Aha, nu begrijp ik het. Aha, leuk dat dat werkt voor jullie! Hier zie ik sowieso alleen maar huizen waarbij de vraagprijs alvast een voorschot neemt op wat het zou kunnen worden, deze bijvoorbeeld: https://www.funda.nl/koop/amsterdam/appartement-85787945-achillesstraat-130-h/ (En er is altijd wel een gek/expat die het gaat betalen.)
Puur uit nieuwsgierigheid ben ik even op funda aan het rondneuzen.. en vergis ik mij nu, of zijn er best veel degelijke woningen te koop in Amsterdam voor een normale prijs? Bijv in Noord of Osdorp. Als je zo'n huis wil in het Belgische stadje waar ik nu woon ben je minstens 100k extra kwijt!
Sommige wijken buiten 'de ring' zijn nog best betaalbaar, al zijn die prijzen ook aan het stijgen. Er was een zelfbouwkavel op zo'n lokatie, waarbij de gemeente toch al 3 ton vroeg voor de grond alleen. Daar haakten veel kopers al op af.
Ah vandaar. Ik zou best in Noord willen wonen, mocht mijn man een emigratie zien zitten 3 ton voor een stuk grond is inderdaad heel erg veel.
Oja, genoeg leuke (jonge) mensen gaan er nu wonen, maar voor mij voelt het nog als 'buiten de stad'. Er is ook nog meer criminaliteit, minder cultureel aanbod, de scholen zijn er minder goed, etc. Dat duurt wel een generatie (of 2) denk ik.
Klopt. Ik heb een oom die in Noord woont en enorm promotie maakt voor dat 'stukje' stad. Ze hebben hun kinderen bewust naar een 'zwakkere school' gestuurd met de redenering dat het anders nooit goedkomt met die scholen. Ook qua cultureel aanbod wordt er steeds meer georganiseerd, zijn vrouw en hij adverteren regelmatig hiermee op sociale media. Echt een beetje pioniers, dus