Mijn dochter heeft een eczeem plekje op haar pols deze zit er al zeker een jaar. Nu had ze hier vorige week 1 vochtig "puistje" op. Puistje sprong open en ze had er geen last meer van. Inmiddels zitten er meerdere pukkels/ gelige korstjes en is de plek erg rood geworden. Iemand enig idee? Heb voor dinsdag pas een afspraak bij de ha voor haar
Krentenbaard? Zou mijn gok zijn... dat komt vaak op plekken waar al wondje of iets zit dus op een eczeemplekje klinkt wel logisch. Zou ik alleen niet tot dinsdag mee wchten! Is heel besmettelijk.
Was ik ook even bang voor maar zou ze dan al niet helemaal onder moeten zitten ? Ik heb het zelf 2x gehad en zat binnen no time helemaal onder. Als het morgen nog meer is rij ik gewoon naar de ha heb ook nog een kleintje van 6 weken thuis dus zit er niet op te wachten
Dat lijkt het meest op een bacteriële infectie, bijv. krentenbaard. Meestal gaat dat vanzelf voorbij, maar de huisarts kan er ook crème met antibiotica voor voorschrijven.
Lijkt op krentenbaard. Dochter heeft het ook gehad. Op een paar plekker op haar lichaam was het net zo erg als op de foto, en op andere plekken zag je wel wat rode en droge vlekjes. Volgens de ha was de krentenbaard al flink aan het uitbreiden. Ze heeft toen een antibiotica kuur gekregen.
Krentenbaard. Mijn zoon heeft t nu twee keer gehad. 1e keer echt rond zn mond en laatste keer een flinke plek in zn kmieholte. Indd ff zalfje halen bij huisarts
Inderdaad krentenbaard. Je kan er voor nu ook wat zinkzalf op doen zodat het uitdroogt en deppen met betadine om verspreiding te voorkomen. Helpt ook al een stuk.
Ik denk ook krentenbaard. Oudste heeft het op haar kin gehad, jongste op haar rug 1 plekje, ik over mijn hele lichaam, ben toen doorgestuurd naar de dermatoloog en heb wekenlang moeten smeren
Het was inderdaad krentenbaard hebben nu een antibiotica zalf. Extra opletten met kleine zus dus. Heb het zelf ook al 2x gehad best heftig dus hopelijk blijft het mij bespaard. Zou ze morgen gewoon naar school kunnen ?
Volgens mij mag ze gewoon naar school als je bent begonnen met smeren. Zou het wel luchtig afplakken, een pleister of gaasje bol erop zeg maar.
Zolang het nog nattig is is het besmettelijk! En super besmettelijk ook nog eens, dus liever een dagje te lang thuis dan te vroeg. Vooral andere kinderen met wondjes en bijv een dunne huid door eczeem lopen het dan snel op! Je kunt evt nog iets geven om de weerstand te ondersteunen.
Ons dochtertje mocht niet naar de gastouder toen ze krentenbaard had. Komt omdat daar ook kindjes van 3 maanden komen.