Huis gekocht met inboedel

Discussie in 'De lounge' gestart door Bloomm, 18 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Logische reactie hoor, als je die afspraak maakt moeten ze die nakomen. Alleen wat onhandig dat er niets concreet op papier staat... geen idee wat je daarmee kan. Rechtsbijstand bellen en navragen?

2. Bloomm

Bloomm Actief lid

6 apr 2016
    218
    154
    43
    Deze dus niet ;)

3. Bloomm

Bloomm Actief lid

6 apr 2016
    218
    154
    43
    Zover gaan we er niet mee.. we hoeven nu niet leeg te ruimten en dat is ook weer een voordeel.. baal er wel gewoon een beetje van...

4. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Maar waarom? Ik snap dat echt niet? Om die paar honderd euro die je er misschien aan had kunnen verdienen?
    Ik zou blij zijn dat de troep weg is en hopen dat die andere mensen nog wat geld kregen voor hun spullen.

Ctje1987, Louloute, Essie3 en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Het gaat toch om het principe? Als je iets afspreekt dan houd je je daar toch gewoon aan, en als de zaken tóch anders lopen dan laat je dat toch even weten? Ik begrijp TS wel.

Zelf zouden de spullen me ook niet boeien, maar als iemand zich niet aan afspraken houdt word ik ook pissig.

Darinka1, dreumesje, Treez en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Maar om dan contact met de makelaar te zoeken?! Ik zou hier niet eens van balen, alleen maar juichen. Maar wat andere dingen betreft, afspraak is afspraak en zou het jammer vinden, maar mij er verder absoluut niet druk om maken en zeker geen contact zoeken. Die mensen zijn net hun vader verloren, hebben wel wat anders aan hun hoofd.

Insomniac, Louloute, Champetter en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Tja heel vervelend, zolang je niets op papier hebt staan heb je geen poot om op te staan. En dat extra'tje wat je hier aan wilde verdienen kun je nu toch ook zien als die 5000 euro? Die verkopers hadden ook kunnen zeggen we doen die 5000 er toch nog boven op.

Klinkt heel lullig maar toch ook een beetje dom van jullie dat jullie het niet vast op papier hebben gezet.

Zara75, Bloempje01, Umm85 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Ik vind het raar dat het niet is opgenomen in het koopcontract. Neem aan dat de makelaar ook op de hoogte was van deze voorwaarde van hun waaronder ze jullie eindbod accepteerden?
    Wij hadden ook met onze kopers bepaalde zaken afgesproken wat achter zou blijven en dit werd genoemd in het koopcontract.
    Net zoals er ook in het koopcontract werd vermeld dat zij het leasecontract van de ketel over zouden nemen.

Tja jammer dat je er nu geen geld extra voor krijgt, maar t scheelt je wel een heleboel gedoe met leegruimen en proberen te verkopen. En je hebt al een strakke planning zeg je, dus heb je nu mooi een paar dagen winst ;)

9. Treez

Treez Niet meer actief

Ik ben bang dat je weinig kan, maar ik snap je wel. Je koopt een huis inclusief de inboedel. Ik vind het niet meer dan netjes dat de verkopers even overlegd hadden voordat ze de boel leeg trokken.

Ik zou wel contact met de makelaar opnemen. Als deze ook niks kan doen, zou ik het erbij laten zitten. Het is je energie niet waard. Natuurlijk ook nog gefeliciteerd met je nieuwe huis!

Bloomm en Whysteria vinden dit leuk.
  10. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Jullie hebben nu al 5000 euro verdiend. Meer dan wanneer de inboedel er nog had gestaan omdat je wellicht een en ander had moeten (laten) afvoeren.
    Vervelend dat zij zich niet aan de afspraak hebben gehouden, maar dit pakt voor jullie veel gunstiger uit waarschijnlijk.

Syane vindt dit leuk.
  11. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Maar wie zegt nou dat de verkopers anders dat bod niet hadden geaccepteerd? De verkopers hebben er indertijd een voor henzelf gunstige voorwaarde aan gehangen ('op voorwaarde dat je de spullen meeneemt waar wij nu geen zin in hebben ze zelf af te voeren'). TS heeft dat geaccepteerd, en op basis daarvan is men tot een overeenkomst gekomen.

De verkopers hebben zich waarschijnlijk later gerealiseerd dat ze zelf nog wel wet extra konden verdienen aan de spullen, of wellicht iemand gevonden die de spullen wilden hebben, maar dat hadden ze m.i. absoluut vooraf met de kopers moeten bespreken voordat ze het huis leeg haalden (of lieten halen). Afspraken zijn afspraken.

LaLaS, Bloomm, Posh en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. boogiebril

boogiebril Niet meer actief

Ik zou blij zijn die rompslomp van verkopen, slepen en afvoeren niet te hebben, toch 5000 euro minder betaald te hebben en ook nog eens een paar dagen extra te hebben om te klussen. Ik zie alleen positieve dingen eigenlijk :)

Zou zelfs een bloemetje sturen als bedankje haha!

13. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Qua inboedel zou ik me niet zo druk maken en het laten varen. De kans dat het je in de huidige tijd juist geld en tijd had gekost is groter dan andersom. Mocht de traplift niet onder de WMO vallen (wat ik eigenlijk niet verwacht die dingen zijn echt asociaal duur om zelf aan te schaffen en worden daarom juist in bruikleen gegeven vaak zonder kosten) dan kan je je afvragen of deze niet onder de opstal hoorde te vallen. In principe is alles opstal wat nagelvast zit aan het huis. Al kun je je afvragen of je hem makkelijk kwijt zou zijn, dus zou daar enkel moeilijk over doen wanneer je hem zelf nodig zou hebben en gebruiken.

14. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Ik denk dat die mensen het huis met de beste bedoelingen hebben leeggehaald. Ze zagen het. waarschijnlijk als een last voor jou want anders gaan ze niet om die reden 5000 zakken.

Als ik dan opeens zou horen dat de koper hier problemen van maakt omdat ze niet extra kan gaan verdienen dan zou ik hier eerlijk gezegd ook niet meer op reageren.

2littlemonkeys vindt dit leuk.
  15. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Die verkopers denken ook: 5000 minder... mm wat nou als we toch alles verkopen, dan komen we misschien toch dichterbij onze prijs die we hadden willen hebben.

Afspraak is afspraak maar het staat helaas nergens.

Whysteria vindt dit leuk.
  16. Betsy

Betsy Niet meer actief

Ook ik zou hier echt geen werk van maken. Het huis is leeg, je kunt meteen beginnen met klussen/verhuizen en als bonus heb je nog eens een korting van 5000 euro gekregen.

Tel je zegeningen en laat die mensen met rust.

Brinta en Umm85 vinden dit leuk.
  17. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik vind het nogal onbeschoft en zou helemaal klaar met jullie zijn als aankopende partij. Niets van jullie bij, er is gevraagd om coulance en niets anders.

Zara75 vindt dit leuk.
  18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Jeetje, dat je opkijkt dat het weg is snap ik nog. En dat je baalt omdat er misschien nog wat te verdienen viel ook.

Maar om dan die mensen weer te gaan vragen vind ik erg vreemd. Zou me echt schamen dat ze zo merken dat het jullie bedoeling was om er een slaatje uit te slaan.

Louloute, Zara75, Debaky en 5 anderen vinden dit leuk.
  19. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Precies dit!

20. Oona

Oona Actief lid

2 jul 2018
    436
    518
    93
    Ik snap het principe afspraak is afspraak wel. Alleen vind ik dat je in deze situatie wel de afweging had mogen maken of het nodig is om voor je principes te vechten. Je had er ook voor kunnen kiezen om de verkopers geen extra stress te bezorgen in een voor hen al moeilijke situatie. Vooral omdat je al winst behaald hebt met de 5000 euro lagere prijs en eigenlijk ook met de tijdwinst die je nu hebt. Je geeft aan dat jullie een strakke planning hebben. Dan heb je nu wat dagen erbij waarin je eigenlijk de spullen weg wilde brengen.

En het is ook gewoon je eigen schuld dat er niks op papier staat. Dus neem je winst of verlies en ga lekker genieten van je nieuwe huis.

Chelsey88 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina