Als ze het zouden hebben gekocht MET inboedel dan had dat in de overeenkomst gestaan en dat staat het niet. Ik denk dat iedereen het er mee eens is dat het niet netjes is wat de verkopende partij gedaan heeft maar kom op, je kan tegenwoordig niemand vertrouwen en dat blijkt maar weer. Juist met zulke dingen moet je gewoon alles vast laten leggen. Je hebt gewoon geen recht op die spullen tot het op papier staat, zolang de verkopende partij en jullie er niet voor getekend hebben dan heb je gewoon geen recht van spreken. Heeft dus niets met een omgekeerde wereld te maken. Je moet zeker met dit soort aankopen alle puntjes op de i zetten voor je je handtekening zet, doe je dat niet dan moet je niet achteraf klagen. Dat is juist een omgekeerde wereld, dingen eisen waar je helemaal geen recht op hebt. Dan had je zelf je zaakjes beter op orde moeten stellen.
Maar waaruit maak jij op dat TS (of wie dan ook) wél die extra 5000 hadden geboden als de inboedel niet was achtergelaten? Het ging hier om een eindbod die de verkopende partij heeft geaccepteerd MITS ze de inboedel achter mochten laten waar ze op dat moment geen zin in hadden/raad mee wisten. Dat zij later duidelijk iemand hebben gevonden die er wél raad mee wist hadden ze gewoon netjes moeten melden. Ts wordt hier nog nét niet afgedaan als een grafrover o.i.d. wat mijns insziens echt totaal onterecht is.
Ja ik ken dat soort opkopers maar dat zogenaamde leuke zakcentje valt erg mee hoor. En je wil niet weten hoeveel makelaars etc aangeven dat iets eigendom is terwijl dit puntje bij paaltje niet zo blijkt. Ik neem uit je reacties aan dat de traplift niet expliciet in de koopovereenkomst staat aangegeven? Wanneer deze tot eigendom behoort en overname hoort die namelijk wel vernoemd te zijn net als de omschrijving van de keuken/badkamer etc.
Misschien even naar de kringloop gaan in dezelfde gemeente Sorry aan een kant snap ik afspraak is afspraak maar je komt over alsof je geld nodig hebt
Whow wat een uiteenlopende reacties.. Niet echt de bedoeling.. Voor wie het wil weten, meneer is niet in dat bed overleden.. Huis stond al maanden leeg terwijl meneer in een verzorgingshuis woonde. Kinderen wonen ver weg en hadden weinig zin om energie in dat huis te steken (vertelde de makelaar). Sorry, maar als jong gezin hebben we geen geldboom in de tuin, als er dan word toegezegd dat er waardevolle spullen achterblijven dan is het toch niet zo gek om die spullen willen te verkopen? Niet gek toch dat ik daar even van baal als dat anders loopt? Ik weet dat we geen poot hebben om op te staan Wat mij betreft mag er een slotje op, genoeg negatieve reacties gezien..
Het is natuurlijk absoluut niet correct dat de verkopende partij aangeeft dat ze de inboedel achterlaten, expliciet die traplift benoemen etc en dat vervolgens niet doen. Ik begrijp het heel goed dat je daar nog iets over wil zeggen, maar ik denk dat het alleen maar frustratie oplevert; dit is écht iets dat je op papier had vast moeten laten leggen, want 'we laten wat achter en nemen nog wat persoonlijke spulletjes mee' is gewoon veel te vaag. Een mondelinge overeenkomst is natuurlijk ook een overeenkomst, maar helaas ga je dat totaal niet kunnen bewijzen als zij het gewoon ontkennen... Dus les voor een volgende keer; álles op papier!
Ik snap je helemaal hoor. Heel veel plezier en geluk gewenst in jullie nieuwe huis, ondanks het gezeur wat je nu hebt. Laat het je pret niet bederven...
Volgens mij hebben de meeste mensen geld nodig. De meeste mensen doen het slecht op enkel lucht . De inboedel van mijn oma heeft duizenden euro’s opgeleverd. Aan de andere kant vond ik het leegtrekken van het huis ook een tijdrovende rotklus. Het heeft echt veel tijd gekost en ik zou daarom het voordeel er maar van proberen in te zien. Ik heb trouwens het hoog-laag bed van mijn oma verkocht, waarin ze overleden was. Wat moet je er dan mee doen? Ritueel verbranden ofzo . Het bed wordt er niet anders van en het was een prima bed. Ik snap het gedoe hierover in deze discussie niet zo goed. Ik wens je succes met de verhuizing en heel veel plezier in je nieuwe huis!