Huis: eerst kopen of eerst verkopen

Discussie in 'De lounge' gestart door Lynx, 28 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stiertje88

    stiertje88 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Ah zo, ja dat is wel stressvol.
    Bij ons heeft de hypotheekadviseur ook aangegeven dat bij meerdere geïnteresseerden, degene die een bod doen zonder voorbehoud van financiering de koop te gunnen, ook als dat niet het hoogste bod is.
     
  2. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hier hetzelfde.
    Maar wij gaan (als we ons droomhuis überhaupt kunnen vinden) eerst kopen voordat we verkopen.
    Pas een leuke woning gezien, maar tegen de tijd dat we überhaupt konden komen kijken was hij al verkocht. Nu scheelt het ook wel dat wij in een segment zoeken tot 650.000 als je 2 miljoen te besteden hebt gaan de huizen iets minder snel.
     
  3. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.062
    10.329
    113
    Wij hadden aan de makelaar aangegeven dat we heel graag een starter of jong gezin dat doorstroomt als koper wilden. Hier in de buurt wordt ook door huisjesmelkers gekocht en 2 deuren verderop hebben we kamerbewoning. Dat is niet perse erg, maar teveel is meestal niet goed. Wij blijven redelijk in de buurt en we hechten ook aan de buurt, dus we wilden graag een beetje sturen. En daarnaast heeft de makelaar inderdaad telkens gecheckt hoe serieus ze waren en hoeveel ze al hadden uitgezocht. Dat scheelde een hoop gedoe.
     
  4. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.777
    2.676
    113
    Noord-Holland
    Wij hebben ook veel kijkers gehad voor wie het eigenlijk te duur was. Allemaal starters die heel graag wilden maar dan qua overbieden net niet mee kunnen komen. Dat is ook een soort sneu. Ik had ons huis ook aan een starter willen gunnen maar ja, dat scheelde gewoon te veel.
     
  5. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Wij hebben eerst gekocht en toen verkocht.
    Heel snel toen verkocht, de markt is hier een gekkenhuis.
    We hebben van tevoren al makelaars laten kijken, opgeruimd, kleine klusjes gedaan als de voordeur lakken etc.
    Zodat we het huis snel te koop konden zetten.
     
  6. Kraanvogel

    Kraanvogel Bekend lid

    29 apr 2017
    704
    1.023
    93
    Belangrijk is de conditie van je huis en de prijsklasse. Als je woning helemaal opgeknapt moet worden zou ik echt eerst verkopen. Idem in de prijsklasse boven de €600.000.

    Ons huis is getaxeerd net boven de miljoen. Ik zou het niet in m’n hoofd halen eerst te kopen.

    Dus automatisch eerst kopen gaat niet voor alle situaties op ondanks de overspannen woningmarkt.
     
    Syane vindt dit leuk.
  7. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.995
    5.821
    113
    Daar heb je zeker gelijk in. Hier in de wijk inderdaad tot 6-7 ton gaat rap, maar daarboven staat het wel even te koop. Logisch ook.
    Ik ben er in dit verhaal wel vanuit gegaan dat TS zoekt in de eerste categorie, omdat ze ook vertelt er naast te grijpen.
     

Deel Deze Pagina