Opstarten in de ochtend.

Discussie in 'De lounge' gestart door Mila2011, 5 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mila2011

Mila2011 Actief lid

14 okt 2012
    268
    50
    28
    Hoi dames,

Vanmorgen viel het reuze mee hoe laat onze zoon zich meldde (7.30), maar toch kost het me altijd erg veel moeite om op te staan en de dag te beginnen.
    Ook als de wekker gaat voor school of het werk blijf ik snoozen.
    Ik lag er gisteren avond al om 22.00 in dus daar ligt het niet aan.

Hebben meer dames hier last van? Zijn jullie altijd meteen actief in de ochtend of duurt het bij jullie ook even voor je kunt zeggen yes ik ben er Weer!

2. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik ben van nature ook geen ochtendmens helaas. Maar na mijn lekkere lange douche elke ochtend 'ben ik er wel weer'. Lang slapen helpt bij mij overigens juist niet, ik functioneer beter op 5 uur slaap dan op 8-9 uur slaap. 😅

3. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Hier ook geen ochtendmens. Even douchen werkt. Maar je kunt ook gewoon je lijf volgen en rustig ontwaken. Ik breng hier dochter 's ochtends lopend naar school, met die kou ben ik echt wel wakker wanneer ik thuiskom.😬

4. Noorie

Noorie Niet meer actief

#4 Noorie, 5 feb 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 feb 2017
    ik heb echt even voor mezelf nodig voor ik zin in de dag heb 😌

5. Mila2011

Mila2011 Actief lid

14 okt 2012
    268
    50
    28
    Wel herkenning dus gelukkig! Zoontje mag altijd even op mijn telefoon en ik ben gaan douchen. Merk nu 9.45 dat ik nu wel meer wakker ben haha. Als ik buiten fiets voor school of werk is het bij mij ook sneller over maar op zondag doen we lekker Lui!
    Uitslapen werkt trouwens ook niet dan slaap ik in de avond weer niet en staar naar het plafond.

6. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik ben altijd super traag omdat m'n kindjes uitslapen. Wij zitten altijd pas half 9 aan het ontbijt. Daarvoor knuffelen we altijd lekker in bed en drinken we een kopje thee op bed. Heerlijk al die rust.

Ik ga overigens wel laat naar bed want in de avonden werk ik altijd en neem ik me altijd voor om uiterlijk 22.00 uit te loggen maar meestal is het 23.30 uur.

7. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik ben op zich wel een ochtendmens en kan goed opstaan en de dag beginnen. Alleen als dochter thuIs Is dan kletst ze zoveel, daar krijg je vanzelf een ochtendhumeur van haha

8. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Verschrikkelijk he... of ik nou 5 of 10 uren slaap ik heb een pesthekel aan om mijn bed uit te moeten.
    Als ik er eenmaal uit ben gaat t wel, zeker na een douche,maar dat ene moment he.... dekbed openslaan en je bed uitstappen. Vreselijk :p
    Geloof dat t hartje zomer wel wat beter gaat. Vooral met een hittegolf. Dan wil ik er wel uit :p

9. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ik ben ook totaal geen ochtendmens. Vooral in de winter niet
    Als ik nog niet genoeg uitgeslapen ben leg ik dochter nog even bij mij neer.

10. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Wekker verder van je bed zetten, zodat je al echt uit bed moet om hem uit te zetten, en dan jezelf dwingen direct door te lopen naar de douche!

11. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik zit nu pas te ontbijten dus heb ook niet echt tips voor je. Maar wel herkenbaar dus. Ik heb ook heel vaak in het weekend dat ik nog wel een uur in bed met mn mobiel zit te pielen voor ik uit bed ga. Vreselijk.

Wat ik trouwens vanochtend gedaan heb en wel helpt bij mij. Gelijk als ik opsta ga ik naar beneden en drink een groot glas water. Daarna terug naar boven, douchen, aankleden. Heb alle bedden afgehaald, dochter onder de douche gezet. En daarna pas gaan ontbijten. Dan begin ik met n veel productiever gevoel aan de dag.

En geen mobiel dus pakken als ik nog in bed lig.

Zou je trouwens niet gewoon te veel slapen? Schijnt dat je daar aan kan wennen maar toch moe blijft.

12. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Ik ben ook geen ochtendmens..
    Eerst op mn gemakje wakker worden voor je regen me gaat praten.
    De oudste weet ondertussen dat ze smorgens geen hele verhalen hoeft te vertellen en de jongste slaapt nog uit.

13. Marchella

Marchella Niet meer actief

Same here!

Vanmorgen werd ik om half 8 wakker getetterd door mijn 6 en 2 jarige :x
    Ik ben nu nog steeds niet te genieten..

Elke morgen zeg ik tegen mezelf: vanavond ga ik écht op tijd slapen. Maar ja, dan is het avond en is mijn vermoeidheid als sneeuw voor de zon verdwenen. En de volgende morgen zeg ik tegen mezelf: vanavond ga ik echt bla bla bla... ;)

14. Mila2011

Mila2011 Actief lid

14 okt 2012
    268
    50
    28
    Haha heerlijk die herkenning! In de zomer gaat het hier ook een stuk beter! Ik probeer in de avond tussen 22.00 en 23.00 naar bed te gaan en mijn dag begint tussen 6.30 en 7.30 dus zou genoeg moeten zijn kwa slaap uren. Komt nu ook wel bij dat het verkoudheid virus is toegeslagen hier pfff daarom had ik gisteren avond zo'n hoofdpijn.

15. Mila2011

Mila2011 Actief lid

14 okt 2012
    268
    50
    28
    Het ergste moment van de dag :p

16. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.177
    3.055
    113
    Nederland
    Oh ja ik heb daar ook enorm veel last van. Wekker ver weg zetten helpt niet dan ga ik gewoon terug me bed in hahaha:)

Ik moet smorgens ook meestal al om 04.45 uit bed. Vreselijk. Ik slaap het liefst tot een uur of 10:D

17. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    4.45 is ook wel heeel vroeg, bleh!

18. Mel3

Mel3 Actief lid

14 mrt 2015
    268
    0
    16
    Ik heb er ook moeite mee. Ik krijg al jaren thee en 2 boterhammen op bed van mijn man. Kan ik even rustig wakker worden. Ik moet vaak om 7 uur al beginnen met werken, dan valt het niet mee om wakker te worden. Ik houd een vast ritme aan, dan lukt het wel.

19. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Ik ben ook geen ochtndmens, maar heb mezelf wel aangeleerd om meteen met de dag te beginnen. Als de wekker gaat snooze ik bv nooit! Dat is bij mij vragen om problemen.
    Ik begin in bed met mijn fysio oefeningen (die moet ik liggend doen) en doe wat ontspanningsoefeningen, dan mijn verfris ik mijn gezicht en kan redelijk makkelijk aan de dag beginnen.

Voorheen bleef ik snoozen, bleef ik in bed met de tablet en had dan nog moeite om eruit te komen. Vreselijk gevoel gaf het ook om de dag zo te beginnen.

20. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Hier vind ik snoozen heeeerlijk... maar als ik niet snooze, gewoon meteen op sta en bv meteen ga douchen en tandenpoetsen, voel ik me zóveel fitter. Die tocht naar de badkamer is hels, die ijskoude spettertjes van de douche ook, maar drie minuten later bleek het het allemaal waard ;)
    Als ik snooze, blijf ik duffer en voel ik me loom.

Deel Deze Pagina