Ik zou een afspraak maken met de wijkagent over de man met psychoses en hem/haar vertellen wat jullie met deze buurman hebben meegemaakt. De wijkagent kan je vervolgens vertellen hoe je kinderen veilig te houden. En wat betreft de buren waar je nu 'ruzie' mee hebt. Ik denk dat het tijd is voor een goed gesprek tussen jullie. Nergens wil ik goed praten dat ze tegen hun kind schreeuwen dat hij zijn bek moet houden. Maar als jullie al die tijd last van het geschreeuw van hun kind hebben gehad, hebben zij waarschijnlijk al die tijd machteloos naast zijn bed gezeten. Slapeloosheid kan mensen extreem lichtgeraakt maken en het klinkt alsof zij door een moeilijke tijd gaan. Nogmaals, ik keur het niet goed. Maar het klinkt mij alsof hun gedrag voortkomt uit onmacht, niet omdat het slechte mensen zijn. En wat betreft de feestvierders, ook even met de wijkagent overleggen hoe je dat het best kunt aanpakken.
Zou ook meer oplossingsgericht met je buren omgaan. Hier komt zoon al 2.5jaar rond de 4x per nacht elke nacht. Ik schreeuw niet tegen hem hoor en hij krijst gelukkig ook echt niet in de nacht maar je put er wel van uit. Het is dat als ik vrij ben altijd ff blijf liggen zodat ik op kan laden. Maar als je dan een kind hysterisch hebt en het hele huishouden is wakker snachts dan bedenk ik mij echt wel dat het daar ook niet altijd zo gezellig is overdag. Misschien ook juist iets leuks met de straat gaan doen zodat je elkaar ook een beetje leert kennen. Mijn ervaring is als je contact met die mensen hebt weet je ook wat er een beetje speelt en kan je meer begrip voor elkaar hebben. (Zijn uitzonderingen natuurlijk) maar het proberen waard.
Ja en uiteraard in t holst van de nacht dat je eigen nekharen overeind staan...Hier stond die mafkees met dr losse haren en dr nijntje lampje onder dr gezicht heel stilletjes naast mn bed een keer, leek net op zo'n moeras ghost. Nu heb je fight en flight reacties, laat de mijne nou net fight zijn...het scheelde echt niet veel of ik had dr een hoek verkocht, besefte net op tijd dat zij t was. Schrok me t lamlazerus. @TS verhuizen is geen garantie dat je beter vindt en ook daar kunnen weer nieuwe buren komen. Allicht vrijstaand, misschien in Duitsland (hypotheek is wel anders en in bepaalde gebieden moet je van de kerk pachten begreep ik (en die moet t je dan ook maar weer gunnen)). Mn ex heeft daar voor dezelfde prijs als wij een rijtjeswoning hebben een vrijstaande hoeve met opstallen en 12 hectare grond gekocht, elektra was wel ff een klus, maar heerlijk wonen begreep ik.
Ik zou idd ook meer probleemoplossend denken. ga er vanuit dat die buren ook niet blij zijn met gebroken nachten. Ze zijn duidelijk overspannen en als de buren dan ook nog klagen helpt dat niet mee. Beter investeer je in goede oordoppen voor je man. Night terrors zijn vreselijk maar wel een fase. zelfde met de klussende buurman. Wat verwacht je dat hij doet wanneer je zegt dat hij teveel klust. Hij zal niet zijn geplande klussen niet uitvoeren. Moet toch gebeuren. Beter maak je afspraken over de tijden. Slaapt je kind van 12 tot 2? Vraag dan of ze die twee uur geen herrie willen maken. Of dat ze bij veel herrie vooraf even waarschuwen zodat je weet dat het komt en het minder irritant is. Uiteindelijk zijn de klussen op en daarmee ook de herrie.
Wij hebben in een soortgelijke situatie gezeten en zijn uiteindelijk vertrokken (huurhuis) maar in die periode (2015) was dat nog "makkelijk", vergeleken met nu.