huis doen of niet doen?

Discussion in 'De lounge' started by Rono, Mar 20, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rono

Rono Niet meer actief

Hajhaj,

Wij wonen nu 1,5 jaar in Wageningen in een huurhuis van 750 euro. Dit is een oude woning met 4 slaapkamers. Doordat ik werkeloos ben geweest ook nog neit de gelegenheid gehad de keuken en de wc op te knappen.

Nu had ik voor de grap gereageerd op een woning in Tiel maar nooit verwacht dat ik er voor in aanmerking zou komen.

Alleen 1 heel groot punt is, hoe gaan we t huis aankleden. Dit is een volledig nieuwbouw huis die net opgeleverd is. Maar we hebben geen spaarpotje achter de hand voor verf en vloer doordat we eerst schulden hebben afbetaald ipv te sparen.

Dit huurhuis is 670 euro per maand. Recht op huursubsidie hebben we met ons salaris toch niet, plus dit is boven de grens.

Dan denk je dat scheelt niet veel 80 euro, maar daar komt ook nog eens bij dat mn vriend in Tiel werkt en per maand zijn we 200 euro kwijt ook nog aan benzine.

Dit zou ons bijna 300 euro per maand schelen en op jaarbasis is dat veel geld. Alleen zitten we echt in ons hoofd met hoe gaan we de verf end bekostingen.

Pfff Dilemma dilemma dilemmass

2. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,188
    1,749
    113
    Ik zou het doen... Het bedrag van de bezuinigingen is erg groot (voornamelijk door de benzine en aangezien die steeds opklimt...)en dan kun je dat bedrag potten en dan stap voor stap aankleden. Meubels etc heb je wel toch?

3. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

Oct 7, 2006
    3,177
    0
    0
    Vragen aan fam of ze verf willen sponseren?
    en ook voor eventueel de vloeren en de ramen?
    dan kan je als je een paar maanden verder bent het van die 300 euro die je "over" houd het terug betalen?

Als het je zoveel scheelt zou ik het op deze manier proberen.
    in deze tijd is 300 euro erg veel.

Succes idg!!

4. cynt1985

cynt1985 Bekend lid

Jul 8, 2008
    719
    0
    0
    ik zou het zeker doen alleen al voor het geld dat je maandelijks gaat besparen kan je niet iets eventueel van familie lenen en zo snel mogelijk terug betalen en anders zou ik het toch doen beetje bij beetje opknappen van het geld dat je bespaart per maand als je meubels hebt ben je al heel ver vind ik kun je de vloer uit jullie oude woning niet gebruiken en potje tex kost 38 euro

5. Alita

Alita Niet meer actief

doen hoor! Moet er veel gebeuren dan omdat het nieuwbouw is?
    Zijn de muren niet gewoon al wit?

6. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

May 13, 2010
    2,802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Kom gezellig in tiel wonen, ik woon er ook....:)

Nee joh, Ik zou zeggen doen! 300 euro besparen per maand is een hoop geld. Zoals al gezegd misschien wil familie tijdelijk sponsoren, als je het geld hebt opgespaard door benzine te sparen kun je dit snel terug betalen. Verf hoeft niet duur te zijn, zeker als je alleen gaat witten. En meubels heb je toch wel. Je kan dan altijd nog dingen aanpakken als je er eenmaal woont...

7. Bri

Bri Niet meer actief

Volgens mij heb je na 1 mnd in dat nieuwe huis al zo veel uitgespaard dat je die verf wel kunt betalen.
    Vloeren zijn wat duurder, maar misschien kun je in de familie wel iemand vinden die je daarmee wil helpen?

Ik zou het doen!

8. Rono

Rono Niet meer actief

ff snel ben aant voeden, maar woonde 2 jaar geleden ook in tiel. Burgemeesterswijk. Dit is op t voormalig rio terrein. Reageer zo verder als meneer klaar is.

9. masami

masami Fanatiek lid

Jul 27, 2011
    4,248
    802
    113
    Female
    Ik zou zeggen doen, dit is maar een klein "probleem" bekeken op de langere termijn.
    Financieel gaan jullie er 300 euro op vooruit.
    En dan nog het feit dat je vriend daar al werkt, hij hoeft niet meer elke dag heen en weer te rijden, kan later van huis weg en is vroeger thuis.
    Op dat punt winnen jullie dus ook weer, meer tijd is meer samen kunnen zijn.

10. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

Jan 1, 2011
    2,126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Ik zou het zeker doen.
    Meubels heb je toch?
    Met het geld wat je gaat besparen kan je beetje bij beetje het huis gaan aankleden!

11. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    4,322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik zou het doen! 80 euro in de maand huur besparen vind ik zelf al een mooi bedrag en als daar ook nog bijkomt dat je nog 200 bespaart aan benzine, zou ik niet meer twijfelen. Verf e.d zou toch vast wel goed komen? Weet niet wanneer het huis opgeleverd word maar tot die tijd zou je sowieso nog kunnen proberen om te kunnen sparen. En misschien zou je evt. wat van familie kunnen lenen voor de aankleding. Zorgen dat je eerst de belangrijke dingen in huis doet, zoals de woonkamer en slaapkamer(s) en dan zou je als je daar al woont, de rest kunnen doen.

12. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    Doen! Als het huis naar je zin is tenminste, maar het klinkt allemaal super. Nieuwbouw, lagere huur, dichter bij werk man...

13. torrach le

torrach le Fanatiek lid

Oct 30, 2008
    4,435
    1
    0
    ik zou het ook doen!

en ga eens kijken bij de action voor verf, kwasten e.d.
    als je een plastic zak over het verfbakje doet houdt je het verfbakje schoon en kun je het vaker gebruiken!!!

wij hebben laminaat van Ikea op de slaapkamer liggen en zijn hier zeer tevreden over... misschien dat een idee????

en uiteraard vragen aan fam/vrienden of hun een klein bedrag kunnen lenen wat je dan zsm terug geeft door de kosten die je nu bespaart op benzine!!

14. Foxter

Foxter Niet meer actief

Doen! Dan zet je dat benzine geld even apart, en koop je daar verf van.

15. Sila24

Sila24 Niet meer actief

zeker doen!!!!! ik zou deze kans met beide handen aanpakken!! zoveel kost verf nou ook weer niet! gewoon naar de locale verfboer gaan en alles daar kopen krijg je veel korting!!

16. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ja zeker idd nieuwbouw lijkt me echt geweldig!

17. missgwen

missgwen Bekend lid

Apr 23, 2007
    775
    16
    18
    aan het water
    Ik had ook geen moment getwijfeld en wat maakt het uit dat je nog niet direkt kunt verven. met die besparing, kun je dat alsnog snel genoeg.
    Anders eerst goedkope zeil erin of iets dergelijks.
    Ik was daar dan echt niet langer gebleven, en je kunt het zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt. Ik ben vaak verhuisd en had geen tot weinig geld en het is mij altijd gelukt:d.
    Ik had daar niet over hoeven nadenken.

18. citroen

citroen Fanatiek lid

Jan 23, 2012
    2,993
    0
    36
    droomland
    ik zou het 100% doen!!
    het is nieuwbouw zeg je dus het is geen bouwval..
    dus ik zou het doen en dan gewoon steeds een beetje doen terwijl jullie er wonen...
    want als jullie er dus 1 maand wonen heb je in principe al 300 euro over, daar zou ik dan verf enzo van kopen...

ik zou liever 1 of 2 maanden wonen in een verfloos huis... en dan kanpt je het gewoon op in de eerste maanden...
    lijkt mij geen probleem...
    vooral als je kijkt naar wat je er voor terug krijgt zeg ik doen!

19. pardoes

pardoes VIP lid

Apr 15, 2009
    7,675
    1,433
    113
    Ik zeg doen, want je bepaart flink en het huis zal ook nog energiezuiniger zijn dan wat je nu hebt dus dat scherlt ook vast weer op jaarbasis.

20. Rono

Rono Niet meer actief

Ja t huis is echt enorm mooi:

Witte Makelaars

Wel via de woningstichting dus geen particuliere verhuurder en later mogelijkheid tot kopen.

Dit is dan een modelwoning hea. Het huis word 1 april opgeleverd dus tijd om nog te sparen is er ook niet.

Ik vind het belangrijkst dat de kinderkamers klaar zijn en de woonkamer.

Eventueel informeren bij mn opa en oma of schoonouders. Mijn ouders heb ik zeer weinig contact mee en betwijfel of mn schoonouders geld hebben.

Desnoods anders een vloer die ik in 3 maand afbetaal. Dat geld hou ik dan toch over.

Share This Page