huis altijd spik en span ???

Discussie in 'De lounge' gestart door sophia2016, 3 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    De andere kant er van... spik en span lukt zelfs bijna niet. Kids maken slagveld tijdens eten of drinken ;) natte voeten uit het zwembadje binnen, zand uit de zandbak, zout potje op zijn kop, wc rol uitgerold, 3x omkleden en overal was etc

En dan zegt mijn oudste; mam?? Ga je nou alweer stofzuigen? Mam blijf je beneden of ga je weer de was doen? Mam kom je bij me zitten of ga je weer schoonmaken?
    En nee dan ben ik helemaal niet schoon van mezelf (doe me best haha)

Dus iedereen zijn ding maar continue poetsen is serieus zonde van m me tijd

2. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Sinds we beneden een aparte speelkamer hebben, lukt het me steeds vaker de woonkamer spik en span te houden. Eten doen we aan tafel, niet op de bank. En we dragen binnen geen schoenen, dat scheelt zo veel! In de zomer leven we eigenlijk buiten, blijft het binnen lekker netjes!

Ik kan niet zo goed tegen zooi, dus opruimen doe ik soewieso de hele dag tussen de bedrijven door. Schoonmaken vind ik echt niet leuk, maar gelukkig 'helpen' de kinderen regelmatig. Stofzuigen en afstoffen vinden ze zelfs echt leuk. Verder ben ik gezegend met een fantastische man die van schoonmaken houdt. Maar die ruimt dan weer niet op. Zo vullen we elkaar mooi aan!

3. lies276

lies276 Niet meer actief

Ik houd van schoon en opgeruimd maar met 4 kids, een baan en 2 vrijwilligersbaantjes blijft er weleens wat liggen;)
    De vloer, het sanitair en de was heeft mijn hoogste prioriteit.
    De rest van het huis probeer ik in een week of 5/6 weer helemaal grondig schoongemaakt te hebben.

4. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Wij hebben 3 kinderen en ik zou het huis graag altijd helemaal spik en span hebben, maar helaas...

De nodige dingen zoals keuken, wc, stofzuigen, dweilen etc. doe ik wel dagelijks. Maar ik heb bijna altijd een berg strijk liggen en aan dingen als ramen wassen, keukenkastjes uitsoppen, deuren schoonmaken etc. kom ik niet altijd op tijd toe.

Ik heb me er bij neergelegd. De kinderen zijn maar kort klein en ik besteed mijn tijd liever aan hen. Een spik en span huis komt straks wel weer. Vingerafdrukken op ramen en deuren herinneren ze zich straks niet meer, de spelletjes, picknickmiddagen en uitjes hopelijk wel!

5. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Was het maar zo... 3 dagen werk, 2 mannen in huis die nauwelijks iets doen op rommel maken na. En ik wil momenteel teveel in te weinig tijd waardoor ik vastloop. Ik hou het bij, maar verder kom ik niet.

6. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Heb je het nu weer over mij?
    Ik denk dat ik dit maar van me af laat glijden. Jij hebt het zo niet bij het rechte eind. En gezien je laatste berichten heb je geen zin om mijn woorden serieus te nemen.
    Aju paraplu.

7. Trirani

Trirani Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.292
    1.129
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Wat is de definitie van SPIK en SPAN? :(:D

(Ik hou van overzicht en niet teveel achterlopen/schoon genoeg, maar raak gelukkig niet in paniek als ik van vakantie terug kom en de dag erna is niet alle was weggewerkt en vloeren meteen gestofzuigd en gedweild)

Beneden verdieping heb ik graag altijd klaar voor onverwacht bezoek, boven niet altijd hoor ;). En altijd schoon? Nee, mijn autistische knoeimonstertje waardeert de stofzuiger niet onder zijn avondetenbordje :p:p.

Dat gezegd hebbende: behalve mijn schoonmoeder vindt iedereen mijn huis ruimschoots opgeruimd en schoon genoeg.

8. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Nee hier is niet alles spik en span. Ik werk 3 dagen en dan lukt sowieso niet veel. De dagen dat ik wel thuis ben doe ik zoveel mogelijk maar het is dweilen met de kraan open. De standaard dingen zoals stofzuigen, toilet, strijken en wassen etc hou ik dagelijks bij. De grotere klusjes schieten er wel bij in tot mijn ergernis maar met 2 kleintjes in huis is dat niet te doen. Dus dat doe ik zoveel mogelijk als mijn man thuis is.
    En wij wonen niet zo groot waardoor het al snel rommelig is. Ik heb gewoon niet genoeg ruimte om alles een plek te geven en dat vind ik wel vervelend. Niet dat het een rotzooi is maar het oogt voor mij wel altijd rommelig.
    Ik vind het altijd knap hoe alles perfect kan zijn terwijl er kinderen in huis zijn en er daarnaast nog gewerkt wordt.
    Ik heb een regel voor mezelf en dat is dat als de kinderen op bed liggen dat ik niks meer doe. Oke stofzuigen of een was ophangen maar ik ga niet uitgebreid soppen. De hele dag draait om het huis en de kinderen dus savonds is het mijn tijd :).

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Hier gaat het precies zo. Ik ben wel op zoek naar een huishoudelijk hulp voor de badkamer etc, want daar kom ik te weinig aan toe.

10. Apie1

Apie1 Niet meer actief

Vooral mn man is een grote rommelkont. En mn zoon van twee kan er ook wat van. Ik ben over gegaan op vaste poetsdagen. (Net zoals mn oma vroeger :D) Nu doe ik de was, strijk, stoffen, zuigen en dweilen en sanitair op twee vaste dagen per week. En ramen aan de binnenkant vanwege vette vingertjes. En op één vaste dag doe ik één grote klus zoals ramen zemen, keukenkastjes enz. Werkt heel goed voor mij.

11. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.108
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Nee, hier is het huis niet altijd spik en span. In het verleden wel geprobeerd maar ik maak mezelf helemaal gek. Ik zorg ervoor dat het opgeruimd en netjes is en maak regelmatig schoon maar ik flip niet (meer) als ik er niet aan toe kom door werk, verplichtingen of gewoon een lekker dagje weg met man en kinderen.

12. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Totaal niet. Ik ben zelf een vreselijke rommelmaker. Heb het super druk met 5 dagen werken, voltijdstudie ernaast en dan nog de sporten van de kinderen enz. Eind van de week ziet mijn huis er meestal niet meer uit. Op zaterdag is het schoon en vanaf woensdag weer drama ;) Jammer dan hoor maar ik wil af en toe ook even niks doen ipv poetsen in mijn kostbare vrije tijd.

13. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Hier wel, ik kan niet tegen een rommelig en vies huis.
    Word daar ontzettend onrustig van. Ik heb een schema waardoor ik niet elke dag uren hoef schoon te maken, maar wel een net huis heb!

14. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik moet elke dag door mijn huis heen ivm honden, er zijn dagen dat ik er geen tijd voor kan vinden en als ik dan eenmaal thuis ben begin ik er ook niet meer aan.
    Ik ben verder wel een poetsmiep, de toiletten worden elke dag gedaan en meubels vatten in 1 dag tijd ook niet zoveel stof het is dan echt de vloer die een beurt mist.

15. tuc

tuc Niet meer actief

Ik denk ook dat wanneer je overdag veel weg bent met werk e.d. dat je je er ook minder aan ergert als het niet zo aan kant is. Je ziet het maar een kort gedeelte van de dag en daarin ben je ook nog aan het koken enz.
    Maar ik ben bv de hele dag thuis (niet letterlijk natuurlijk, ben ook regelmatig op pad) maar ik kijk als het hier een troep zou zijn daar continue tegenaan.
    Plus dat dit ook mijn werkplek is. En ik daarin veel overzicht moet hebben om te kunnen werken.

16. Islah

Islah Niet meer actief

En dan wordt het natuurlijk ook minder snel vies.

17. Mindy26

Mindy26 Bekend lid

11 feb 2014
    977
    413
    63
    Vrouw
    Zo goed als..
    ik probeer het wel bij te houden.
    ik doe meestal elke dag vaste dingen
    dinsdag bedden verschonen
    woensdag badkamer etc..

De was gaat er altijd om door.

Ik ben nogal een control freak maar ik heb
    nu gelukkig geleerd wat meer dingen los te laten.

N beetje:p

18. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Niet zozeer spik en span (hou dagelijks wel alles bij) maar een rommeltje is het nooit. Daar kan ik echt absoluut niet tegen..

19. Troelala

Troelala Lid

31 mei 2012
    74
    0
    6
    NULL
    NULL
    Dit dus ;)

20. Ansji

Ansji Niet meer actief

Hier zeker niet! Ik werk fulltime, wel thuis en dat maakt het nog erger. Ik word mijn hele werkdag geconfronteerd met een rommelig huis! Erg frustrerend! Sta ik eens met een stofzuiger of poetslap in mijn handen, belt de klant...;)

Deel Deze Pagina