huis altijd spik en span ???

Discussie in 'De lounge' gestart door sophia2016, 3 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Voor het oog is het hier opgeruimd, maar absoluut niet spik en span. Hier 1 kindje van anderhalf en 50% van de week nog twee van 7 en 9, nu ik zwanger ben kom ik maar weinig toe aan het huishouden, hopelijk gaat het over een aantal maanden wat beter.

2. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    ik heb ook vier kinderen,

ik veeg de vloer 4/5 keer per dag omdat de kinderen toch zand naar binnen lopen en onze kleine op de grond ligt, ik stofzuig 1 keer per dag.

ik haal 1 keer per dag de poetslap over kasten banken stoelen tafels en tv
    ( tenzij vaker nodig zoals drinken dat omvalt )

bedden maken wij nooit op, wij slaan ze half naar achter heen en de oudste 2 doen dit zelf.

speelgoed ligt vaak wel over de vloer, als ze er niet zijn is het wel opgeruimd maar als ze er zijn dan ligt het speelgoed overal ( de 1 wil verven de ander kleien of met de auto's etc etc )

spik en span is het niet, vind ik ook niet nodig in een huis vol kinderen, zo blijf ik de hele dag bezig en ik wil juist lekker mee doen ;)

3. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    spik en span is overdreven, maar beneden is het wel altijd schoon en opgeruimd. Ik word erg onrustig van rommel. Maar de kastjes daar zitten deurtjes voor ;)
    Boven is wat rommeliger, maar ook zeker geen rommel.

4. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    Niet zoals ik zou willen maar toch wel redelijk. Heb drie kinderen. Bedden altijd opengeslagen, ramen open. Was houd ik bij. Elke dag 1 of 2 x even stofzuigen. Tafels aanrecht etc regelmatig afdoen met doek. Sanitair ook regelmatig maar de badkamer moet wel n keer weer nodig grote beurt. Ik hou het bij maar kan een vlek op de deur, een stoffige plint of een mand strijk die al paar dagen klaar staat niet altijd voorkomen.

5. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Hier netjes, schoon en opgeruimd maar niet zodanig dat je bijna niks meer aan durft te raken. Ben van mening dat je best mag zien dat er geleefd wordt in huis.

6. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Het lijkt spik en span, mag dat ook? 😄 Even serieus. Vooral op de begane grond is het netjes. Het is eigenlijk altijd opgeruimd, er is altijd gestofzuigd (stofgezogen?) en meestal gedweild. Het toilet is schoon en er ligt geen stof op plekken waar je het kan zien, oftewel waar je makkelijk bij kan. Er zitten wel eens vingerafdrukken van mijn zoontje op de glazen schuifdeuren en de tuindeuren en die vergeet ik wel eens weg te poetsen omdat ik die alleen zie als de zon erop schijnt. Maar ach, als dat alles is.
    Boven poets ik wat minder vaak, en dat terwijl het daar sneller stoffig wordt maar mijn zoontje wordt tegenwoordig wakker van de stofzuiger en boven stofzuigen als hij beneden is zie ik ook niet zo zitten. Dus dat kan alleen als mijn man thuis is. Grote klussen zoals ramen wassen en de badkamer echt goed poetsen (met ontkalken en alles erbij) blijven toch wat langer liggen. Daar baal ik best van. Een hulp in de huishouding zou zoveel gedoe schelen. Helaas hebben we daar het geld niet voor.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.820
    113
    Hier net zo en ben momenteel ook bezig met wat grotere klusjes zoals nieuwe gordijnen ophangen, deuren opnieuw in de lak zetten en dan schiet de rest er wel wat bij in. Heb gewoon niet meer uren in een dag.

8. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Hier met 3 kinderen is het altijd schoon.. De jongste is 1 en zit overal aan en in.. Kwijlt lekker.. Dus ik stofzuig en dwijl zoiezo elke ochtend, stof is hier ook nauwelijks te bekennen. Mijn dochter en ik zijn astmatisch dus een stofvrij huis is voor ons wel zo fijn.. Als we ergens komen en het is stoffig niesen we meteen haha..
    De was doe ik ook iedere dag... Speelgoed ligt wel overal gedurende de dag, maar dat word savonds weer opgeruimd.

9. Badeend81

Badeend81 Actief lid

12 jul 2015
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pff nou nee niet echt , ik zeg altijd er mag geleefd worden. Reden fulltime baan, man wiegen schildersbedrijf en kind van 4 dus druk druk. Alles tussen door.😬

10. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Het is hier schoon en opgeruimd, maar echt niet perfect. Als ik vrij ben doe ik liever wat leuks met mn kind dan constant met doekjes rondlopen.

11. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nu nog 2 kinderen in huis. Ik probeer wel alles bij te houden maar soms kom ik wel wat stof tegen. En de kinderen hun kamer is ook niet altijd even netjes. Iets met water naar zee dragen...dweilen met de kraan open :D

12. Blosjes

Blosjes Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.055
    523
    113
    Vrouw
    Provincie Utrecht
    Haha, hier precies hetzelfde! Zelfs zonder kind was dat al zo ;)

13. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.174
    113
    Hier is het juist netter sinds er een kind is..
    Voorheen kon ik prima leven met wat troep. En dan lag niet het hele huis vol maar bijvoorbeeld een salontafel met een zak chips en de glazen liet ik gerust staan als we gingen slapen. Nu niet ze zit overal aan en vind vanalles.
    Irriteer me een stuk meer ook aan troep vooral omdat onze dochter ermee aan de haal gaat..

14. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Hier wel alles altijd netjes en schoon. Maar ik heb er 2 en dan gaat het nog wel (vind ik)
    Met 4 wordt het wel anders natuurlijk...

15. susy26

susy26 Niet meer actief

Hier ook niet hoor. Poets echt niet elke dag. Hou ik ook niet zo van hihi.
    En als je dan alles hebt gedaan, en ze komen thuis , dan is t na een half uur weer zo van: ow wat had ik ook alweer gedaan vandaag 😐 dusja .. hihi

16. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Zeker niet spik en spam maar gewoon netjes. In de avond zorg ik dat de boel opgeruimd is zodat ik de ochtend goed opgeruimd begin. Zou het huis wel vaker door willen gaan maar er ontbreekt de tijd.

17. Logan

Logan Niet meer actief

Normaal is alles steriel maar nu merk ik dat ik vaak vermoeid ben uit het werk en het weekend nodig heb om te rusten, ik ergerde me dood in het begin maar nu denk ik 'komt wel weer'.

18. PeAn

PeAn Niet meer actief

Spik en span als in smetteloos schoon. Nope. Ook totaal geen behoefte aan om dat te hebben.

Spik en span als in schoon en opgeruimd. Jups. Houd er niet van als er veel rommel is, word ik erg onrustig van.

Wel ben ik van mening dat ik IN mijn huis leef en niet VOOR mijn huis leef.
    Dus iedere dag opruimen van de zooi die je gebruikt etc en iedere week word alles een keer schoongemaakt, das de basis. De incidentele zaken zoals ramen zemen, koelkast poetsen etc doe ik wanneer ik vind dat het moet, er tijd voor is en ik er zin in heb. Dus ja....hier staat wel eens een tijdje een kinderhandje op de ramen. Mwah...raam is groot zat om er op een ander punt doorheen te kijken als je je er aan stoort. En degene die commentaar heeft kan een emmer en een zeem krijgen 😉

19. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Nope, totaal niet. Ik zeg altijd maar, je ziet dat er geleefd wordt :)
    Soms wordt het me té rommelig en dan maak ik even een inhaalslag. Maar dat duurt meestal niet lang. Ach, ik vind het niet zo belangrijk eigenlijk.

20. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Nee, het is hier absoluut niet netjes. Ik erger me echt aan de tafel, want die is al weken een zooi. Morgen toch eindelijk maar eens opruimen. Ik probeer sinds de geboorte van mijn dochter wel vaker te zuiger e.d., maar een heel slecht excuus, ik heb er meestal geen zin in. Huishouden is niet mijn ding. De noodzakelijke dingen worden gedaan hoor en de was is ook op tijd weer schoon. Maar het blijft wel eens een paar dagen in de wasmand liggen.

Deel Deze Pagina