Huis 4 weken te koop, al zakken met vraagprijs?

Discussie in 'De lounge' gestart door Rianne 85, 25 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Ik zou nog niet gaan zakken. Tenzij je echt dringend van je huis af moet. Zit je niet op de wip, dan zou ik het geduldig nog even aanzien.

2. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Houd hier rekening mee..
    Mensen die tot 170/172500 zoeken, selecteren huizen tot 175000 niet tot 200000.
    Je kan dan beter 174500 neer zetten ipv 179500. Uiteindelijk zal je dezelfde prijs ervoor krijgen, maar bij de eerste krijg je, je doelgroep wel, bij de tweede niet.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      14,5 KB
      Weergaven:
      17
  3. Rianne 85

Rianne 85 Bekend lid

8 feb 2011
    501
    0
    0
    Willen er graag vanaf anders is dat andere huis straks weg :(

4. Rianne 85

Rianne 85 Bekend lid

8 feb 2011
    501
    0
    0
    Klopt...!!! MAar wil er toch echt minimaal 172.500 voor hebben. Hopen dat dat lukt. Denk dat we gaan zakken naar 175.000 levert meer kijkers op denk ik.

5. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.057
    113
    Ik wil best ff kijken naar je huis ;)
    Wil je hem missen pben ?

6. Melief

Melief Niet meer actief

Tja heel eerlijk, als wij op funda zien dat een huis zosnel zakt denken wij dat die mensen er vast snel vanaf moeten en er nog wel redelijk wat vanaf kan :)

(Wij hebben overigens het tegenovergestelde probleem, huis binnen 12 dagen verkocht en moeten er 1 dec uit maar kunnen geen nieuw huis krijgen en vinden, ook niet fijn)

7. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.646
    1.251
    113
    randstad
    Dank je. Jullie ook veel succes!!

8. Rianne 85

Rianne 85 Bekend lid

8 feb 2011
    501
    0
    0

Oei...dat is weer de andere kant.
    Hier staat er dus nog eentje;)

9. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Je mag wel pb-en. wil wel even kijken wat ik ervoor over heb..

10. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    Wij zijn na anderhalve maand ook gezakt. Leverde wel weer kijkers op maar geen koper. Uiteindelijk een bieden vanaf prijs gedaan en toen na 9 maanden verkocht. Alsnog onder de prijs wat we wilden! Maar we kunnen volgende maand nu wel lekker verhuizen. Heeft ons veel geld gekost allemaal maar dat ga ik maar gauw vergeten hsha

11. Rianne 85

Rianne 85 Bekend lid

8 feb 2011
    501
    0
    0
    Ja gaat ons ook geld kosten maar met de zeer lage rentes is dit gelukkig goed te doen.

12. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.268
    6.177
    113
    Even een andere vraag hoor, maar is het nieuwbouwhuis ook nog te bereiken met een restschuld, ik meen te lezen dat je hiervoor een lening gaat afsluiten, corrigeer me als ik het verkeerd heb.:)
    dit drukt flink op wat je kan lenen voor een nieuwe hypotheek lijkt me, weet niet hoe het precies werkt.

Persoonlijk zou ik me niet teveel proberen te laten leiden door het volgende huis en iets meer geduld hebben. Want ik kijk dus ook wel na hoeveel iemand zakt in welke tijd. Dit geeft bij mij de indruk dat je het kwijt MOET en dat er dus nog best een stuk van de prijs kan.

13. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Jullie huis staat pas 4 weken op funda en dan nu al zo ver dalen zou ik niet doen. Het wekt de indruk dat jullie er snel vanaf willen. Je geeft zelf aan dat mocht de nieuwbouwwoning niet lukken jullie er willen blijven wonen. De nieuwbouwwoning is ws snel weg zeg je, dan zou ik nu het huis uit de verkoop halen. Het is niet haalbaar een serieuze kijker binnen te krijgen, te onderhandelen in de prijs, de definitieve verkoop rond te krijgen (dit duurt minimaal 6 weken) binnen 2 weken.

Je zit ook met een restschuld en de vraag of je hierdoor ern nieuwe hypotheek rond kan krijgen. Een nieuwbouwhuis kost veel extra geld (denk aan alle vloeren, muren, keuken, badkamer, toilet, tuin enz).

Ik denk dat je serieus moet kijken of het allemaal wel haalbaar is.

14. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Oei...sowieso zou ik nooit bezuinigen op een goede makelaar.

Daar waar wij ons appartement binnen 4 weken voor een mooie prijs verkocht hadden, deden buren er maanden over, en verkochten dan alsnog met dik verlies.
    Dit is persoonlijk, maar eerlijk gezegd is onze ervaring dat een goede makelaar zichzelf terug verdient.

Zakken na 4 weken...oei...je weet dat mensen zoekfuncties gebruiken, daarom ga je meestal op 199.000 staan ipv 202.000 zodat meer mensen jouw huis zien, en wellicht willen kijken.
    Je zou jouw huis op 179.500 kunnen zetten, zodat je ook de mensen mee pakt die tot 180.000 aangeven, maar eigenlijk had dat dan gelijk gemoeten. Zoals iemand anders al opperde komt dat nu over alsof je er snel vanaf wilt, en mensen zullen niet denken dat is scherp, mensen zullen denken die hebben haast, daar kan meer vanaf....

Natuurlijk is het in deze tijd een gok, maar de gemiddelde huizen staan op het moment gewoon veel langer dan 4 weken te koop, dus het is heel erg snel om te zakken, en je weet gewoon nooit wat er gebeurt.

Succes met de verkoop.

15. Rianne 85

Rianne 85 Bekend lid

8 feb 2011
    501
    0
    0
    Het is financiel gewoon haalbaar als we zakken.
    Dit hebben we vooraf en vorige week nog weer laten berekenen.
    Van meerdere adviseurs groen licht.
    De lasten zouden ongeveer hetzelfde zijn als in dit huis, omdat de rentes nu zo laag zijn.
    En we hoeven niet binnen 2 weken te verkopen maar het liefste dit jaar nog wel...

16. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Ik zou ook niet nu al zakken in prijs. Het huis staat pas 4 weken te koop.

17. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Als je niet op een schopstoel zit zou ik nog niet verlagen, lees dat jullie er eigenlijk dit jaar nog vanaf willen.. dan kan je dat doen als het financieel haalbaar is.
    Ik werk bij een makelaar, we hebben pas een huis verkocht die 8 jaar (bij verschillende makelaars) te koop heeft gestaan.

18. Rianne 85

Rianne 85 Bekend lid

8 feb 2011
    501
    0
    0
    Zou je in onze situatie verlagen? Staat nu voor 182.500 en wouden naar 175.000. Of komt het toch raar over na 4 weken?
    1 x kijker gehad bij een open huis...

19. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Als het nu op 182.500 staat, zou ik in eerste instantie zakken naar 179.000 of 179.500 euro.

Mensen die iets zoeken onder de 180 zien zo je huis, maar je zit niet gelijk al aan bijna de ondergrens van waar je wil eindigen.
    Als het huis over pakweg 3 à 6 maanden niet verkocht is, kan je dan alsnog zakken naar 175.

Ga er immers sowieso van uit dat mensen 5 à 10 % eraf bieden.

20. Rianne 85

Rianne 85 Bekend lid

8 feb 2011
    501
    0
    0
    Snap wat je bedoeld maar de makelaar zegt ook een verschil van 3000 euro daar kijken mensen niet naar....

Deel Deze Pagina