Hier is het altijd wel opgeruimd en netjes. We hebben een soort 'structuur' waarbij alles een vaste plek heeft. Het is daardoor niet alleen heel snel mogelijk om dingen te vinden maar ook om ze weer op te ruimen'. Daardoor oogt het netjes. Ik was altijd een poetser maar zodra ik bevallen was van ons 3e kindje was al snel duidelijk dat alles bijhouden met 3 kinderen lastig zou worden. Het lukt me wel om alles te zuigen, dweilen, beneden alles af te stoffen, op te ruimen, etc. maar de 'grote dingen' schieten er wel eens bij in. Daarom komt er eens per 2 weken een hulp die de grote dingen oppakt. En naast de grote dingen doet ze dan de overige dingen ook nog eens. Heerlijk vind ik het In die week hoef ik alleen de was even te doen. De kosten van de hulp besparen we op de boodschappen. Elke week pinnen we een bedragje en eens per 2 weken leggen we dat voor haar klaar.
Nee,hier niet. Ik hou me liever bezig met leukere dingen doen zoals spelen met de kinderen en erop uitgaan. Kan me ook niet schelen wat een ander ervan vindt.
Ik werk 4 dagen en mijn man 5 dagen per week. Het is niet te doen om dan alles netjes te houden. In het weekend pak ik wat klusjes aan maar ik wil ook gewoon van mijn kindertjes genieten. Dus nee het is niet altijd spic en span maar ook nooit echt vies.
nee bij de eerste was dat nog makkelijk te doen maar met 2 is dat wel even anders maar het oogt netjes
Het is hier altijd opgeruimd en schoon maar zeker niet slik en span. Ik vind het zo zonde van mijn leven om elke dag veel tijd te stoppen in schoonmaken. Ik lees wel eens dat sommigen hier elke dag het het huis dweilen, daar pas ik echt voor. Ik wil leven in een lekker huis dat netjes is maar ik steek mijn tijd echt liever in leuke dingen.
Hier hetzelfde. Ik hou het gewoon bij, waardoor ik eigenlijk niet zo veel tijd hoef te steken in het huishouden. Kinderen moeten zelf opruimen voor het avondeten, iig zodat we normaal door de woonkamer kunnen lopen Het is altijd wel netjes in huis, maar om nou te zeggen "spik en span".... Ik zou het hier een 8 geven, is toch ook een voldoende?
Gelukkig hebben we af en toe een verjaardag. Dan is het huis weer een keer spik en span.. Tussendoor lukt me dat niet. Wij wonen in een vrij grote, oude boerderij. Ik doe meestal iedere week een ruimte. Meer lukt me echt niet. We overwegen een hulp in huis. Ik maak me er niet druk om. Als ik moe ben ga ik lekker lezen of haken, als ik energie heb ga ik aan de poets. Dat vind ik een prettig ritme
Nee. Ik hou het redelijk maar meer niet. Toen we ons appartement verkochten vorige maand merkte ik dat ik het wel kan, het brandschoon houden, maar het is me de hoeveelheid werk niet waard. Maar het is hier nooit vies.
Beneden en sanitair probeer ik altijd goed bij te houden. Boven is het wel opgeruimd, maar daar poets ik vaker met de 'Franse slag'.
Hier kan ik me volledig in vinden. Groot oud huis (helaas geen boerderij) en weinig tijd en energie om te poetsen. Als er iemand op visite komt (eens per week ofzo) dan poets ik alles even, en daarnaast poets ik meestal met de focus op een ruimte goed inderdaad. Maar goed, ik heb ook liever een rommelig huis en tijd om leuke dingen te doen dan een net huis en altijd uitgeput zijn.
In mijn ogen is het niet spik en span maar gewoon opgeruimd. In mijn man zijn ogen is het 'steriel' (mannen kunnen vaak overdrijven ) Ik poets iedere week boven en beneden wel wat vaker. Stofzuig en dweil iedere dag, wc iedere dag. Ik moet wel zeggen dat ik zo een irritante glanzende laminaat vloer heb, zie je echt alles op. In mijn hoofd is het al snel een rommeltje. Ik probeer er aan te werken maar het wil nog niet echt lukken Ik heb juist enorm respect voor de meiden die wat gemakkelijker zijn dan ik. En dan heb ik het niet over 'hoe schoon is jouw huis' maar meer leren om over bepaalde dingen heen te kijken
Precies!! Ik ben hem nu al 4x in dit topic tegengekomen en ik vind het een domme gemene opmerking. Alsof mama's die hun huis wel schoon en opgeruimd hebben nooit iets met de kinderen doen. Dus, het is hier opgeruimd, schoon, ik doe veel leuke dingen met mijn kinderen, vang 28-34 uur per week andermans kinderen op waar ik ook veel mee doe. Help op school en elke avond een verse maaltijd.....ZO!!:x
Weet je wat ik wel altijd tref, net op dat moment dat er een bom aan speelgoed is ontploft gaat de deurbel . Weet niet wat dat is. Gasten moeten dan echt klimmen in de woonkamer over de kunstwerken . Heb ik ook altijd met hoe ik er uit zie. Altijd netjes aangekleed etc. Niemand. Haar overeind, pyjama aan en zie der niet uit en hop ja hoor de postbode met een pakketje
Rustig maar ... Trek het je niet zo aan. Je bent toch ook nog gastouder? Laat andere maar denken dat kinderen muisstil op de bank moeten zitten of niet mogen spelen. Dat is het kortzichtige van andere mensen en niet dat van jou
haha dat heb ik ook hilarisch. Als ik net alles heb gedaan dan denk ik: zo, klaar nu mag wel iemand komen. En als ik uitzie als dracula staat er bezoek
Leuk toch als het sommige mama's lukt om dat allemaal te combineren? Ik vind dat erg knap van jullie. Maar iedereen is anders. Sommige mensen kunnen of willen dat niet. Als er van mij oprecht verwacht wordt dat ik elke dag stofzuig, dan zou ik een veel minder prettige mama en partner zijn. Dus als ik dan de keuze heb tussen meer gezellig met mijn kind spelen, of poetsen, dan is die keuze bijzonder snel gemaakt.