Nee. Ik vind het echt onmogelijk met 2 jonge kinderen en een hond. Wel wordt er elke dag gestofzuigd en gedweild. En er gaat dagelijks een doekje over de keuken en toiletten heen.
Nee. Zou niet weten hoe. Op werkdagen ben ik ongeveer om 19.00/19.30 thuis. Dan heeft mijn man gekookt. Eten we. Kleine man in de douche, daarna naar bed. Vervolgens badkamer/keuken opruimen en dan vind ik het weer genoeg die dag. Op vrije dagen (1a2 per week) ga ik idd liever rusten, leuke dingen doen. Ruim wel wat op maar niet heel goed🙈 En nee ik zeg niet dat mensen waarbij het wel spik en span hebben niet werken/niets met de kinderen doen. Hun hebben het gewoon beter gepland. Ik niet😂
Mijn man en poetsen. Prijs jezelf gelukkig met zo'n man. Hier komt het hele huishouden op mij neer. Nou voor mij voelt het zeker niet als een tekortkoming dat ik niet altijd mijn huis aan kant heb. Sommige mensen vinden het gewoon net wat minder belangrijk. Vind dat ook raar zeggen dat als mensen hun huis niet aan kant hebben ze het niet allebei kunnen. Ik kan het wel maar ik vertik het gewoon. Als mijn zoon slaapt vind ik het fijn even een uurtje op de bank te zitten.
Ons huis is niet altijd spik en span. We hebben nog geen kinderen maar mijn man werkt heel veel en ik kan het huishouden qua energie niet aan. Bij ons komt 1x in de week de schoonmaakster 2 uurtjes. Dus ik hoef het alleen maar bij te houden.
Wauw, empathie is niet echt jouw ding he? Zoals ik hiervoor al zei: nee, ik ben geen fijne moeder en partner als ook nog eens van mij verwacht wordt dat ik dagelijks dweil. Ik zie ook niet in waarom dat van mij verwacht zou moeten worden, dweilen staat echt héél laag op mijn prioriteitenlijstje. Dat mag toch?
Ik moet nodig de woonkamer afstoffen, stofzuigen en dweilen maar geen zin in. De kinderen zijn nu buiten met water aan het spelen en lopen de hele tijd met hun natte, zanderige voeten naar binnen als ze naar de wc moeten. Daarom vandaag geen huishoudelijke klusjes behalve de was. Gisteren heb ik boven nog gedaan en de badkamer schoon gemaakt. Maandag mag mijn man beneden doen als de kinderen naar school zijn. Ik ga wel elke dag met een doekje door de wc en het aanrecht houd ik ook schoon, verder vind het wel goed zo. Het weer is veel te lekker.
Ja zeker jammer, even aankijken hoe dat gaat verlopen. Kinderen hebben het op zich wel naar hun zin. Flowertje, je hoeft toch ook niet te poetsen wanneer je kleine slaapt, doe ik ook niet.
Nee doe ik ook niet. Hooguit een was aan zetten en even stofzuigen. Dan vind ik het wei goed. Mag ik vragen wat de reden is dat je naar zo ver weg bent verhuisd,?
mijn man vindt dat hij op vrijdag niks hoeft op te ruimen. Maandag werk ik ook in de avond en dan is het altijd wel opgeruimd als ik thuis kom hoor, maar vrijdag nooit. Dat was zijn 'game-night' al vanaf het moment dat we gingen samenwonen en dat is zo gebleven. Dus zodra de Kids op bed zijn duikt hij achter de computer. Meestal maakt hij het in het weekend weer goed door eens flink de tuin op te ruimen, hogedruk erop, of de badkamer goed uitsoppen ofzo. Maar op vrijdag hoef ik geen opgeruimd huis te verwachten. Dochter is er inmiddels schijnbaar aan gewend en laat op die dag ook gewoon haar tas en jas enzo slingeren. Ach ik heb het maar geaccepteerd
Haha dankje. Er zijn genoeg vrijdagen dat ik na werk thuiskom en tussen de rommel op de bank plof hoor en dan ruimt hij het de volgende dag zelf op. Maar soms irriteert het me en heb ik nog energie en raus ik zelf nog even door het huis om 23u
Hier niet alles spik en span, maar dat is vooral omdat ik gewoon geen poetser ben. Ik hou wel de keuken en woonkamer bij en probeer elke dag te stofzuigen, maar ook dat wordt wel eens een dagje overgeslagen, zeker tijdens zwangerschap. Zorg wel dat het niet vies in huis is, maar spik en span vind ik niet nodig. Voor er kinderen waren, was het precies hetzelfde hier trouwens hoor. Combineren moet makkelijk kunnen bij voldoende discipline en evt een schema, maar ik heb er vaak gewoon geen zin in
Spic 'n span is niet mijn ding. Ik vind schoon belangrijk, maar mensen die zich erop voorstaan dat hun huis spic 'n span is vind ik eerlijk gezegd een beetje zielig. Ik bedoel: bedden opmaken? Dat doen mensen echt alleen omdat ze denken dat het hoort of om zich uit te sloven: het is beter voor je om het gewoon terug te klappen. En elke dag stofzuigen vind ik ook echt overdreven. Zo vies is het niet in westerse huizen.
helaas niet, heb helaas een probleem wat betreft vermoeidheid (oorzaak nog onbekend) dus loop wel vaker achter de feiten aan. Maar goed, ik doe mijn best en doe wat ik kan doen
Dan woon je vast niet ergens buitenaf, want bij ons lopen er hordes mieren door de eetkamer en keuken als ik niet elke dag zuig in de zomer, en vieren de muizen feest op tafel, ondanks dat we 2 poezen hebben lopen buiten
Nee.. Ik maak elke dag de wc schoon, zorg dat de keuken netjes is en ik stofzuig en dweil elke dag. Daarnaast houdt ik de was ook dagelijks bij (alleen de strijk niet, haha). Ik zit sinds een paar maanden in de ziektewet, heb elke dag heel veel pijn en ja, dan moet ik kiezen tussen de kinderen en m'n huishouden, en dan kies ik voor de kinderen. En zelfs dat gaat niet vanzelf. Tussendoor probeer ik natuurlijk wel wat extra dingen te doen, en het is hier ook echt niet vies ofzo maar ik erger me er wel aan dat m'n huis niet zo schoon en netjes is als ik zou willen, vooral nu ik de hele dag thuis ben en het dus ook steeds zie, maar het is nu even niet anders.
Waarom maak je iets persoonlijk wat niet persoonlijk was.? Ik heb ook aangegeven dat ik liever tijd door breng met de kinderen dan dat ik met het huishouden bezig ben.. Daarmee is toch helemaal niet gezegd dat jij nooit leuke dingen doet met de kinderen.? Bij jou gaat het allebei, dat is toch helemaal super.? Daar kun je toch alleen maar blij mee zijn.? Hier gaat het niet allebei, helaas.. Om jouw voorbeeld te nemen, hier helaas geen partner die ook taken in het huishouden kan doen. En om het voorbeeld van iemand anders te nemen die (een deel van) het huishouden doet als de kinderen op school zijn, dat kan ik niet want dan werk ik buitenshuis om ons geld te verdienen. De kostbare tijd die overblijft besteed IK liever aan de kindjes dan aan MIJN huishouden.. Maar dat zegt helemaal niks over jou.!