Dag dames, Afgelopen maandag heb ik mijn keelamandelen laten verwijderen ivm constante ontstekingen. Pff die eerste dag na operatie was hel, zelfs nog morfine gekregen. Dag erna uiteindelijk naar huis met 3x pd diclofenac. We zijn nu dus 5 dagen verder en ik heb nog steeds enorme pijn. Slikken doet pijn, mijn tong is nog opgezwollen, ik kan niet normaal praten (klinkt als een doofstomme zeg maar), de pijn trekt door mijn hele gezicht (oren, neus, voorhoofd) en ik kan nog steeds niet normaal eten. Ik kan een paar lepels yoghurt hebben en wat (afgekoelde) bouillion en that's it. Gister pasta geprobeerd (dacht dat is glad) maar geen succes dus. Ook gesopt brood is niet fijn. Ik weet niet of dit normaal is, manlief wil dat ik maandag naar zh bel maar zelf denk ik eigenlijk dat het er een beetje bijhoort. Ik heb wel echt meer pijn als na de meest heftige keelontsteking die ik heb gehad maarja t is natuurlijk wel een operatie. Weet iemand of dit normaal is? Mijn temp is iets verhoogd (38) maar geen koorts dus.
Ik heb ze op mijn 15e laten verwijderen . Hel inderdaad .. Bij mij heeft de pijn wel 10 dagen aangehouden . Dus kan heel goed hoor ... Sterkte !
Thanks! Wel "fijn" om te horen dat het "normaal" is. Pff nog ff doorbikkelen met de waterijsjes dus en flink water blijven drinken....
bij volwassenen is een week flinke napijn niet ongewoon inderdaad . Ik hoop dat het wat opknapt. Als je meer verhoging--> koorts krijgt sowieso bellen .
Geef het 2 weken en als dan de "helse" pijn niet weg is dan zou ik even bellen. Ik had de eerste week echt pijn maar rookte 6 dagen erna al mn eerste sigaret maar het verschilt ook pet persoon qua pijn gehalte en ontstekingswaarde. Niemand is t hetzelfde. De een geeft bloed over en de ander niet. Houdt wel je koorts in de gaten want dat kan met een beginnende ontsteking te maken hebben. Bij 38.5 zeker even bellen voor verdere info.
Ik weet niet of het normaal is, maar ik weet wel dat ik bij mijn zoontje en dochtertje de ibuprofen moest combineren met paracetamol. Volgens mij mag je naast de diclofenac nog 3-4 maal daags 1000 mg paracetamol bijslikken. Sterkte!
Ik mocht van de arts idd om de 8 uur 2x 500 mg paracetamol, die slik ik ook maarre heb niet echt het idee dat dat nou echt helpt...
Ik vind het wel erg veel pijn na 5 dagen eigenlijk. Helpt de diclofenac wel? Ik zou ook ivm de verhoging toch maandag even bij de arts informeren (en eerder als je meer koorts krijgt!).
Een belletje naar de huisartsenpost kan geen kwaad. Kun je even overleggen. Misschien is er dan wel een ontsteking bij gekomen. Volgens mij is het wel normaal dat je een lichte temperatuursverhoging hebt gedurende een week.
Hmm ik kijk het nog even aan vandaag, de hap bellen vind ik ook zoiets (hahaha en kan ik ook helemaal niet ben totaal niet verstaanbaat ).
Bij mijn zijn mijn keelamandelen er dit jaar ook uitgegaan. Pas na een ruime week werd de pijn wat minder. En daarna duurde het ook nog wel even voordat ik geen pijn meer had.
Ik heb twee weken echt veel pijn gehad. Ook een dikke tong etc. Daarna ging het gauw beter! Beterschap!
Idd ruim 2 weken erg pijn gehad.... Soep, koude yoghurt of vla... Ijs ijs en ijs!! En beetje met pijnstillers uitkienen dat het werkt als je wilt gaan eten! Keel koelen voor het eten wilt ook wel eens werken
Helaas helemaal normaal.. Ik kon pas na een dag of vijf normaal bouillon met van die zachte gladde pastabolletjes eten. Na een dag of tien ging het eten langzaamaan weer beter. Is echt afzien!
Wat trouwens helpt is je keel 'gesmeerd' houden dwz steeds kleine slokjes water nemen. Doet zeer maar als je een uur niks drinkt en dan een slokje neemt heb je veel meer pijn
Ja dit probeer ik zo veel mogelijk te doen. Pff alleen soms 's nachts word ik echt met tranen in mijn ogen wakker van de pijn en dan drinken... OMG, pijnlijk!!'
Volgens mij heb ik ongeveer 3 weken geleefd op water, lauwe thee, wit brood zonder korsten met jam en leverpastei en danoontjes
Wel goed voor de lijn . Ik overleef nu op peren/aardbei-ijsjes, beetje yoghurt & wat lauwe soep.... Nog 2 weken te gaan dus hahaha