onze makelaar ook (onze overbuurman) dus hij wisselt dat af met een collega. Mijn man moet ook wel eens laat werken op kantoor en is er dan ook niet altijd met bedtijd. Maar dat is niet elke avond. Net zoals onze overbuurman ook niet elke avond weg is, dat wisselt onderling.
Ik snap de makelaar wel, en jij zegt; Kom op, flikker op zeg, wil je nu een huis verkopen of niet?? Draai het eens om.... Wil jij t huis nou bezichtigen of niet....?
op zich wel, maar als het zo moet.... o ja, ik heb dat natuurlijk niet echt gezegd he Dat was gewoon een reactie in dit bericht, ik ben wel netjes gebleven aan de telefoon.
Als je toch nog niet echt serieus bent kun je eventueel ook eerst alleen gaan kijken, is het wat dan spreek je af met zn 2en
dat zou ook nog kunnen (moet ws wel), maar de makelaar weet natuurlijk niet dat wij niet serieus zijn Je schrikt wel toekomstige kopers af volgens mij.
Onze woning staat ook te koop. Hebben bezichtigingen gehad zowel om 9h 's ochtends alsook om 19h30. Langs de ene kant wil je als verkoper je woning toch van de hand krijgen en langs de andere kant wil iedere immo makelaar zo snel mogelijk een pand verkopen? Als 'n makelaar het zich kan permitteren om van 9 to 5 te werken, heeft ie het netjes voor elkaar. Ik weet wat onze makelaar kan verdienen als hij onze woning kan verpatsen en geloof me, daarvoor wil je best later dan 17h werken hoor!
Juist, niet alleen kopen en verkopen hebben er baat bij, ook de makelaar. Het gaat wel om een boel geld hoor, hij wordt er net zo goed beter van..
Ehm.... ik heb al heel wat huizxen gekocht in mijn leven maar nog nooit de optie gehad om 'savonds te bezichtigen. Ik ging gewoon een uurtje eerder van werk weg of nam een middagje vrij en deed er een aantal achter elkaar. Vind het niet meer dan normaal eigenlijk dat makelaars alleen kantoortijden werken maar ik ben geloof ik een van de weiningen
Ik vind het niet raar en onze ervaring is dat het nogal wisselt of makelaars alleen overdag of ook 's avonds en in het weekend werken. Jammer voor jullie, maar als dat nou eenmaal de manier is waarop ze werken.... Je kunt ook niet voor een keertje 's avonds iemand op laten passen als je kindje al op bed ligt? Ik vind het eigenlijk wel heel gezond dat iemand gewoon grenzen stelt. Je kunt dan namelijk elke dag wel op onmogelijke tijden werken en je eigen gezin nooit meer zien.... Ik vind dus niet dat je van een ander kunt verwachten dat ze zich op jouw tijden aanpassen. Mooi als dat wel kan, maar eerlijk gezegd heb ik liever een makelaar die normaal tijd besteed met zijn vrouw/gezin, dan eentje die altijd maar werkt....
Volgens mij zijn er toch echt belangrijkere zaken dan geld verdienen.... Als je altijd maar moest werken zodra er geld te verdienen viel, werd het een mooie bende bij elkaar
Ik vind het heel vreemd dat de makelaar zich moet aanpassen aan jullie? Zij hebben nu eenmaal die werktijden, klaar. Stel dat jij na sluitingstijd nog zin hebt in een frikandel speciaal, moet de eigenaar vd snackbar dan ook maar even komen?
ja normaal gesproken kan dat wel. Maar mijn schoonouders zijn nu 2 weekjes op vakantie. Maar daar ging het mij ook niet om. Meer om het idee. Toen wij dit huis kochten hebben we veeeel huizen bekeken bij veel makelaars. Nog nooit heb ik meegemaakt dat ze zo moeilijk doen. Altijd was het aan ons om te bepalen wanneer wij wilden komen, was er een keer al een afspraak gepland, tja dan heb ik idd pech. Maar deze makelaar kan bij voorbaat al niet.
Ja, ik ken het dus wel. Wij gingen op grote afstand bezichtigen en dus kwam na kantoortijd ook wel goed uit, maar dat deden ze heel vaak ook niet, en dus namen we dan beiden een middag vrij en planden dan gewoon een stuk of 6 huizen in 1 middag... Je hebt ook niet een buurvrouw ofzo die de babyfoon kan nemen zodra de kleine op bed ligt?
tuurlijk niet, maar dit is een beroep waarbij nu eenmaal andere werktijden gehanteerd worden normaal gesproken. Onze eigen makelaar beaamt dat ook en met eerdere bezichtigingen ben ik hier nog nooit tegenaan gelopen.
Ik vind het heel normaal dat de makelaar grenzen aangeeft in zijn werktijden...ik vind dat ze best veel mogelijkheden aangeven waarbinnen je wel kunt komen (maar waarbij jij toevallig niet kunt). Dat kun je de makelaar niet kwalijk nemen. Je bent zelf nog aan het orienteren...dus nog niet echt op zoek? Dus het argument dat de makelaar blijkbaar niet wil verkopen gaat nu dan ook niet echt op? In deze tijd krijgen makelaars heel veel bezichtigingen van mensen die aan het orienteren zijn...zeker in deze markt. Als je de bezichtiging echt heel graag wilt, zul je nog moeten wachten totdat je oppas hebt of iets met jullie werk moeten regelen. Suc6 met de huizenjacht.
waarschijnlijk zijn ze ook minder flexibel omdat het nog een orienterende bezichtiging is! toen wij voor de 2de keer een woning wilde bekijken hebben ze flink hun best gedaan om aan onze "wensen" qua tijd en dag te kunnen voldoen, ook qua bewoners die het eigenlijk niet wilde. (we hadden tijdens de eerste bezichtiging al serieuze interesse getoont en de 2de bezichtiging was met de aankoopmakelaar en aannemer... )
Nou ik vind het wel apart...het makelaarskantoor dat bij mijn werk gehuisvest zit rent zich de benen uit de reet op het moment dat ze een mogelijke verkoop ruiken. Ik denk dat juist in deze tijd de makelaars zich van hun flexibele kant moeten laten zien.
Mij niet. Die mensen moeten namelijk ook vreten, en ik vind het al heel wat dat ze vanaf 19.30 gewoon weer werken. Alsof ze rekening moeten houden met dat jij overdag werkt, je bent niet de enige die werkt. Die mensen hebben wij ook wel eens aan de telefoon, ja afspraak met de tandarts wil ik alleen in de avond want overdag werk ik. Alsof wij dan ook nog in de avond moeten gaan werken omdat hun dat willen. Dus niet. Ik vind het vrij normaal dat makelaarskantoren gewoon van 0900-1700 uur open zijn. Een bank gaat ook niet zijn kaskantoor tot 22.00 uur open houden omdat mensen overdag moeten werken, net zoals de drogisterijen, kledingwinkels en andere dingen.
alsof ze om 17.00 uur al op kantoor zijn als er om 16.45 nog een bezichtiging is. Dan ben je rond 17.30 op zn allervroegst weer op kantoor als je uitgaat van een 30 minuten durende bezichtiging, dan moet je eten halen en/of maken, kan je rond 18.00 uur eten, tot 19.00 uur, dan alles opruimen, spullen pakken voor de volgende bezichtiging en 19.15 uur in de auto naar een bezichtiging van 19.30. Lijkt mij niet gek, heb je gewoon een uur om te eten, en dat is vrij normaal.