Huis gekocht topic

Discussie in 'De lounge' gestart door Luna86, 3 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gootje1988

Gootje1988 Fanatiek lid

5 apr 2017
    4.847
    2.845
    113
    Ja voelt inderdaad echt en heel apart!
    Wij krijgen pas de sleutel 4 november dus helaas nog een paar maanden wachten. We hebben nu een huurhuis dus moet even bedenken wanneer we de huur opzeggen...

Ow spannende tijd voor jullie! Hopelijk is het gauw verkocht!

2. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.103
    12.084
    113
    Dit zijn allemaal zaken die mee gefinancierd mogen worden. Als de begroting (wat fijn dat je oom aannemer is) binnen de 35000 euro valt, dan zou ik via je financieel adviseur een taxateur inschakelen om de waardebepalingen te doen. Let op, hier kan je ook vaak al kosten mee besparen. De ene taxateur is goedkoper dan de ander.

Bailey07 en Maan14 vinden dit leuk.
  3. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.037
    2.902
    113
    't Gezellige Brabant
    Als het goed is heb je daar vooraf al afspraken over gemaakt. Meestal word er een bepaald bedrag genoemd (5000 euro is gebruikelijk) tot welke er "gebreken" mogen zijn. Gaat het dit te boven, dan zou je onder de verkoop uit kunnen of idd kunnen verlangen dat de verkoper dit oplost. Je moet dus even in je koopcontract kijken waarvoor je getekend hebt.

4. Mindy26

Mindy26 Bekend lid

11 feb 2014
    977
    413
    63
    Vrouw
    Dat hebben we gedaan. Er kwam dus meer uit, maar wel kleine dingen. Behalve dit dus. Het is inmiddels opgelost. Zij hebben het laten maken! En de koop gaat nog steeds door.

5. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.037
    2.902
    113
    't Gezellige Brabant
    Super, goed geregeld!

6. Lammetje91

Lammetje91 Bekend lid

12 dec 2016
    940
    581
    93
    Goed nieuws, onze hypotheek is al rond. Is super snel gegaan. Binnen een week na tekenen koopcontract. Zijn we zo blij mee. Nu kunnen we ons huis met een goed gevoel gaan verkopen. Dat komt vrijdag in de verkoop, hopelijk gaat dat een beetje snel.

Brinta, Gootje1988, Luna86 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Twixie

Twixie Bekend lid

7 okt 2013
    848
    2
    18
    NULL
    Rotterdam
    Ook wij gaan hier verhuizen. In oktober krijgen wij de sleutel.
    Leuk om hier mee te lezen.
    Wat voor verhuisdozen hebben jullie en welke zijn het sterkst?

Luna86 vindt dit leuk.
  8. Lammetje91

Lammetje91 Bekend lid

12 dec 2016
    940
    581
    93
    Leuk! Wat voor huis hebben jullie gekocht?
    Ik werk bij een technisch bedrijf en wij krijgen zware machines in dozen, dus heb al 15 dagen ingeslagen

9. Twixie

Twixie Bekend lid

7 okt 2013
    848
    2
    18
    NULL
    Rotterdam
    Wij hebben een 7 kamer eengezinswoning gekocht. In januari was het al rond en vond ik het nog zo ver weg, maar voor je het weet is het zo ver.
    Vandaar mijn vraag over de verhuisdozen. Via mijn vriend zijn bedrijf hebben we ook van zulke dozen, maar hoorde van me schoonzus dat de dozen van de Karwei niet zo fijn waren.

Maan14 vindt dit leuk.
  10. Maan14

Maan14 Niet meer actief

De stevige ikea dozen zijn ideaal. En zien er leuk uit. Ik heb nog bannanendoze van vorig jaar in de schuur staan.

11. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Nieuwe keuken.... Wie wat waar. Bij welk bedrijf hebben jullie een goede en bij wie een minderen ervaring?

12. woez

woez Fanatiek lid

19 sep 2009
    1.129
    205
    63
    Keukensale hebben wij gister onze keuken besteld, ruim 2000 euro goedkoper dan de andere zaken waar wij geweest zijn. Denken goed met je mee en niks is teveel gevraagd. Ohja het is een keuken van het merk Nobilia.

Maan14 vindt dit leuk.
  13. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.814
    9.320
    113
    Gelderland
    Wij hebben ze van de action en ik heb dozen van het werk mee genomen. Die zijn wat smaller en daar passen de glazen perfect in.

Die van de action zijn niet zo heel stevig maar voor lichte dingen prima. 1,- ps.
    Ik tape ze aan de onderkant nog even extra dicht.

We hebben afgelopen week de sleutel gekregen. Zijn meteen volle bak aan de klus gegaan. Lange dagen en behoorlijk gesloopt aan het einde van de dag :eek: maar het resultaat mag er al wezen!
    Ik heb me wel een beetje verkeken op de hoeveelheid werk die het met zich mee brengt. Ben blij als we kunnen gaan opbouwen!

14. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.103
    12.084
    113
    Wij zijn bij budgetplan in Dordrecht geweest en dat is heel goed bevallen. Goed advies, scherpe prijzen. We zijn ook bij Kvik geweest, goed gevoel, maar de internet recensies maakten toch dat we voor Budgetplan zijn gegaan.
    Clearkitchen vond ik ook goed! Maar vonden we minder handig omdat dat best een stukje rijden was.

Maan14 vindt dit leuk.
  15. woez

woez Fanatiek lid

19 sep 2009
    1.129
    205
    63
    Dat is echt heel snel. Hoop dat het bij ons ook zo snel rond is, eerst maar eens tekenen

Lammetje91 vindt dit leuk.
  16. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.037
    2.902
    113
    't Gezellige Brabant
    Eentje waar je NIET moet zijn is keukenconcurrent. Wij zijn een poosje terug willekeurig naar binnen gestapt en wat uitgezocht. Ik had de keuken zelf al getekend en wij zouden met de uitgekozen fronten en blad een prijsopgave krijgen per mail/telefonisch. We hebben gewoon nooit meer wat gehoord. Ook niet na nog eens gemaild te hebben. Bizar toch! Nu hadden we zelf al een slecht gevoel bij de verkoper, maar als ze één ding willen dan is het wel verkopen.

Wij zijn momenteel onze keuken zelf aan het plaatsen. Uiteindelijk voor Ikea gegaan. Qua kasten prima. Onze apparatuur hadden we grotendeels al, de afzuigkap en kraan gaan we elders kopen. Wat wij wel een dingetje vinden, in ons vorige huis was ons blad niet goed (composiet). Nu hebben we voor kunststof gekozen en is inmiddels exemplaar nr 3 besteld. 1e hadden ze verkeerd berekend qua maat, de 2e die er nu op zit is krom. Ik mag hopen dat 3x scheepsrecht is. Anders kopen we die alsnog elders.

Celika en Maan14 vinden dit leuk.
  17. Lammetje91

Lammetje91 Bekend lid

12 dec 2016
    940
    581
    93
    Wij zitten bij nationale nederlanden voor de hypotheek. Zij schuinen bijna alles digitaal goed te keuren, dus dat gaat heel snel.

Wij gaan deze week naar i kook voor de keuken. @Dubbelgeluk bedankt voor de tip. Gaan we ook snel eens kijken bij budgetplan.

18. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.103
    12.084
    113
    De winkel zelf ziet er niet fantastisch uit, maar het was een heel fijn gesprek en geen onderhandelingsmethode van 30.000 naar 15.000. Het was meteen een scherpe prijs.

19. Lammetje91

Lammetje91 Bekend lid

12 dec 2016
    940
    581
    93
    Dat is fijn inderdaad! Wat ik wel jammer vind is dat je bij elke winkel een afspraak moet maken en dan pas meer weet. Is logisch hoor, maar vind het gewoon irritant vergelijken.
    Wij hebben een budget van max 12.000 voor een rechte keuken incl plaatsen. We willen wel graag een composiet blad.
    Heb je een foto van jullie keuken?

20. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.103
    12.084
    113
    #420 Dubbelgeluk, 6 jul 2019
    Laatst bewerkt: 6 jul 2019
    Ja, ik zal even een PB sturen. Overigens zijn de afspraken irritant, maar er zijn zoveel componenten die de prijs beïnvloeden:
    - lades met of zonder glazen zijkant
    - Extra diep/ extra hoog
    - blad (wij hebben ook composiet)
    - merk apparatuur (wij hebben alles Siemens)
    - type apparatuur (wij hebben een stoom oven/ combimagnetron, inductiekookplaat grote koelkast en quooker)

Moet het leidingwerk bij jullie ook nog aangepast worden, of gaan jullie de keuken 1 op 1 vervangen? Dat was bij ons nog € 1.500 euro (nieuwbouwwoning)

Deel Deze Pagina