Maar in een zoekfunctie is het of je hem dan net wel of net niet tegen komt als iemand zoekt op 180.000 dan zien ze hem niet, staat hij voor 179.500 dan zien ze hem wel en daarmee vergroot je wel je kansen dat mensen de woning zien. ik vind het persoonlijk ook erg snel om na 4 week al te zakken, het komt echt over van goh we moeten er vanaf, dus mensen denken dat er dan nog veel meer vanaf kan.
Om deze reden zou ik het denk ik niet doen. Je had het gelijk goed moeten prijzen (maar daar is het nu te laat voor) of zult geduld moeten hebben. Maar ik zou zeker niet zo snel al zakken. Komt ook niet echt serieus / professioneel / goed doordacht over. Ik weet niet hoe ik dat het best moet omschrijven. Maar het zou mij dan lijken alsof het gaat om mensen die eigenlijk geen ervaring hebben met dit soort onderhandelingen en door hun makelaar ook niet echt goed begeleid worden. Ik zou dan toch geneigd zijn om stevige druk uit te oefenen om echt het onderste uit de kan te krijgen. Ik zou je eerste tegenbod gewoon niet meer serieus nemen, denk ik. En het tweede waarschijnlijk nog niet.
Toch nog maar even wachten geloof ik!!! 😥 Had dus beter naar mijn eigen gevoel moeten luisteren en goedkoper op de markt moeten zetten
Wij zijn na 10 maanden gezakt met prijs van 165.000 naar 157.000 makelaar wilde het naar 149.000,- zetten (volgens haar zouden wij er dan rond de 140.000 a 145.000,- aan over houden) zodat het sneller verkocht zou worden.....tja dat willen wij ook wel maar zoveel restschuld zien wij ook niet zitten. Nu wij gezakt zijn 3 weken geleden hebben we 1 a 2 kijkers p. week....meer dan voorheen! en voorheen met de vraagprijs 165.000,- hadden we 1x. p. maand een kijker. Ik zou alleen zakken met de prijs als je echt snel weg wil, anders even een paar maanden aankijken. wij gaan nu het appartement doorlopen en alles ff opfrissen (verven).
Wel als dat de zoekresultaten op funda verandert Ik denk ook dat je heel optimistich bent met de prijs die je in gedachten hebt. Wij hebben voor ons huis 25.000 euro lager geboden en zijn met 15.000 onder de vraagprijs akkoord gegaan. Ons eigen huis hebben we ook voor 20.000 euro minder verkocht dan de vraagprijs was. Vergeet niet dat het een kopers markt is en dat de huizen markt pas nét een beetje aantrekt!
Ja maar dat is het hem nou juist. Als ik van 182.500 naar 179.000 ga kom ik niet in een andere zoekcatogorie... Dus moeten gelijk naar175.000 en dan denken de mensen dat ze nog flink kunnen onderhandelen waarschijnlijk... En wij willen in ieder geval mee dan 170.000 ivm de restschuld.... Hier in de buurt zijn de huizen voor 2.500 minder dan de vraagprijs weggegaan maar dan wel met een scherpe prijs . Het blijft moeilijk...wat is wijsheid!?!
4 weken te koop is hetzelfde als nieuw in de verkoop! Is echt nog super kort. Zakken doe je als je snel van je huis af wilt. Geheel eigen keuze. Dus doen als je je er goed bij voelt. Evt een makelaar zoeken die wel uit de buurt komt, die weet toch meer af van hoe huizen zoals jij hebt het doen in de verkoop en voor welk bedrag ze weg gaan of makkelijker weg gaan. De vraagprijs zet je ook tactisch in... qua zoekmachines bijvoorbeeld kun je soms zoeken op bepaalde bedragen, hier kun je gebruik van maken of je in de goedkopere of duurdere categorie wilt vallen. Ik denk niet dat je huis nu sneller verkoopt als je zakt in prijs, anders zouden er al mensen met je in onderhandeling zijn gegaan of aangegeven hebben geïnteresseerd te zijn maar de prijs te duur te vinden. Maar dat is mijn gevoel, ook ik ken jouw buurt niet. Wat je evt wel kunt doen... het nieuwbouwhuis kopen met in de ontbindende voorwaarden 'mits ons huis verkocht is'. Moet die partij dan wel mee akkoord gaan, maar overleggen kan toch altijd? Of misschien wil die makelaar jullie huis overnemen? Dat je je huis inruilt zeg maar.
Wij wilden ons huis ook snel verkopen en hebben hem dus heel scherp op de markt gezet, er was daardoor wel onderhandelingsruimte voor de toekomstige kopers, maar met een goede makelaar hoeft dat helemaal geen probleem te zijn. Wij waren het ook binnen twee maanden kwijt.
Nee nog niet zakken. Mijn ervaring als makelaar is dat dit geen verschil uitmaakt. Als je zakt moet je naar de 175.000. Kom je meteen in twee categorieën op funda. Van 150-175 en van 175-200! Dan weinig ruimte voor onderhandeling maar wel scherp geprijsd! Ik zou nog heel even wachten en anders deze stap maken.
Wat jij wilt doen, hebben wij gedaan! Geen spijt van, maar slim is anders .Ook wij hebben vorig jaar een internetmakelaar aangenomen om ons huis te verkopen. Hij kwam helemaal uit Tilburg! Leuke foto's gemaakt, hij vertelde ons dat we 240.00 euro voor ons huis konden krijgen Ok .dus voor 265.000 euro het huis op funda gezet. Wij wilden binnen een half jaar verhuizen omdat de oudste 4 werd (basisschool, oppas enz.) In dezelfde straat stond (staat nog steeds) een grotere huis met een kleinere tuin te koop, 10.000 euro lager dan ons huis. Dus ook vrij snel de prijs laten zakken; 250.000 euro. Met dat bedrag trokken we kijkers aan die uiteindelijk het huis hebben gekocht voor 225.000 euro Nu is/was geld niet voor ons de hoofdzaak, wij hadden overwaarde en wilde weg!!!!! Achteraf denk ik dat een "echte" makelaar beter was geweest. Hoe graag wil je weg? Heb je de financiële mogelijkheden om te zakken?
Wil heeeeeel graag weg....niet om het huis maar wil uit dit dorp. En 170000 is toch echt de onderkant...
Ik zou nog minimaal 2 maanden wachten.....maar wat voor jullie goed voelt. Wat je ook kan doen....maar dat wilt de makelaar niet altijd. Woning van funda af en dan opnieuw erop zetten met nieuwe prijs. Oude prijs is dan niet meer zichtbaar. Voor de makelaar extra kosten maar dat kan hij in rekening brengen...