Huis bezichtigen,wie neem je mee?

Discussie in 'De lounge' gestart door Pluis81, 1 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Mijn vriend en ik hebben drie huizen gezien die we binnenkort willen gaan bezichtigen.

Is het dan normaal om de hele familie mee te nemen?
    Zijn ouders zijn gescheiden en nu wil hij persee zijn vader én zijn moeder meenemen omdat hij bang is dat zijn moeder (en zo is ze ook wel een beetje) zich gepasseerd voelt.

Ik merkte al op dat het mij beter lijkt om óf de eerste bezichtiging met z'n tweetjes te doen óf alleen de vaders mee te nemen voor het bouwkundige aspect e.d. Sowieso lijkt het mij raar om zoveel mensen mee te nemen.

Hij zou het liefst (dat weet ik gewoon) alleen zijn ouders meenemen maar ik wil mijn vader er wel graag bij hebben en dat heeft zo z'n redenen. Dan komt het erop neer dat we daar met 5 (!) man op de stoep staan. Is dat normaal??:(

2. Tese

Tese Niet meer actief

Wij gingen eerst samen en bij het huis wat wij wilden hebben we m'n ouders meegenomen als extra paar ogen die toch altijd wat meer zien. Maar dat pas bij de 2e bezichtiging.

3. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Ik zou met man gaan (hebben wij gedaan)
    en met een vriend van mijn man, is bouwkundige ;)
    Die heeft ons mooi even op de nadelen gedrukt :) Dat zijn vaak dingen wie wij niet zien.
    Vijf man vindt ik persoonlijk wat veel, ik zou dan kiezen voor één van de vaders.
    Hoezo SM gepasseerd? Ik denk wel dat hoe meer mensen je meeneemt, hoe meer meningen je krijgt. En dat is vaak niet handig voor de keus. Krijg je misschien later te horen (wanneer er wat met het huis is) DAT ZEI IK TOCH. haha. (heb ik gehad in een ander huis ;))
    Succes met het bezichtigen. Het is vaak een hele spannende tijd ;)

4. Essenhout

Essenhout Niet meer actief

Wij hebben de bezichtiging met zijn 2en gedaan. Als je echt geintresseerd bent in het huis ga je toch voor de 2e x kijken en dan zou ik wel een bouwkundig ook meenemen :)

Succes ermee ;)

5. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ik zou ook eerst met z'n tweetjes gaan, straks is het helemaal niks, sta je daar met de hele familie. als je dan een huis echt leuk vind kan je altijd nog een x gaan

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.795
    113
    Eerste bezichtiging met zijn tweeën en de tweede met mijn schoonvader erbij. Om op andere zaken te letten et cetera.

Normaal vind ik altijd een ruim begrip. Het zou mij namelijk niks kunnen schelen wat de "mensen"normaal vinden. Als ik het zo prettig vind dan zou ik daar niks van aantrekken of dat nu wel of niet door de kudde wordt gedaan.

Gewoon doen wat jullie zelf prettig vinden.

7. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij zijn ook bij de eerste bezichtiging met z'n tweetje gegaan. Op de foto ziet het er altijd heel anders uit dan in 't echt, dus voor 'tzelfde geld valt 't heel erg tegen. Pas als jullie echt geïnteresseerd zijn, zou ik nog iemand meenemen.

8. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Thnx voor de reacties!
    Ik heb net een aankoopmakelaar aan de telefoon gehad en zijn eerste reactie was: Niet doen!!
    Het wordt ons huis,wij moeten er in wonen en andere mensen kunnen ons dan teveel beinvloeden.. zit wat in:)

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    De 1e keer met zijn tweeen inderdaad.
    Bij een tweede keer, kun je wel mensen meenemen die er iets van weten. Maar denk ik eerder aan een oom die in de bouw zit ;)

10. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

Ik nam mijn ouders mee.
    Mijn vader is uitvoerder in de bouw geweest en heeft vele makelaars nog wat bij kunnen brengen ;)

Tja ik wilde dan mijn moeder niet thuis laten, vond ik ook weer zo sneu. Ze zei nee dat hoeft niet, anders komen we met zón vieren. En anders denk ron dat ik een bemoeial ben. Als mijn man zei dat ze echt wel mee kon en dat het hem echt niet uitmaakte, had ze bij wijs van spreke de jas al aan en zat ze al in de auto hihihihihi

grt brenda

11. Tamale

Tamale Niet meer actief

Ik zou de eerste bezichtiging alleen met mijn vriend gaan en de 2e bezichtiging met mijn vader erbij.
    Maar meer ook niet.

Toen wij het appartement hadden gekocht waar we nou inzitten, heb ik kort na het bieden contact opgenomen met de voormalige eigenaar en gevraagt of wij een keer met ons gezin konden komen kijken. Toen was het wel volle bak, maar dan vind ik het anders.

12. Desmo

Desmo Fanatiek lid

14 feb 2009
    2.925
    0
    0
    Utrecht
    Nee joh, eerst lekker samen gaan kijken. Ben zelf jaren makelaar geweest en geloof me, het is voor niemand relaxed om met de hele familie op de stoep te staan.

Mijn advies zou zijn om een aankoopmakelaar mee te nemen en helemaal niet met ouders gaan kijken. Die hebben er toch ook niks mee te maken (tenzij de hypotheek gaan betalen maar dat doen ze meestal niet :D)
    De kosten van zo'n makelaar haal je er in de onderhandelingen echt wel weer uit en bovendien weet je dan dat je serieus wordt genomen en eerlijk gezegd wordt je dat een stuk minder als je me de halve familie op de stoep staat.:)

13. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

24 mei 2010
    956
    0
    0
    huismama
    Ik zou mijn man meenemen, en iemand die gewoon veel af weet wat het bouwkundige deel.
    Verder niet.

Als je dan de keuze hebt gemaakt uit de huizen, kun je altijd nog een keer terugkomen met de rest van de familie ;)

14. Foxter

Foxter Niet meer actief

Wij gaan altijd eerst met zn 2en en daarna nemen we soms iemand mee.

15. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

tja ik zou niet zo snel een aankoopmakelaar meenemen maar iemand die echt verstand van huizen heeft.
    Ik heb gemerkt toen mijn vader meeging dat sommige makelaars echt schrokken als mijn vader dingen aanwees wat niet goed was.
    (hij gaat ook mee bij mensen in onze omgeving, vooral bij oude panden waar veel aan gedaan moet worden)
    Daarbij weet ik dat veel makelaars onderling contact hebben en regelmatig handjeklap wordt gedaan bij aankoop van een woning en info uitwisselen.
    Ik persoonlijk zou hier wel voorzichtiger mee zijn.
    Net zoals ik bij een tussenpersoon werkte en makelaars advies gaven naar ons te gaan voor de hypotheek, maar ondertussen hiervoor wel geld ontvingen.

16. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Er zitten natuurlijk (net als overal) rotte appels tussen de makelaars.

Maar je geeft aan dat je beter iemand uit de bouw kan meenemen. Qua staat van een huis kan ik me dat nog wel goed indenken.

Maar mensen uit de bouw hebben dus ook ontzettend veel verstand van onderhandelingen, koopakten (ook hoe het juridisch in elkaar steekt) en dergelijke? Daarvoor neem je namelijk ook een aankoopmakelaar in de arm en niet alleen om de staat van een huis te beoordelen........

17. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik ga hier eerst alleen en als ik het wat vind dan gaat mijn man pas de volgende keer mee, ik vind het zonde van zijn tijd en ik weet precies wat wij mooi vinden en ben zelf degene met het meeste inzicht, mijn man had een lijstje gemaakt met eisen en ik heb geloof ik 2/3 huizen overgelaten die aan alles voldeden en waarbij ook mijn gevoel okay was, de andere twee vielen af door te weinig parkeerplaats (wij hebben een hele grote bus van 7 meter geloof ik) en kleinere tuin, dus de keuze was makkelijk, we zijn toen naar dit huis gaan kijken en zagen het wel zitten.. meteen diezelfde dag een bod gedaan en "gekocht"

18. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Hey!

Wij gingen de eerste keer ook samen kijken maar hebben dan ook meteen een bod gedaan omdat het huis zo in trek was.

Ik vind altijd een beetje, uiteindelijk moeten jullie er wonen! Soms kunnen ouders erg veel invloed hebben en maak je dan wel een goede keuze?

Maar als je ze toch mee wilt, als je met een makelaar komt kijken terwijl de mensen NIET thuis zijn vind ik het niet raar hoor!

Have fun!

19. Only me

Only me Niet meer actief

Ik zou gewoon eerst samen gaan. En zoek eventueel op internet op waar je op moet letten bij een bezichtiging van een huis :)

Daarna kan je altijd nog met z'n allen gaan.

20. Desmo

Desmo Fanatiek lid

14 feb 2009
    2.925
    0
    0
    Utrecht
    Het ligt er natuurlijk ook erg aan in welke staat het huis verkeert en uit welk bouwjaar het is. Een bouwkundige is altijd handig maar als je een goede aankoopmakelaar neemt zal die de woning ook bouwkundig (laten) keuren. En bouw een woning jonger dan 10 jaar heb je meestal overal nog garantie op dus is een keuring tamelijk overbodig

En inderdaad zitten er altijd rotte appels in elke beroepsgroep maar dan kan je helemaal niemand meer vertrouwen.

Deel Deze Pagina