huis altijd spik en span ???

Discussie in 'De lounge' gestart door sophia2016, 3 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb twee kinderen en het antwoord is nee. Dat was ook mijn antwoord toen ik er eentje had. En trouwens ook toen ik nog geen kinderen had.

Voor een deel omdat ik er het nut niet van inzie. (Waarom je bed opmaken?? Gewoon openslaan is toch ook prima). En deels ook omdat ik tijdgebrek heb. Althans... tijdgebrek. Als ik vanaf 8 uur op school ben en om 9 uur 's avonds klaar ben, dan zou ik in theorie nog kunnen gaan poetsen. Maar in de praktijk zit ik dan liever op de bank.

2. Koon

Koon Niet meer actief

Opgeruimd is het hier (meestal) wel. Behalve de zolder en schuur haha.
    Ik word echt onrustig van zooi in huis. Vooral beneden.
    Ik haat poetsen. Een keer in de twee weken komt onze schoonmaakster en verder doe ik vrij weinig. Alleen de toiletten, keuken en vloer beneden houd ik redelijk bij. Zeker als er kinderen op bezoek komen die kruipen.

3. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.709
    4.026
    113
    Overijssel
    Ha,ha! Hier hetzelfde. Dan wil ik naar bed maar kan niet alle troep laten liggen voor de kleine :D

En voor de rest: wat doen we onszelf toch aan?? Ik ben nooit een poetser geweest maar wil het wel graag netjes hebben. Ik probeer het maar los te laten. Stof ligt er morgen ook wel weer :D

4. A je to

A je to Bekend lid

7 feb 2016
    944
    1.259
    93
    Als alleenstaande mama met 2 kleine kindjes en 28 uur werken.. Nee, niet spik en span.. Vind ik ook niet belangrijk eigenlijk. Het is altijd netjes en schoon genoeg om mensen te kunnen ontvangen, en mijn kinderen groeien op in een gezellige, hygiënische omgeving.
    Maar ik breng zeker liever meer tijd door met leuke dingen doen moet de kinderen dan met het huishouden.
    En ik ben ervan overtuigd dat dat ook is wat zij zich later zullen herinneren.!!

5. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.174
    113

Precies!

6. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Ik ben net klaar met mijn taken was gevouwen alles was opgehangen woonkamer aan kant gedweild keuken aan kant kleding voor kids voor morgen. Nu even bij komen op de bank en dan zo richting bed met een uurtje

7. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Nou nee... was het maar waar.
    Helaas!

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ja,meestal wel. Elke morgen nadat ik Kids na school heb gebracht bedden recht, opruimen, stofzuigen. Daarna beneden ;)
    Savonds na eten, tafels af, keuken schoon, was nog ff doen en keer dweilen

9. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Nee, absoluut niet. Opgeruimd wel, maar niet spic en span gepoetst. Ik heb wel betere dingen te doen.

10. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    In de ruimtes waar we echt leven wel, zoals de woonkamer, keuken en slaapkamers. Maar op de zolder en in de garage wil je het niet zien. Vreselijk. Nu is er pas ook nog 1 van m'n kasten ingestort op zolder, dus nu is het helemaal een zooitje.

11. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.867
    5.105
    113
    Spik en span is overdreven maar opgeruimd en netjes is het wel. Er zijn natuurlijk wel momenten dat het iets rommeliger is maar ik kan daar heel slecht tegen dus dan is het snel opgeruimd.

12. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Hier eigenlijk altijd wel netjes, maar er mag wel geleefd worden. Maar grote stofwolken zul je niet vinden. Regelmatig stofzuigen en even doekje overal overheen. Ramen lappen en badkamer grondig schoonmaken gebeurd dan wat minder vaak.
    Maar nog geen tweede kindje.

13. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Hier is het huis echt altyd schoon, dus ik kan bij wijze van altyd visite ontvangen. Zowel beneden als boven. Ik houd alles goed bij, waardoor ik niet in een keer uren moet schoonmaken. Maar ik ben ook een beetje raar hierin. Als het huis netjes is, dan is het in mijn hoofd ook minder rommelig/chaotisch.

14. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Hmz, ik had het huis redelijk aan kant toen ik vanmiddag naar mijn werk ging.

Kom net om 22.30u thuis en de grond ligt bezaaid met schooltassen, jassen, schoenen, tekeningen, verdwaalde stukjes eten, een lege beker...Het aanrecht staat vol met voile borden, pannen, bestek...
    Manlief vond het wel genoeg dat hij de kinderen in pyjama en al op bed had gekregen...dus dat heb ik net wel weer weggeruimd allemaal.

15. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Ik kan slecht tegen rommel, maar heb zelf snel een druk hoofd waardoor ik weer rommel maak of onhandige dingen doe. Fijn die combinatie. Als ik dus om me heen kijk en ik vind dat er teveel slingert pak ik een grote wasmand, gooi alles erin wat ik tegenkom en ga even 10 minuten relaxen. Of schoonmaken, want schoonmaken tussen de rommel door maakt me woest. :cool:
    Daarna ga ik 1 voor 1 dingen uit de mand opruimen. Veel rustiger dan kriskras het huis door rennen.

Spik en span is het hier vaak niet. Vooral wb onze hond die overal haren en zand achterlaat. Ik heb daarom een swiffer in de hoek van de kamer en een swiffer op een stokje om de haren in 1 minuut bij elkaar te wapperen en te vegen. Dat scheelt. Maar voornamelijk probeer ik niet te strijken en plinten/ramen/zolderverdieping en berging minder te doen, omdat ik ervan overtuigd ben dat mijn zoon zich later niet zal herinneren hoe schoon het altijd bij ons zou zijn, maar wel de gezelligheid die hij met mama overdag had.

16. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Het is opgeruimder dan toen er nog geen kind was ;) En ik stof nu meer dan eerst.
    Enige wat ik niet op de rit krijg is was vouwen. Heb nu 2 bergen aan was die klaar ligt om te vouwen, zijn vorige week op vakantie geweest vandaar de enorme stapel.
    Ik heb huisstofmijt allergie dus moet het wel bij houden. En mijn dreumes vindt het geweldig om mij te "helpen" met de stofzuiger en de swiffer :D meneer duwt de stofzuiger voor mij naar de juiste richting. Hij slaat soms de stofzuiger uit, maar ach hij heeft plezier.
    Voor het bed ritueel ruimen we samen het speelgoed op, dan vallen wij er niet meer over ;)

17. mama van chayenna

mama van chayenna Bekend lid

25 jun 2009
    843
    24
    18
    Vrouw
    hier werk ik 2kids 1 onderweg altijd mijn huis schoon en opgeruimd ik kan er gewoon niet tegen als het rommelig is of stoffig 🙈 lijkt soms wel poetsziek 🙁 nu kan ik op het moment bijna niks vanwege mijn bekken etc maar heb een lieve moeder die nu elke week alles grondig poetst van boven na beneden tot ik het weer zelf kan!

18. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Sorry maar jouw laatste zin geeft mij altyd de kriebels. Die lees ik zo vaak. Alsof een moeder die haar huis altyd netjes heeft niet even gezellig met haar kinderen kan zijn. Ik houd alles gewoon bij hoor, waardoor ik niet alles in 1x hoef te doen dus de hele dag bezig ben met schoonmaken. Ik plan de klusjes vaak als de kinderen op school zijn of slapen of de jongste zijn middagdut doet. Dus hier ook gewoon een even gezellige mama voor haar kid en een schoon huis. Wat trouwens niet betekent dat de kinderen niet mogen spelen of kleien of knutselen trouwens. Maar als ze klaar zijn weten ze wel dat ze achter zich moeten opruimen voordat ze met iets anders beginnen te spelen.

19. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.149
    3.026
    113
    Nederland
    Hm nee mijn huis is niet spik en span. Opgeruimd? Ja. Schoon? Ja. Maar het kan schoner. Daarom hebben we deze week een schoonmaakster aangenomen voor eens per 2 weken. Voor de dingen waar ik zelf gewoon geen tijd voor heb. Ik werk momenteel 36 uur, ben 4 dagen per week van 05.30 tot 17.00 van huis en als ik thuis ben en het eten klaar is wil ik liever even met de kinderen bezig zijn dan dat stomme huishouden.

20. Boommm

Boommm Niet meer actief

Spik en span niet, maar wel opgeruimd en netjes. Ik ben een beetje een perfectionist en kan echt niet functioneren in troep. Alles wordt dus gelijk opgeruimd. 1x per week komt de schoonmaakster voor een grondige beurt van het huis en verder stofzuig ik elke dag de beneden verdieping ivm de hond en houd ik wat andere dingetjes bij.

Deel Deze Pagina