huis bezichtigen, waar op letten?

Discussie in 'De lounge' gestart door puzzelstukje, 4 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.664
    1.426
    113
    Kom maar op met dat adresje, wij zijn nu bezig met offertes opvragen maar zo goedkoop heb ik ze nog niet gevonden, mag in pb ;)

2. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.664
    1.426
    113
    Bedrading, staat van de muren bij een oud huis, het is knap vervelend als je behang afhaalt en de halve muren mee naar beneden komen ;).
    Ventilatie van de douche,
    Staat van de keuken en inbouw apparatuur,

3. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Een huis kopen blijft hoe dan ook een grote stap waarmee je je voor langere tijd financieel strak vastlegt. Als je niet goed weet waar je op moet letten lijkt het me verstandig dat je iemand meeneemt die dit wel weet. Misschien heb je een kennis met veel kluservaring, die een beetje kan kijken wat de bouwkundige staat van het huis is, en de staat van het elektra en de CV en de ramen en deuren en zo? Of anders toch in de buidel tasten en een aankoopmakelaar nemen.

Wij hebben mazzel. Mijn man is handig, ik heb vanuit mijn werk ervaring met contracten en onderhandelen, mijn schoonzusje is een aannemer dus wij konden wel huizen kopen zonder hulp, maar ik zou als ik jullie was toch wat hulp inroepen. Gewoon omdat je duidelijk aangeeft dat je niet weet waar je precies op moet letten, dan kun je een kat in de zak kopen of tegen onvoorziene kosten aanlopen.

4. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    het lijkt ons ook verstandig om een aankoopmakelaar te benaderen. Wij hebben er allebei niet veel verstand van dus dan is dit wel nodig. Ik ga ook een lijstje maken van al jullie tips!

5. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    nou, net hypotheekgesprek gehad, het was wel positief. Wel eigenlijk zoals we dachten... Maar dan zonder inbreng eigen geld, dus dat is positief.

Nu zei die man, dat het een vrij nieuw huis is, dat we geen makelaar nodig hebben. Zelf de makelaar bellen om huis te bekijken en bouwtechnisch rapport. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

6. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Wij hebben ook geen aankoopmakelaar genomen hoor.
    Gewoon zelf goed kijken, anderen meenemen die niet emotioneel betrokken zijn voor een heldere blik en goed laten keuren.
    Zou wel hulp zoeken als je niet goed bent in onderhandelen.

Heel veel succes !

Wanneer ga je kijken?

7. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Dank je! We gaan morgen bellen en hopelijk van t weekend al kijken, ik weet niet of wat voor termijn het kan... weten we dat het huis erg lang te koop staat en die mensen het graag kwijt willen.

We gaan zeker mensen meenemen en gaan gewoon heel rustig bieden en hebben voor onzelf een limiet ingesteld, zodat we niet op onze top zitten.

De man van vandaag zei dat hij ons stap voor stap kon begeleiden, en we hebben een goed gevoel bij hem, zijn al bij meerdere geweest.

Deel Deze Pagina