed en das het belangrijkst.

@Juenco: Wat een troela dat ze ligt te lachen op het kussen. Hier ist juist andersom. Misschien met aankleedkussen in bed leggen;) Jouw Evy heeft aardige huilperiodes idd ja. Je voelt je zo machteloos he dat je niks kan doen. Hopen maar dat t gauw over gaat. Ze vindt je echt wel lief hoor!

@Mamamadelon: Fijn dat de extracare aanslaat. Wad hetnog drama sávonds? Ook ik leg Evi weleens boos weg en voel me dan schuldig. Heel herkenbaar. Soms kun je ook maar beter even afstand nemen van dat gehuil. Gelukkig zijn ze dat zo weer vergeten.

@LaChickaa: Erg herkenbaar. Misschien het sprongetje van 6 weken? Misschieb laten huilen in zn bedje terwijl je er bij blijft en zingt en over zn bolletje aait? Bij Evi duurt het even maar daarna valt ze wel in slaap. Het is erg moeilijk en het werkt niet bij krampen en boeren, die moeten er wel uit zijn. Soms moeten ze het huilen ook even kwijt lijkt het. Met 3 mnd wordt het echt minder. Met 6 weken hebben ze vaak een huilpiek en daarna wordt t langzaam minder!

Hier lijkt het wat beter te gaan. Vannacht weer beter geslapen. De 2 nachten hiervoor 3 uur geslapen alles bij elkaar. Het leek wel of ze het dag/nachtritme had omgegooid. Liep op m'n tandvlees en kreeg ook nog 's ruzie met manlief. Gisteren was mijn man het helemaal zat en heeft haar op zolder in haar wiegje laten krijsen (doe ik nooit) terwijl hij haar af en toe een boertje liet doen maar haar er niet uithaalde. Uiteindelijk pakte ze de fopspeen (eerst alleen maar MIJN pink), na nog een huiltje viel ze in slaap na 3 kwartier. Hij bleef wel tegen haar praten en over haar bolletje aaien. Na een uurtje werd ze wakker, voeden en hetzelfde weer herhaald. Toen viel ze na 15 min. in slaap! Daarna een goede nacht gehad met haar. Ben trots op m'n mannetje. Hij kan er toch beter tegen, tegen dat gekrijs. Ik pak haar missch. toch te snel weer op. Vandaag is mijn mannetje weer werken en de oudste op het KDV. Heb het nu zelf geprobeerd met speen en inbakeren, na 10 min. krijsen valt ze snel in slaap. Ze wordt wel regelmatig wakker, maar als ik de speen er weer in doe gaat het goed. Hoop dat ik dit vol kan houden. Ria Blom werkt toch! Misschien is het ook wat voor jullie om te proberen (of voor jullie man evt.) Je moet alleen wel ff door het huilen heen, maar schijnbaar moet babylief dat toch even kwijt.

Hou de moed er in allemaal!

2. juenco

juenco Fanatiek lid

Nov 14, 2008
    2,364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Ja dat idee heb ik ook, alleen het werkt hier dus alleen wanneer Evy wil dat het werkt, inderdaad, een troela is het!

Vannacht ging het super, mijn vriend heeft 9 uur geslapen :$ en ik 7...heerlijk! Vandaag ging het ook weer goed, tijdens haar huilmoment zijn we gaan winkelen. Madame heeft eerst een poosje geslapen en daarna de hele tijd liggen kijken naar de kap van haar kinderwagenbak (tsja, wat daar interessant aan is? :p)

Nu slaapt ze weer, maar dat duurde wel even. Kan zijn dat ze buikpijn heeft, want ze heeft vandaag nog geen poepluier gedraaid...

Fijn Mamastevie, dat het bij jullie heeft gewerkt! Hier is eht net andersom, ik kan beter tegen het gehuil dan mijn vriend, maar ja...het blijft moeilijk :)

3. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    4,077
    5
    38
    @mamastevie:

jouw vriend verdiend een pluim hoor,die van mij zou daar nooit het geduld voor hebben!

hier gaat het vandaag beter,ik heb gemerkt dat als ik even goed doorzet ze toch in haar eigen bed in slaap valt. ik ben benieuwd hoelang ze stil blijft want ze slaapt nu!

4. juenco

juenco Fanatiek lid

Nov 14, 2008
    2,364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Mooi zo! Goed om te lezen. Ik ben er inmiddels ook wel van overtuigd dat ze het huilen even nodig hebben, even van je afjanken (want het is ook spannend, zo'n wandelwagen, een aankleedkussen, een badje, papa die over je buikje kriebelt, mama die je oogjes schoonmaakt etc etc.) Die kleintjes hebben heel wat te verwerken.

Gisteren ging het goed. Evy heeft gisteravond wel bijna een uur bij ons op het aankleedkussen liggen trappelen, lachen, kirren etc. Toen ze begon te gapen heb ik haar naar bed gebracht en heeft ze een uur geslapen (wat voor haar tussen 19.00 en 23.00 best veel is) toen werd ze wakker met hele erge krampen, ze piepte erover. Was heel zielig :(

Ik ga wel even een topic openen over mijn boze baby, want voordat ze moet slapen kan ze ongeveer een kwartiertje echt HEEEL boos worden. Ze schreeuw, slaat met haar benen, beweegt heel heftig met de armen etc...
    Dan heeft ze echt niks hoor, geen pijn, geen honger, geen vieze broek. Want als je haar weer op het aankleedkussen zou leggen is ze weer vrolijk, die truttelut!! Pittig ding die van ons!! :$

5. Mamastevie

Dec 8, 2009
    47
    0
    0
    Drogist
    Gelderland
    @Juenco/ Madelon: Goed om te horen dat het wat beter gaat! Het blijven temperamentvolle kindjes ja. Denk dat ze het even nodig hebben om heel boos te doen voordat ze gaan slapen. Ze proberen ons nu gewoon al uit op jonge leeftijd. Die van het aankleedkussen vind ik ook geweldig:). Zo zijn alle baby's weer anders geloof ik.

Bij ons ging het vannacht en vandaag weer erg goed. Ze lijkt nu al gewend aan het inbakeren en wordt een min. of 10 boos in haar bedje en geeft zich dan over. Manlief heeft vanmorgen tot 12 uur uitgeslapen met Evi terwijl ik tussen de borstvoeding door lekker ouderwets ging winkelen met de oudste (had ze ook even nodig met mama). Vanmiddag heeft Evi ook bijna 3 uur geslapen en nu slaapt ze alweer! Weet niet wat me overkomt. Ze heeft schijnbaar een heel vast en duidelijk ritme nodig. Bij het eerste gaapje hup, naar bed. Hoop dat we het zo blijven volhouden. En Juenco, dat ze alleen willen wanneer ze zin hebben klopt want gisteravond wilde mevrouwtje ook niet echt. Dan maar ouderwets op de buik bij mama, wel zo knus;)

6. Happymommy84

Happymommy84 Niet meer actief

Hey hallo allemaal,

Ik heb ff geen tijd om terug te lezen want ons klein stuk lawaai is weer op dreef. Wil jullie even laten weten dat we vanmiddag naar de kinderarts gaan. Roan blijft maar huilen en inmiddels maak ik me echt zorgen. Gelukkig nam de huisarts me serieus en gaf me meteen een verwijzing.

Hoop dat het bij jullie allemaal wat beter gaat want hier wordt ik niet bepaald vrolijk van.

Ik laat zodra ik tijd heb weten hoe het was...
    XXX

7. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    4,077
    5
    38
    @trieske:

maar de rooibosthee werkte toch? komt hij wel voldoende in gewicht aan? ik ben heel erg benieuwd wat er met hem is,ik hoop voor jullie dat het toch krampjes zijn,wat voor voeding krijgt hij?

hier gaat het met kruidvat extra care een heel stuk beter,overdag slaapt ze goed,zolang ze maar in mijn beurt is!;)
    en gisteravond is ze in bad gegaan,toen heb ik een lekker zacht plekje gemaakt op de bank (boxkleed op 2 kussens met een zacht dekentje) en mevrouw heeft vanaf 20.00 uur geslapen tot vanochtend half 8 (wel snachts naast me in bed en tussendoor 2 voedingen maar geen krampen meer)
    ik ben heel erg blij dat het beter gaat!

@ juenco:hoe is het met Evy

en met de andere evi?

8. juenco

juenco Fanatiek lid

Nov 14, 2008
    2,364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    @Trieske: wat zei de dokter? Goed dat je hem laat nakijken door een arts, kindjes huilen niet zomaar!

@mamadelon: Heerlijk dat ze heeft geslapen! Jij bent dus ook wat uitgeruster!? Het gaat goed met Evy. Gisteren heeft ze als een roosje geslapen. Vandaag slaapt ze iets onrustiger en ik ben een beetje bang dat dat door mij komt...ik voel me namelijk echt ziek worden. Afgelopen nacht heb ik bijna niet geslapen, ik had een hele "rare" dikke keel en had koortsachtige dromen. Nu ben ik bang dat ik mijn kleintje aansteek of al aan heb gestoken :$ Het voelt echt alsof ik de griep krijg.

Het beroerde is dat mijn broer morgen gaat trouwen en we Evy mee willen nemen. Nu maar hopen dat ik het herken als zij wel ziek is (ik wil geen zieke baby meenemen naar een etentje!! We moeten ook nog een uur in de auto heen en terug!:()

9. Lynn77

Lynn77 VIP lid

Dec 29, 2007
    10,546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Hoi Trieske, hoe is het gegaan bij de kinderarts? Ik heb inmiddels ook een doorverwijzing maar kan pas 7 januari terecht...
    Roan is net zo oud als Danique...heb jij al iets gemerkt van het mentale sprongetje?

10. Happymommy84

@Mamamadelon:
    Tja, de thee maakt hem iets rustiger maar heb het idee dat hij er alweer aan gewend is. De afgelopen dagen was weer een hel! Hij krijgt Nutrilon Pepti omdat ze kma verwachten.

11. Happymommy84

@Lynn77: De laatste dage n is Roan onwijs huilerig. Merk wel dat als hij wakker is veel helderder is. Hij lacht nu ook veel meer. Jullie al iets gemerkt?

12. Lynn77

Lynn77 VIP lid

Dec 29, 2007
    10,546
    1
    0
    Zuid-Holland
    dat meer lachen heb ik ook gemerkt, en wat ik vooral merk, ze is langer wakker en meer geinteresseerd in dingen om haar heen (tv, lampjes, de mobiel in de box met muziekje)
    ze kijkt en luisterd heel graag.
    En ze maakt echt contact met je ogen, ze kijkt ook echt van mij, naar mijn vriend, en weer terug, als wij praten.
    Oja en ze maakt een nieuw grappig geluidje, klinkt als een zeehonden lachje haha

13. Happymommy84

@Kinderarts: We zijn dik drie kwartier binnen geweest en ze heeft Roan eens even goed onderzocht. Conclusie: Reflux en nog steeds waarschijnlijk kma. We krijgen nu medicijnen voor de reflux, moeten de voeding iets indikken met johannesbroodpitmeel en doorgaan met de Peptivoeding. Roan is in 2 wkn 150 gram afgevallen en daarom houden ze hem nu goed in de gaten. Vrijdag weer terug. Ga nu snel even naar 'm toe. Zodra ik morgen tijd heb kom ik even teruglezen...

14. Happymommy84

JAAA!!!! Hier precies hetzelfde, leuk he?!

15. Lynn77

Lynn77 VIP lid

Dec 29, 2007
    10,546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Oh jee trieske wat rot zeg voor je kleintje!
    Welke medicijnen heb je gekregen?
    Spuugt Roan ook veel dan?

16. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    4,077
    5
    38
    nou spannend,laat je het ons weten hoe het is gegaan?

17. Happymommy84

Hij krijgt nu Losec, Zantec en jhbpm. Op de verpakking van jhbpm staat 4 schepjes op 100 ml. Nou ik doe nu 1 schepje op een fles van 160 cc en het wordt meteen pap. Ga het echt niet ophogen want dan moeten we gaan lepelen denk ik... We hebben ook een zalfje gekregen omdat hij zo'n last heeft van een geirriteerde huid en erg schraal is.

Maar hoe gaat het met jou? Ik las op het andere forum dat je je kl*te voelt ivm de huisarts. Je kunt jezelf natuurlijk niet kwalijk nemen dat je stappen onderneemt voor je kleintje. Je kunt nooit bezorgd genoeg zijn. Kijk maar naar ons. Als ik niet zo'n gehaaide was geweest wisten we nu nog niets en zou Roan alleen maar meer pijn krijgen. Want zo werkt het he met reflux. Als je ook maar een beetje twijfel hebt of Danique misschien toch reflux heeft meteen naar de ka gaan. gelukkig doe je dat nu ook. Liever een keer te veel dan je kleintje onnodig pijn laten leiden toch?

@All: Hoop dat het goed gaat bij jullie!!!

18. Happymommy84

O ja, Roan spuugt niet of nauwelijks dus als Danique dat ook niet doet wil het niet zeggen dat het geen reflux is. Volgens de ka was het voor haar overduidelijk terwijl ik de symptomen niet eens had gezien.

Of de medicijnen werken weten we pas over een paar dagen. Dankzij de jhbpm doet Roan nu veel anger over zijn fles waardoor hij een stuk rustiger is. Voor het eerst huilt hij niet meer direct na zijn fles.... Hij kreunt wel meer heb ik het idee.

19. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    4,077
    5
    38
    @trieske:

wat sneu voor hem zeg,wel goed dat jullie nu weten wat hem mankeert! arm kleintje!
    waaraan zag de arts dat het reflux is dan?

20. Happymommy84

Eerlijk gezegd vraag ik mezelf dat ook nog steeds af. Ze duwde wat op z'n buikje, hield hem even plat en vervolgens schuin/recht. Ze zei nog: Zie je wat ie nu doet? Ik dacht nog van, nee eigenlijk niet. Maar goed ik vertrouw maar op de dokter. Mocht het het niet zijn dan wordt het huilen niet minder en dan gaan ze toch verder zoeken. Maar ik hoop echt dat het minder wordt hoor, wordt hier helemaal stapel gek van joh.

Hoe gaat het bij jullie?

Share This Page