Post van oud bewoners..

Discussie in 'De lounge' gestart door Fortuna, 1 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fortuna

Fortuna Niet meer actief

Wij wonen hier nu al een tijdje in ons nieuwe huis.
    Bij aankoop bleken de mensen (oud bewoners) niet zo vriendelijk en hebben ons er een beetje ingelegd, financieel gezien.

Zoals wel vaker voorkomt bleven de brieven aan hen gericht na verhuizing ook bij ons op de deurmat vallen. Tsja, dat komt wel vaker voor en ze hadden een kaartje achtergelaten met hun adres erop, voor eventuele post. Handig dus.

Vaak hebben we hier gebruik van gemaakt. Reclame ging wel meteen de prullenbak in. Alle overige dingen werden opgestuurd. Hup, postzegel en hun adres erop en weer naar de brievenbus gebracht..

Na een tijdje werd ik dit goed zat en heb ik alles retour afzender verstuurd, met hun adres erop. Zonder postzegel dus. Duurt het wel langer voordat die brief aankomt denk ik, maargoed. Na enige tijd ben ik hun kaartje met adres kwijtgeraakt en heb ik alles retour afzender gedaan zonder adres ( erbij gezet; verhuisd, geen adres bekend)

Nu krijg ik nog stééds post. Ik begin dit nu écht zat te worden. Ik weet niet op het belangrijk is, reclame kan ook in een gewone envelop zitten, maar om nu weer steeds naar de brievenbus te gaan. Noem het lui, maar ik ben er klaar mee. Misschien ook omdat ik ze van het begin af aan al niet mocht en ze ons besodemietert hebben.

Nu mijn vraag; reageer ik te heftig en moet ik maar alles door blijven sturen? Wat vinden jullie een normale termijn om brieven door te sturen en wanneer is het voor jullie klaar?

2. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Ik woon hier 4 jaar en heb t nog steeds, rechtstreeks mn kliko in huppa..........

3. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Hoe lang woon je er al dan?
    Wij wonen hier nu 7,5 jaar en krijgen nog stééds post, inderdaad erg irritant ;) In het begin brachten we ze het weleens.. later ging het retour afzender maar inmiddels flikker ik het zo bij het oud papier. Ik maak me er verder niet druk over, het is niet mijn zorg toch, dus ook het jouwe niet ;)

4. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Mijn man heeft onze huidige woning 9 jaar geleden gekocht en met kerst komen nog steeds kaarten van familie uit Amerika binnen (+ folders en andere brieven). In het begin stuurden we ze door, maar als ze zelf te lam zijn om een adreswijziging door te sturen is het voor ons ook welletjes geweest. Hier verdwijnt alles in de papierbak.

5. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ik woon hier nu 2 jaar krijg nog steeds post en het gaat idd zo de kliko in. Mensen moeten zelf maar hun adres goed doorgeven hoor.

Alleen belangrijke post hebben we retour afzender gedaan. (deurwaarders enzo)
    Dat voor een half jaartje denk ik.

6. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Hier na 4,5 jaar ook nog steeds

Zelfs de postcode loterij, abbonementen, etc

Ik flikkerde na 3 maanden al alles in de vuilnisbak. Niet mijn probleem. Als het voor hen echt zo belangrijk was hadden ze het wel fatsoenlijk geregeld en hun goede adres aan alle instanties doorgegeven

7. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    eerlijk gezegd vind ik het niet raar dat je er klaar mee bent, dat je dat de eerste tijd netjes doet prima erg aardig van je, zeker als hun je financieel wat belazerd hebben dat je dan nog op eigen kosten doorstuurt ;) weet niet of ik dat dan zou doen,wellicht had ik dan al direct gewoon hun nieuwe adres erop gezet en dan maar langer onderweg laten zijn..

maar het houd een keer op, bedoel op den duur moeten ze toch wel hun adres overal gewijzigd hebben lijkt me, als ze dat niet doen hun probleem toch ;)

hier komt ook nog steeds post van vorige bewoner, erg vervelend mens had zich niet eens uitgeschreven hier! bij een aanvraag bij de gemeente belde die man me op wie die 2 andere personen waren :eek: ze was naar een geheim adres verhuisd, ja leuk allemaal maar dat wil niet zeggen dat ik nog jaren hier deurwaarders voro de deur wil hebben voor deze dame.. moet zeggen heb nog steeds (na ruim een jaar) niks gehoord van gemeente dat ze uitgeschreven zijn maar goed het huurcontract staat alleen op onze naam en kunnen wel zo aantonen dat hun de vorige bewoners waren en daarna weggegaan zijn (weet woningbouw ook uiteraard) maar ik gooi het tegenwoordig allemaal weg, als ze eht vertikken adres te wijzigen na zon lange tijd jammer dan..

het houd een keer op toch?

8. Angellove90

Angellove90 Bekend lid

2 mrt 2011
    731
    0
    0
    Student Vastgoed & Makelaardij
    Noord-Brabant
    Aangezien je het gevoel hebt dat ze jullie een beetje bedonderen, lijkt het me verstandig om bij de gemeente een adrescontrole uit te voeren. Dan kun je zien wie er op jullie huidige adres ingeschreven staat. Want als er rekeningen niet betaald worden, kunnen de eisers het adres opvragen waar ze momenteel ingeschreven staan en als dat jullie huidige adres blijkt te zijn, komen de deurwaarders aan jullie deur..

Dus naast dat ik alles gewoon in de prullenbak zou gooien, ook voor de zekerheid even naar de gemeente toe gaan..

Succes!

9. Fortuna

Fortuna Niet meer actief

Nou kijk, we wonen hier ook al ruim anderhalf jaar. Belangrijke dingen als incassobrieven wil ik ook wel doorsturen, niet dat die er zijn hoor. Maar dingen van de bank, tsja, weet niet wat er in staat en of het belangrijk is.

Moet je het dan eerst openmaken om te zien of het belangrijk is en dan alsnog opsturen? Banken sturen ook wel eens reclame.

Nu ligt er een brief voor mn neus van Centraal beheer Achmea..
    Wat te doen?

10. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik heb dat hier ook.
    Kreeg veel post in het begin van de oud bewoners en die stuurde ik netjes retour met de mededeling erop dat ze verhuisd waren en het nieuwe adres erop (dan hoef je niks zelf door te sturen en geen postzegels te plakken)
    Nu wonen we hier bijna 4 jaar en je raad het al nog steeds krijgen we soms post.
    Ik ben 1 keer zo aso geweest om het gewoon open te maken en ik heb het nummer gebelt wat op de brief stond,ze zouden het veranderen en dat moeten ze volgens mij nog doen want ik blijft brieven krijgen van kredietkaartbedrijven.
    Ik maak het tegenwoordig open en tot nu toe waren het alleen maar aanbiedingen om een nieuwe lening af te sluiten en die gooi ik dus netjes weg (wel goed verscheuren).
    Omdat ik op internet gegoogled had naar de afzender werd ik bang dat ik dadelijk deurwaardes aan de deur kreeg,tnt kon helaas ook niets voor me doen en gaf aan dat het heel veel gebeurt helaas (heb contact met ze gehad erover).

Ik was dus ook het briefje kwijt...ik had 1 van de dochters nog op hyves maar die heeft nooit gereageerd op mijn prive berichtjes of ik het adres van haar moeder nog 1 x zou mogen omdat we steeds post blijven krijgen (niet bij gemeld of het om belangrijke post gaat of niet)...dus ja alles gaat de kliko in nu ze moeten toch na 4 jaar wel een keer begrijpen dat ik er genoeg van heb.

Het huis waar ik in heb gewoont is hier dichtbij en ik heb een paar keer aangebelt en gevraagd of er soms nog post van ons bij die mensen binnen kwam maar dat was gelukkig niet zo op 1 x een adres wijziging na dan (ook handig die stuurde ze dus naar mijn oude adres ipv het nieuwe :p)

11. Fortuna

Fortuna Niet meer actief

Ze hebben ons meer financieel bedonderd bij de aankoop van dit huis. Erg pushen, dreigen met verkoop aan anderen, overhandigen van de sleutel verliep al niet vlekkeloos, er dreigde een boete van 10% boven ons hoofd te hangen etc. we hadden al vrij snel een bod uitgebracht maar moesten wachten met goedkeuring van de bank/hypotheek. Uiteindelijk toen we er zaten waren er wat dingen mis met het huis, die hij niet verteld had.. Hebben we ook wel wat problemen mee gehad, anyway, te lang verhaal om zo even hier neer te zetten..
    Maar je krijgt er toch een nare nasmaak van in je mond..;)

edit; dus het lijkt me niet dat ze ons nu nog bedonderen of dat ik binnenkort een deurwaarder op de stoep het staan. Maargoed, dank je voor de tip, ik hou em zeker in mn achterhoofd!

12. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ik gooi het in de kliko als het reclame is moeten ze het maar optijd en goed doorgeven de nieuwe bewoners van mijn oude huis die sturen ook niets door dus tja dus waarom zou ik het wel doen bij de oude bewoners van deze woning ik stuur alles retour afzender zonder envelop

13. Doula

Doula Fanatiek lid

24 mei 2010
    1.158
    1
    38
    NULL
    NULL
    De eerste paar maand heb ik alles gebracht naar de oude bewoners.
    Maar ze testen ons nu of we de post wel naar hun terug brengen! Allemaal test producten die je gratis kan bestellen. Facatures die ze net besteld hebben. Hier geen pakketje, maar wel de facature.. Natuurlijk..

Alles gaat hier recht de prullenbak in...!

14. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Vier jaar pas, hier al 10 jaar.:x
    En zelfs naar de bedrijven gebeld enzo maar ze blijven maar sturen.
    Hier gaat het nu de papierbak in.
    Blijkbaar hebben ze bepaalde post na 10 jaar zelf ook nog niet gemist.;)

15. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ik had het, ook van de bank nou vind dat behoorlijk belangrijk en prive, dus retour gedaan en ook even naar de bank gebeld...enn nog een keer en nog een keer en nu af en toe nog steeds naja 1 keer in het half jaar? verder allemaal reclame van de bewoner voor deze bewoners nog!! nou daaaag gaat zo de prullenbak in..ik heb alles gebeld en retour gedaan, nou vind ik het wel mooi geweest.

16. Fortuna

Fortuna Niet meer actief

Oke... ziek! Waarom zou je dat doen, geeft dat plezier? Wat een rare mensen zeg. Goed dat je er niet op in gaat en het dan gewoon weggooit.

17. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    Doula, Ik had het niet eens langsgebracht.. Ik had van ze geeist dat ze zelf maar langs komen als ze de post willen hebebn. Maar dat heeft denk ik ook te maken met mijn luiheid... MIsschien anders een idee om het eens terug te doen? Wat je zegt, er zijn genoeg gratis dingen die je thuis kan laten bezorgen :cool:

Hier krijgen we ook nog post van de oude bewoner. Nu woont ie inmiddels naast ons, maar weiger het vaak om bij hem in de bus te doen. Vriendlief woont er inmiddels ongeveer 6 jaar, dus het moet nu wel goed staan. :)

Tijd geleden nog post gekregen van zijn bank, met envelop en al naar de bank toegegaan met daarbij de eis dat ze het ter plekke gingen wijzigen. Dit zouden ze later doen, en er uiteindelijk ook niets meer van gezien gelukkig. ;)

Op mijn vorige adressen wel heel erg gekeken wat het eventueel was, was het reclame weg, was het gewone post weg, was het deurwaarder of aanmaning even bellen dat diegene er niet meer woonde. En ja inderdaad ik maak (als ik ergens langer als een jaar woon) de meeste post gewoon open om te kijken wat het is. Mijn ervaring is dat oude bewoners "te lui" zijn om een adreswijziging door te geven... :x

18. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    haha wij krijgen nog steeds post van 4 bewoners voor ons..
    dat is dus meer dan 17 jaar geleden dat die hier hebben gewoond!
    Ook kerstkaartjes..
    Dat gaat echt regelrecht de kliko in bij ons..

19. Fortuna

Fortuna Niet meer actief

Ik heb de brief ook opengemaakt inmiddels en het is idd reclame, blijkbaar kan hij via zijn werk bij de achmea. Als zijn werk nu nog zijn goede adres niet weet, snap ik het ook niet. Blijkbaar iets fout gegaan daar, want zijn salarisstrookjes komen hier ook niet..

Maargoed, voortaan gooi ik het dus ook maar weg. Het heeft wel lang genoeg geduurd, lijkt me dat ze genoeg tijd hebben gehad om het adres te wijzigen.

20. MHMW

MHMW Niet meer actief

Wij wonen hier nu 1 jaar en hebben vanaf het begin te maken met incassaobureaus en deurwaarders van de vorige bewoners. Ik heb netjes vermeld dat hun zijn verhuisd en wij geen adres van ze hebben. Nog steeds krijgen we post van deze instanties, in het begin stuurde ik alles netjes terug, maar nu gooi ik alles weg. We worden er echt knettergek van. Incassobureaus en deurwaarders zijn op de hoogte gesteld, maar we schieten er niks mee op!

Deel Deze Pagina