huis altijd spik en span ???

Discussie in 'De lounge' gestart door sophia2016, 3 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sophia2016

    sophia2016 Bekend lid

    10 apr 2016
    866
    2
    0
    Hallo

    Bij welke grote of kleine gezinnen is het huis altijd spik en span

    Dus alle kamers netjes bedden opgemaakt alles stofvrij

    Ik vind het best lastig met 4 kids de kleine van 1 vraag momenteel veel aandacht kom amper ergens aan toe
    Tijdens zijn slaapje maar niet echt tijd om grote dingen te doen

    Soms word ik er zo moe van nooit is alles echt netjes eN heb je iets af begint het volgende weer
     
  2. manamana

    manamana Fanatiek lid

    30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Hier (gezin met twee kinderen) is het huis altijd behoorlijk schoon, ik hou niet zo van stofwolken. Maar grote klussen als ramen wassen doen we even wat minder vaak nu.
     
  3. sophia2016

    sophia2016 Bekend lid

    10 apr 2016
    866
    2
    0

    Sinds de 4e er is en sinds hij loopt kom ik nergens meer aan toe volgt me overal box is al weg dat werd. Hysterie h krijsen kinderstoel klimt die uit

    Hij zit overal aan. Wij hebben een open trap moet ik nog wat op verzinnen klimt steeds. Bij de trap

    Bij mij is het vooral de kleding de was speelgoed etc

    Dweilen stoffen die ik best veel tussen door ook

    En bv het schuurtje waar je niet meer in Kan lopen


    Gisteren hele zolder gedaan

    Blijf zo bezig
     
  4. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.461
    10.662
    113
    Bij mij niet hoor. Ik heb het druk met werk, studie, kids, hobby enz. Dan blijft er weinig tijd over voor poetsen. Ik ruim wel steeds op en hou de was, vaatwas, wc en douche goed bij. En de rest gaat tussendoor.
     
  5. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    2 kindjes, op 3-4 dagen per week heb ik er 2-6 en huis is op een uitzondering na spik en span.
    Heb een bepaald schema wat ik af werk waardoor het bijhouden makkelijk is.
     
  6. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.188
    2.400
    113
    Nee bij mij is dit zeker niet het geval terwijl ik thuis ben en de kinderen naar school zijn.

    Mankeer wel wat en ben weer een paar maanden behoorlijk depressief geweest ( gaat gelukkig wel weer beter maar nog erg moe)

    Ik krijg het gewoon niet georganiseerd. De was, koken boodschappen en sanitair bij houden daar heb ik mijn handen meestal al vol mee.

    Zou ook graag zo'n lekker rommelvrij huis willen hebben maar helaas kunnen mijn man en kinderen heel goed dealen met chaos.
     
  7. PenK

    PenK VIP lid

    20 jan 2006
    6.265
    510
    113
    Nee, was dat maar waar.
    Heb het gevoel dat het altijd wel wat is;
    of het is beneden een rommel en boven alles aan kant
    of omgedraaid
    of alles is aan kant en ik loop ontzettend met de was (opvouwen, strijken) achter.

    Maar schoon is het wel. Ben geen viespeuk ;):D
     
  8. sophia2016

    sophia2016 Bekend lid

    10 apr 2016
    866
    2
    0
    Chrystel

    Ja dat heb ik dus ook vaak dan heb ik ook zo depri bij en moe en kijk ik erna niet weten waar te beginnen

    Ben ik eindelijk op drift komt er wat tussen

    Hier is man wel altijd oomerkjngen aan het maken want die kan er slecht tegen

    Kids hoor ik niet klagen hahaha
     
  9. Rabarber

    Rabarber Niet meer actief

    Ons huis werd pas weer spik en span toen de jongste drie werd. Ik heb het losgelaten en geaccepteerd dat het soms een rommeltje was.
     
  10. Noordeling

    Noordeling Fanatiek lid

    5 aug 2014
    1.223
    103
    63
    Nee bij mij ook niet en (nog) maar 1 kind. Ben niet zo poetserig.
     
  11. sophia2016

    sophia2016 Bekend lid

    10 apr 2016
    866
    2
    0
    Dit bedoel ik nou. De rommel dat is het gewoon

    Ik heb nu 3 manden vouwen wasje ophangen nog vaatwasser inruimen en uiteuimen

    Nog een wasje badkamer even opruimen


    Zal maar eens beginnen anders morgen chagarijnig wakker
     
  12. dds

    dds Fanatiek lid

    1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Op het oog wel. Maar als je goed kijkt loop ik altijd achter de feiten aan….vlekken op de keukenkasten, kaste rommelig enz….
     
  13. Pomm

    Pomm Fanatiek lid

    23 nov 2010
    4.544
    114
    63
    Nee hoor, echt niet spik en span.
    Sinds de jongste ''kontschuift'' wel weer elke dag stofzuigen. De was hou ik ook goed bij, alles ligt vrij snel gewassen en gestreken in de kast. Maar de grote klussen, zoals de keukenkastjes... dat mag wel wat vaker:).
     
  14. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.831
    1.306
    113
    Nee, huis is hier absoluut niet altijd superschoon. We zijn allebei niet zo huishouderig, er zijn veel te veel andere leuke dingen om te doen :D
     
  15. Pluisjee

    Pluisjee Fanatiek lid

    15 mrt 2012
    4.592
    19
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Ja hier wel. Ik kan niet tegen rotzooi. Kind van 10 hier 70% van de tijd , kind van bijna 2 en baby van 5 weken.

    Sinds de jongste er is moet ik wel beetje nieuw ritme vinden maar toch lukt het. Alleen de grote dingen doe ik nu wel als man thuis is, normaal deed ik die rustig als de oudste 2 er ook zijn , ook toen de middelste nog baby was. Maar nu gaat dat amper. Komt zo wel weer.

    Alles bij elkaar echt aan huishouden ben ik per dag denk ik 1,5 uur bezig. Kwestie van alles bij houden. Valt echt reuze mee! Strijken doe ik alleen niet , pas als we wat aan doen wat gestreken moet worden. En voor de ramen buiten hebben we een glazenwasser.
     
  16. Rietje88

    Rietje88 Niet meer actief

    Het huis is bijna altijd wel goed opgeruimd. Vaat stapelt bijna nooit op, wasmanden zijn meestal leeg vies is het nooit echt. Enige moment dat het even rommelig is is als we zijn wezen kamperen. Maar de ramen moeten echt een keer gebeuren. De gevel doe ik niet vaak. En momenteel heb ik het erg druk met de 2 kleintjes waardoor het wel regelmatig een beetje verstoft.
     
  17. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    In mijn dromen. Spil en span


    Er is altijd wel iets te doen.

    2 kids 2 katten werk zat😉
     
  18. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Nee hier zeker niet.

    Maar ik ga dan ook veel liever lekker sporten of winkelen...ook al moet ik eigenlijk nog dingen opruimen.

    Ik heb ook nog best een groot huis en ik moet het bijna allemaal alleen doen omdat mijn man vaak weg is voor zijn werk.

    Er zijn een paar dingen die wel altijd netjes zijn. Dat zijn de keuken, badkamer en de wc.

    Op dit moment zijn hier vooral de kinderslaapkamers een rommel. Dus dat moet ik zondag wel aanpakken.

    Verder maak ik me geen illusies dat ik het ooit allemaal onder de knie ga krijgen.
     
  19. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    Zolang ik man en kinderen niet binnen laat is het bij ons netjes hahaha helaas kan ik die niet buiten laten staan dus nee niet alles altijd spik en span. Stofzuigen, dweilen en sanitair doe ik regelmatig, de rest af en toe als zoon toevallig eens lang slaapt, dochter op school zit en man werkt. (of ik ga dan op de bank met de tablet of tv haha huishouden komt wel weer)
     
  20. BusyQueenBee

    BusyQueenBee Actief lid

    25 sep 2015
    270
    0
    0
    Operator
    Twee hoog in Zuid
    nee, bij mij is het zeker niet altijd spik en span, zeker nu tijdens de zwangerschap niet.

    Dochter houdt haar kamer wel bij, en moet zelf haar dekbed rechttrekken (heeft een hoogslaper), maar dat word nogal eens vergeten en zelf kan/mag ik dat niet doen. Ons bed is bijna altijd opgemaakt, en toilet word bijgehouden. Woonkamer gaat wel elke dag een stofzuiger doorheen, maar echt niet elke dag een doekje en een dweil. Vaatwasser word ook wel elke dag gedaan.
     

Deel Deze Pagina