huis bezichtigd, beetje luguber.

Discussie in 'De lounge' gestart door Joeja, 20 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ppver

    ppver Fanatiek lid

    26 jul 2008
    1.789
    0
    0
    Ik had het huis ook niet gekocht ondanks de mooie prijs.
    Het idee al dat er pas er voor iemand in dat huis is overleden.
    Ik snap aan de andere kant dat de familie zo iets heeft van hoe eerder ze het huis verkocht hebben hoe beter. Maar ze het hadden het wel anders kunnen aanpakken.
    Ik ga er nu van uit dat de makelaar het gaat melden bij de familie zodat er wat aangedaan worden. Want anders kan het nog lang duren voordat het huis verkocht wordt.
     
  2. Taby

    Taby Fanatiek lid

    7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Het huis is echt een koopje zeg!

    Heb nog nooit een (gebruikt)huis gekocht hoor, maar mij lijkt het wanneer je een huis gaat bezichtigen dat je daarin ook kan zien dat daar mensen wonen.
    En tja toevallig weet je dan dat deze meneer er niet meer woont, maar als je die informatie niet weet......

    En oordelen over dat het zielig is dat die familie niet meer omkijkt naar de huisraad, dat kan je eigenlijk niet. Wie weet was het helemaal geen lief oud mannetje, maar was heeft hij zijn kinderen veel pijn gedaan.

    Maar kan het wel begrijpen hoor dat je er geen prettig idee aan over hebt gehouden hoor. ;)

    Groetjes Tamara.
     
  3. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.597
    3.484
    113
    Lijkt me ook een raar idee, tja je weet het verhaal er niet achter, maar dat zelfs nog de melk rottend in de ijskast staat, is wel vreemd. Word er een beetje verdrietig van als ik dat zo lees.
    Maar echt een spotprijs hoor!
     
  4. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik zou het ook niet hebben gekocht.
    We hebben 3 jaar geleden zelf het huis opgeruimd van m'n overleden vader, en ik zal je vertellen dit is niks.
    Alles maar dan ook alles herinnerd je eraan, de klok die blijft hangen op een tijd.
    De handoeken washandjes, shampoo flessen.
    Alles alles koelkast produkten.
    Niks is zo erg als dat, geen leuk werk omdat je niet alles kunt bewaren, en zeker niet omdat de persoon nooit meer terug komt.
     
  5. supermummy

    supermummy Niet meer actief

    Wat een mooi huis en dat voor 125.000 euro!
    Ik zou het niet zo erg vinden een huis te kopen waar nog alles in staat.
    Alleen die zure melk vind ik minder :rolleyes:

    Ik ga de makelaar eens mailen om meer info te vragen.

    Joeja het is dus echt een dorpje zonder winkels etc? Wel dichtbij de autobaan heb ik begrepen?
     
  6. lieke

    lieke VIP lid

    7 sep 2005
    5.590
    65
    48
    tis een eind weg vanaf hier , maar tjee wat een prijssie.
    Betaal je hier zo 250 a 300 voor.
    Was makkelijk overstag gegaan ws.
     
  7. Lien78

    Lien78 Fanatiek lid

    15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    hmm, kan me je gevoel voorstellen, maar misschien zit het toch anders?

    mijn opa is vorig jaar overleden en zijn huis staat nu ook te koop. ook zijn spullen staan er nog in, want een huis verkoopt gewoon beter als het ingericht is dan leeg (want dat staat nu naar kaal).
    tuurlijk komen we zijn spullen halen als het verkocht is; het wordt gewoon leeg opgeleverd. persoonlijke spullen zijn wel weg al.
    ik ben er sinds de begrafenis niet meer geweest (vind dat akelig, moest ook erg huilen toen ik het op funda zag staan), maar het kan best zijn dat er ook nog lakens in de kast liggen hoor. nu nog wel.

    dat zegt niks over hoe wij mijn opa vonden; het was de allerliefste man die je je voor kunt stellen, we hielden allemaal zielsveel van hem!
     
  8. crisje

    crisje Fanatiek lid

    5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Die prijs ja, ongelooflijk.
    Wij hadden dit huis bijna gekocht http://www.funda.nl/WoningAanbod/Koop/D ... ject&hbx=1
    Voor minder kun je hier niks leuks vinden, en voor dit bedrag is het al heel erg moeilijk.
    (helaas kreeg vriendlief het benauwd en blijven we voorlopig ff hier wonen, baal baal)

    Dat ze spullen in t huis laten staan vind ik wel normaal, verkoopt beter. Maar dat ze het niet toonbaar maken vind ik geen stijl, niet naar de kopers toe en ook niet naar die overleden man.
     
  9. Joeja

    Joeja Bekend lid

    2 sep 2007
    994
    0
    0
    De makelaar was er heel duidelijk in dat de spullen meekwamen. Alles wat er nu was kwam mee, we moesten alles zelf opruimen als we het kochten ook de persoonlijke spulletjes. Kleren en foto's waren uiteraard wel meegenomen.
    Dit was geen kwestie van een showinterieur zoals je het vaak tegenkomt.

    Het lijk mij heel rot om het huis van een geliefd familielid op te ruimen, al die herinneringen..
     
  10. yake

    yake Fanatiek lid

    25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ik had het gekocht, het op laten ruimen en een autootje aangeschaft....
     
  11. Joeja

    Joeja Bekend lid

    2 sep 2007
    994
    0
    0
    Ik heb geen rijbewijs ;) En al had ik die wel, dan zitten we nu niet bepaald in de financiele situatie dat ik zomaar even een auto'tje aan kan schaffen :-$ haha..
     
  12. yake

    yake Fanatiek lid

    25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Van het geld dat je uitspaart met de aankoop van dit huis had je vast wel je rijbewijs kunnen halen en een autootje kan je vinden voor een paar honderd euro! ;)
     
  13. Joeja

    Joeja Bekend lid

    2 sep 2007
    994
    0
    0
    :) Vertel mij het geheim hoe ik geld uitspaar bij het kopen van een huis
     
  14. yake

    yake Fanatiek lid

    25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Een ander huis had je waarschijnlijk wel veel meer dan 125.000 euro gekost!
     
  15. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hoe goedkoper je huis is, hoe lager je maandlasten zijn en dan kan je toch wat sparen?
     
  16. Joeja

    Joeja Bekend lid

    2 sep 2007
    994
    0
    0
    Ik snap wat je zegt. Maar hadden we op dit moment meer te besteden gehad, dan zou ik hier in Limburg wel een leuk boerderijtje of bungalowtje hebben gezocht. Die krijg je hier voor 50.000 euro meer al.
    Wij hebben geen huis dat we verkopen aangezien we nu gehuurd zitten en nooit eerder zelf een huis gehad hebben. Helaas voor ons moeten we dus onder aan de ladder beginnen. Meer geld uitgeven kan altijd nog, maar nu hebben we even andere prioriteiten ;)
     
  17. Joeja

    Joeja Bekend lid

    2 sep 2007
    994
    0
    0
    We zijn al aan het sparen. Niet voor een auto, maar iets dat voor mij veel belangrijker is. Als ik DAT eenmaal bij elkaar heb, dan ga ik eens denken aan een rijbewijs en auto. Ik heb al eerder rijles gehad en heb toen bijna mijn rijbewijs gehaald. Helaas heb ik dit op het laatste moment moeten opgeven wegens een tijdelijke bewegingsstoornis :( . Maar mocht ik weer opnieuw beginnen (dat mag zowieso over 2 jaar pas volgens de wet, MITS ik geen last meer heb gehad van deze stoornis), dan heb ik niet veel lessen nodig. Dat rijbewijs heb ik dan zo in mijn zak. Maar nogmaals, ik heb mijn zinnen gezet op iets anders wat voor mij belangrijker is aangezien ik zonder dit mijn werk niet kan doen (ik ben freelance muzikant).
    Zo zie je maar, achter alles zit een rede alleen is het zo stom om dat zomaar in een topic te zetten :(
     
  18. Suzanne75

    Suzanne75 Fanatiek lid

    8 mrt 2007
    1.662
    0
    0
    Mag je mij eens vertellen waar je dat koopt dan? Ik woon dus zelf ook in Limburg maar hier wordt m.i. toch een beetje een verkeerd beeld geschept over de huizenprijzen in Limburg. Normaal gesproken krijg je echt niet zo makkelijk een huis voor € 125.000 of het moet al een uitgewoond vervallen ding zijn in de oostelijke mijnstreek, of een appartement inderdaad... En voor € 50.000 een boerderijtje of appartement? Vertel mij waar dan koop ik ze op en verkoop ik ze voor de prijzen waar ik ze te koop voor zie staan ;) .
     
  19. suusje

    suusje VIP lid

    7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    met alleen een autootje aanschaffen en je rijbewijs betalen ben je er nog niet.. onderhoud, verzekeringen. En als hun budget 125.000 max is, en er zijn voor die prijs meerdere woningen in de buurt die ze misschien nog leuker vindt, waarom zou ze dan hup 123 dit huis kopen. Als je gevoel nee zegt, tjah dan houdt het op. Het is nou niet bepaald een kleine aankoop, dus je moet er 100% achterstaan.
     
  20. Joeja

    Joeja Bekend lid

    2 sep 2007
    994
    0
    0
    Kijk maar eens in die kleine dorpjes hier ;) Daar staan ze voor een spotprijs. En net over de grens bij Duitsland is helemaal banaal. Ze zijn er echt wel hoor, je moet alleen weten waar je zoeken moet. Belgisch Limburg bijvoorbeeld is ook een goede plek om een huis te kopen.
     

Deel Deze Pagina