Huis bijna in de hens en de keerzijde van social media

Discussie in 'De lounge' gestart door LindaS80, 2 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Wat is dat tegenwoordig toch met facebook? Er hoeft maar iets te gebeuren of mensen staan massaal klaar om foto`s te maken die ze vervolgens op facebook te plaatsen. In ons geval zijn we zo dom geweest en hebben het concept ' tafelbarbeque' te letterlijk genomen, met als gevolg dat ons huis bijna in de hens stond. Dankzij de lieve buren aan de rechterkant en hun adequate optreden zijn er geen ergere dingen gebeurd dan wat rookschade, schade aan de tafel en BBQ. En zijn wij en de honden er met de schrik vanaf gekomen. Echter vonden onze buren aan de andere kant het nodig om hier een lachertje van te maken door meteen foto`s op facebook te plaatsen en grapjes/spottende opmerkingen te maken over wat er gebeurd is. Een ' goede ' buur had zijn/haar hulp aangeboden of op zijn minst gevraagd hoe het met ons gaat ;)
    Omgekeerd hadden wij dat namelijk wel gedaan!

2. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.556
    666
    113
    Vind dat wel erg brutaal om het op fb te plaatsen en er grappen over te maken. Gelukkig zijn jullie ongedeerd.

3. esme66

esme66 Niet meer actief

Social media is alles behalve sociaal..
    Van mij mag het hele gebeuren afgeschaft worden.. :)

Gelukkig dat de schade beperkt is gebleven en jullie zelf allemaal oké zijn.!! En fijn dat jullie ook nog 'goede' buren hebben.!

4. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    De schoonmaakploeg is inmidels ook langs geweest en heeft een speciale luchtverfrisser in huis gezet , de vloer schoongemaakt. Er zit een groot gat in het vinyl en de muur zal ook opnieuw getext moeten worden. Ook zal alles grondig gereinigd moeten worden.

5. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Jeetje wat stom zeg! Ze hadden idd ook wel mogen helpen i.p.v. foto's te maken en te lachen. Ik zou ook serieus zo'n reactie er onder zetten. Zo van: "Als bij jullie eens een ongeluk gebeurt, dan zal ik ook niet vragen of ik kan helpen, maar foto's maken om op FB te zetten. Bedankt hè!"

6. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Ik kon helaas niet op haar bericht reageren maar wel op die van haar broer , die de foto`s ook gedeeld heeft : Het was inderdaad dom van ons om in de woonkamer te gaan BBQ`n echter had een ' goede ' buur er geen lachertje van gemaakt en dit op facebook geplaatst, maar had hij/zij zijn/haar hulp aangeboden of op zijn minst gevraagd of alles in orde is. Er had van alles kunnen gebeuren en omgekeerd hadden wij wel hulp aangeboden

7. butterblue

butterblue Bekend lid

7 nov 2014
    716
    156
    43
    Werk in het ziekenhuis!
    NL
    Dit was het eerste wat in mij opkwam!
    Wat asociaal zeg, hadden ook een handje kunnen helpen!
    Wij zijn ook van alle social media weg, vreselijk vindt ik t. En mis het geen minuut.

Hoop dat jullie snel van de schrik bekomen zijn en het huis weer in orde is!
    En fijn dat er buren zijn die wél adequaat reageren ;)

8. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Hm, vriendelijk is het niet. Maar het is dan ook wel erg dom om in de woonkamer te gaan bbq'en, sorry :p

Ik weet niet wat er precies gezegd is door de buurman, maar iedereen is ongedeerd en misschien kun je er nu achteraf ook wel een beetje om lachen?

9. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Het betrof hier een tafelbarbeque van Tomado, die specifiek is bedoeld om binnen te BBQ. Dat staat zelfs explitiet in de beschrijving : ' Gebruik het apparaat alleen binnenshuis, in droge ruimtes en niet in de nabijheid van water ';)

10. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Oh serieus? Nog nooit van een binnenbbq gehoord, haha.

11. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Waarom binnen bbq als het buiten 35 graden is?

Of ben ik de enige die zich dit afvraagd?

12. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Omdat ik niet tegen de hitte kan en het binnen koeler en aangenamer is.;)

13. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    Wie weet kun je de schade verhalen op de bbqleverancier? mits je je gewoon aan alle voorschriften hebt gehouden?

hier ook nog nooit gehoord van binnen bbq.. lijkt me ook niet ideaal met al die rook en stank... voortaan man buiten laten bbqen en binnen op eten?

14. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Gelukkig dat met jullie alles oké is!
    Het is wel zo, het eerste wat mensen doen is hun telefoon pakken om het te filmen kijk alleen al naar al die filmpjes waarbij mensen in elkaar getrapt worden.
    Ik was laatst op de kinderboerderij en daar werd een pauw continu aangevallen Door een gans, al zijn veren trok hij eruit en je kon zien dat de pauw verzwakt was. . Wij stonden er ver vanaf maar er waren genoeg mensen in de buurt en het enige wat die deden was lachen en filmen, uiteindelijk hebben wij de gans verjaagd .
    En vorig jaar winter liep ik in een park mijn hond uit te laten, toen zag ik (liep helemaal aan de andere kant ) dat een oudere vrouw in de sloot viel en er moeizaam uit kwam, was reden voor omstanders om het te filmen ipv te helpen.

15. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    leuke buren heb je..
    gelukkig is alles goed afgelopen.
    je moet er toch niet aan denken hoe het anders had kunnen aflopen?
    al heb ik zelf niet veel contact met mijn buren ik weet wel zeker dat ze zouden helpen ipv lachen en filmen.
    snap ook niet dat het in je op komt om met de ellende van een ander een grappig filmpje te maken..

16. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Mijn maag draait als ik die filmpjes zie, waarbij een wildvreemde vrouw zomaar naar de grond wordt geslagen en vervolgens een flink aantal keren naar d'r hoofd wordt getrapt.
    Of er worden zomaar klappen uitgedeeld naar meiden toe..
    Ik snap dat niet! En het rare is.. Het lijkt wel of er een trend wordt gezet.

Overigens, toen laatst bij de buurman het uit de hand liep met de BBQ stond ik heel snel met een emmer water klaar.. Ipv met de telefoon. Over die snelheid verbaast hij zich nog

17. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Nee helemaal niet. Wij leven ook binnen bij de airco mooi dat we niet naar buiten gaan.. Een beetje oefenen voor het crematorium nee bedankt

18. Drieka

Drieka Niet meer actief

Mensen worden echt steeds asocialer :x.

Ik had ze niet op FB aangesproken maar was bij hun aan de voordeur gaan staan en had dan op een nette maar zeer duidelijke manier gezegd hoe ik over hun 'stunt' dacht!

Ik zou ook contact opnemen met de BBQ-leverancier, zoiets mag dus echt niet gebeuren als je je aan de voorschriften hebt gehouden! Misschien kun je ze dan wel aansprakelijk stellen?

19. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Wat asociaal van je buren zeg, ik zou ook not amused zijn!!
    En een binnen bbq? Had er ook nog nooit van gehoord, maar lijkt me dat het dan in huis zo warm wordt? Tenzij je natuurlijk een airco hebt. :)

20. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Oh wat een mentaliteit he, het is toch om te janken? 😢😡

Deel Deze Pagina