Huis gekocht topic

Discussie in 'De lounge' gestart door Luna86, 3 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimkommer

    Kimkommer Bekend lid

    15 mei 2011
    511
    63
    28
    NULL
    Heeft iemand tips voor een bedrijf die raambekleding kan bevestigen op het raamkozijn. Ik heb draaikiepramen en ik wil mn raam wel open kunnen doen zonder geklooi met een rolgordijn wat in de weg hangt. Ik heb vrij grote ramen in mijn huis.

    Fijn al die toekomstige overdrachten!
     
  2. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.588
    10.483
    113
    Het blijft lastig, maar we gaan denk toch voor de andere zaak. Mede omdat we denken aan een combinatie van eiken (frontkleur) en wit, dat kan bij Kvik niet.
    We weten nog niet zeker wat we op de vloer doen, als dat grote grijze tegels worden, dan vinden we een houttint in de keuken mooi, wordt het een PVC met houtlook of keramisch Parket, dan willen wij wit. Bij Kvik kunnen we op dit moment alleen kiezen uit wit, grijs en zwart.
     
  3. Stephanie20

    Stephanie20 Fanatiek lid

    6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Mijn vriendin heeft een keuken van Kvik en ze raadt het zeker niet aan. Wij zijn nu ook bezig alle keukenwinkels aan het bekijken voor onze nieuwe woonst. En ze vroeg me uitdrukkelijk daar niet te kopen. Moet zeggen dat ze op het eerste zicht mooie keukens hebben. M’n vriendin haar keuken staat er 6 jaar en de helft van de kastjes sluiten niet meer deftig of hangen echt scheef. Zou je echt niet verwachtten maar toch.
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  4. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.588
    10.483
    113
    Thanks, niet leuk om te horen, maar wel fijn om te weten. Nu gaan we zeker voor de ander!
     
  5. Pompoen

    Pompoen Actief lid

    25 okt 2015
    445
    120
    43
    Wij zijn gisteren even langs geweest bij ons nieuwe huis. We hadden afgesproken met de huidige eigenaren, en nu konden de kindjes ook eindelijk het nieuwe huis zien.
    Niet dat ze interesse hadden, ze hadden namelijk een speeltuin gezien en die was natuurlijk veel interessanter:D
    Toen we gingen bezichtigen was het nog winter, alles in de tuin en omgeving kaal. Nu super mooi groen allemaal.
    Geeft ook een beter beeld van de tuin. We weten nu wel wat we nog met de tuin willen en de tuinset die ik gezien had kan toch wel staan zoals ik ‘m bedacht had.
    Binnenkort gaan we nog even met de schilder door het huis. En dat brengt mij gelijk op het volgende ‘probleem’: welke kleuren op de muren.
    De kinderen mogen zelf een kleurtje uitzoeken, maar beneden 2 muren die een kleurtje moeten. En onze slaapkamer. Zo lastig!

    In ons huidige huis hebben we vintage blue op de muur en de rest wit. Onze slaapkamer is nu ook wit.
    We hebben straks 1 lange wand (12meter) waar ook de haard zit, het blad om de haard is zwart natuursteen.
    En 1 muur (4mtr) daar komt de bank tegenaan, daar wil ik ook een kleurtje. Die korte muur is op het noorden, daar komt ook geen direct zonlicht. Ook wel handig om rekening mee te houden denk ik.

    Welke kleuren doen jullie op de muren?
     
  6. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.252
    7.820
    113
    Gelderland
    Bekijk bijlage 617162 @Pompoen wat leuk dat jullie even mochten kijken! Hier ging het precies zo met de kinderen :D

    Wij gaan geen enkele muur wit doen, alleen het plafond. We twijfelen nog tussen 2 kleurtjes maar ik ga pas beslissen als we de sleutel hebben en testers kunnen uit proberen.

    Wij gaan voor de omcirkelde kleuren maar olive is ook nog een optie. Op de foto zie je ons behang en de vloer.
     
    Pompoen vindt dit leuk.
  7. Pompoen

    Pompoen Actief lid

    25 okt 2015
    445
    120
    43
    Heel mooi @Luna86 hele mooie rustige tinten.
    Olive is ook mooi!
    Wat voor kleur/materiaal is jullie vloer?

    In het huis ligt al een natuursteen vloer, bruin/crème tinten. Daar past eigenlijk van alles bij.
    De keukenmuren zijn wit (niet spierwit) met licht grijs lambrisering. De keuken zelf is ook wit met een zwart natuursteen blad. (Dezelfde als bij de haard. Redelijk neutraal wel, en we willen het wel rustig houden.
    Vintage blue is niet bepaald een rustige tint haha
     
  8. Pompoen

    Pompoen Actief lid

    25 okt 2015
    445
    120
    43
    Dit zijn foto’s van zoals het nu is ingericht door de huidige eigenaren :) en de muren die ik een (ander) kleurtje wil geven
     

    Bijgevoegde bestanden:

  9. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.252
    7.820
    113
    Gelderland
    De kleur op de muur is wel al echt heel mooi!

    Ik weet niet wat je verfbudget is maar ik kan de verf van painting the past aanraden. Ze hebben een hele mooie kleurenkaart. In de bouwmarkt heb je vaak gewoon teveel keuze :confused:
    Wil je een beetje frisse tinten of iets wat bij de vloer past qua tint?

    Onze vloer is pvc; katoen eik beige van quick step.
     
  10. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.252
    7.820
    113
    Gelderland
    Nu met foto. Hier staan al mooie tinten tussen.
     
    Pompoen vindt dit leuk.
  11. Pompoen

    Pompoen Actief lid

    25 okt 2015
    445
    120
    43
    WoW die kleuren zijn heel mooi zeg! Bedankt voor de tip!! Dat zijn idd wel de tinten die ik mooi vind.
    We hebben (nog) geen budget voor schilderwerk. Ik was nog niet bij de bouwmarkten geweest, idd veel te veel keus.
    In ons huidige huis hadden we alles wit, en na 3 jaar pas een kleur gekozen. Maar ik vind het zonde om alles wit te doen nu, als ik nu al weet dat er wel een kleur op de muur komt. En een schilder kan het toch altijd beter (en sneller) dan ik zelf ;)
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  12. samarinde01

    samarinde01 Fanatiek lid

    11 dec 2012
    2.809
    1.023
    113
    Joehoe, we hebben een huis gekocht! Het was niet makkelijk, hebben een paar keer misgegrepen, maar vandaag hadden we de makelaar aan onze kant en we waren de eerste kijkers. Kunnen er pas half december in. Maar kan mij het schelen, al duurde het nog een jaar dan vond ik het nog oke! Zo blij!
    Ik lees de komende tijd mooi hier met jullie mee om ideetjes op te doen!
     
    Vlindertje0102, Ysabella, Nic1976 en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. baby2011

    baby2011 Fanatiek lid

    15 aug 2010
    1.834
    372
    83
    Gaaf gefeliciteerd!!! Hier bijna hetzelfde verhaal. Alleen wij hoorde gister dat overdracht begin zomer vakantie moet lukken...... vorige week 1ste bezichtiging gedaan. Ben klein beetje in de stress nu
     
    Vlindertje0102 en samarinde01 vinden dit leuk.
  14. Pompoen

    Pompoen Actief lid

    25 okt 2015
    445
    120
    43
    Gefeliciteerd!! En nu snel alles rondmaken voor de financiering :)
     
  15. samarinde01

    samarinde01 Fanatiek lid

    11 dec 2012
    2.809
    1.023
    113
    Ja zijn we mee bezig. Alles staat al klaar, dus dat scheelt.
     
  16. Bailey07

    Bailey07 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.165
    1.740
    113
    Oh heerlijk! Maare makelaar aan jullie kant? Vertel haha klinkt als een leuk verhaal ;)
     
  17. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.252
    7.820
    113
    Gelderland
    @samarinde01 gefeliciteerd! Voor je het weet is het december!
     
  18. samarinde01

    samarinde01 Fanatiek lid

    11 dec 2012
    2.809
    1.023
    113
    Verder niks bijzonders hoor. De makelaar vond ons een sterke partij (situatie, geen voorwaarden, vraagprijs geboden en flexibel met overdrachtsdatum) en heeft de eigenaar geadviseerd met ons in zee te gaan.
     
  19. samarinde01

    samarinde01 Fanatiek lid

    11 dec 2012
    2.809
    1.023
    113
    Ja, heeeel gek idee! En nu gaat mijn hoofd alle kanten op wat we allemaal gaan doen in het huis..
     
  20. Pompoen

    Pompoen Actief lid

    25 okt 2015
    445
    120
    43
    Moet er veel geklust worden?
     

Deel Deze Pagina