Wij gaan ook voor een rechte keuken zodat we een grote tafel in de keuken kunnen zetten. Wilde eerst een kok eiland.
Thanks, wij willen wel 2x 3 laden, omdat je dan meer kwijt kan. Keuken kan 1 op 1 vervangen worden, maar ik wil wel licht in de keuken, want dat zit er nu volgens mij niet in.
Wij hebben echt een geweldige keuken bij maxaro gezien. Een rechte opstelling met twee hooge kasten. Ben nu begonnen met inpakken op zolder alvast over een maand krijgen we natuurlijk al de sleutels.
Even een upje i.v.m. een ontwikkeling m.b.t. notariskosten. Misschien best interressant om even na te kijken en eventueel na te vragen middels de brief op de website van vereniging Eigen Huis. Wij hebben 'm aan de notaris van ons verkochte huis opgestuurd. Die van ons gekochte huis vermelde op de factuur al duidelijk gebruik te maken van het zogenoemde KIK systeem... https://www.telegraaf.nl/financieel/68583536/vraag-te-veel-betaalde-kosten-terug-bij-notaris
Yeah begin van de avond gehoord dat onze hypotheekaanvraag goedgekeurd is dus wij gaan volgend jaar verhuizen.
Jullie ook gefeliciteerd. Wij moeten nog wachten tot de bouwvak volgend jaar ongeveer, huis moet nog gebouwd gaan worden.
Inmiddels al 3,5 week de sleutel en ons huis krijgt steeds meer vorm. De keuken staat er al in, de vloer in de woonkamer en hal zit er in, de kinderkamers zijn op de gordijnen na helemaal klaar. Ik ben heel blij met de keuzes die we gemaakt hebben! Er staat nog veel op de planning zoals een nieuw toilet, bijkeuken creëeren, plinten in de woonkamer, nieuw glas in alle ramen en het schilder werk. Daarna project boven nog. Maar tis bovenal enorm genieten! Achteraf gezien best wat tegenslagen gehad en veel dingen vielen duurder uit. Voor een volgenden keer zou ik daar veel meer budget voor reserveren. Ook voor de boodschappen en afhaal
Nog 10 dagen tot wij de sleutel krijgen 2 weken geleden nog even naar ons huis geweest om wat offertes op te laten maken voor schilder en stucwerk. Ook kennisgemaakt met de buren. Leuke mensen!
Leuk @Luna86 goed bezig geweest! Jullie hebben heel veel gedaan. Wij hebben gelukkig ons huis verkocht en voor 10.000 meer dan de vraagprijs. Heel blij mee, want dan kunnen we meer verbouwen. We willen iets duurdere apparatuur in de keuken. Atag of Siemens ipv Etna en misschien een qooker. Daarnaast kunnen we nu ook de wc vernieuwen. Dan is de benedenverdieping zoals we die willen. Ik kan niet wachten tot we over 5 weken de sleutel krijgen
Hoe gaat het hier met iedereen? Nog 11 dagen totdat wij de sleutel krijgen. Plannen krijgen steeds meer vorm. Wc en tegels uitgezocht. Vloer gaan we maandag definitief uitzoeken. Aannemer gaat de haard uitbreken en stucen. Vloer beneden laten we leggen en de rest doen we zelf. Ik zag dat ze bij de gamma tot 1 september 35% korting hebben op flexa verf. Hebben jullie tips voor goede verf of is flexa het beste?
Hier gaat het goed, de tijd kruipt voorbij Haha. Wat voor kleur tegels hebben jullie uitgezocht? Wij zitten te wachten tot dat wij naar de showroom mogen om tegels voor de wc en douche uit te zoeken.
Wij hebben creme op de wanden en een grijze vloer. Beetje beton kleur. Die tegels zo groot mogelijk en dan op het wandje achter de wc ook grijs, zelfde kleur als de vloertegels. Alleen dan strips, dus kleinere tegels.
@woez wanner gaan jullie het uitzoeken? Is een nieuwbouwhuis toch? Hebben jullie de keuken al uitgezocht?
Goede muurverf; Painting the past. Is iets duurder maar de dekking is geweldig. Wij hebben alle muren met een kleine roller en kwast gedaan. Het ziet er erg gelikt uit ! Flexa strak op de muur, mengverf heeft ook heel goed gepakt. Deze hebben wij boven gedaan. Flexa voor op de kozijnen werkt ook heel Prettig. Buiten op de kozijnen gebruiken wij Sikkens. Voor het plafond hebben we een speciale verf gehaald die ook door schilders gebruikt wordt. Mocht iemand info willen dan zoek ik het even op. Onze zwarte schuifdeuren hangen sinds dit weekend, gaaf! Toilet is ook bijna af. Inmiddels steeds meer een thuis gevoel. Echt zo’n goede keuze geweest om dit huis te kopen!
Wij krijgen morgen de sleutels van ons nieuwe huis. Zo spannend en zo veel zin in we zullen de eerste periode vooral boven leven aangezien beneden flink verbouwd gaat worden. Ons zoontje zijn kamer wore light blauw wat heel rust gevend is. En onze eigen kamer wit met pastel lila wat we ook eerder op onze slaapkamer muur hadden. De 'extra' kamer gaan we een soort zand/gelige pastel kleur geven.
Leuk om die kleurtjes uit te zoeken. Wij zijn nu op vakantie. Volgende week voorbereidingen doen en alvast wat dingen inpakken. Leuk die pastel tinten. Wij doen een muurtje licht geel op de kamer van de kleine meid. Ze heeft nu een plaat met behang boven de commode en deze nemen we mee, zodat het herkenbaar blijft voor haar. Voor de rest blijft het huis vrij neutraal. Alleen de lange muur in de woonkamer / keuken krijgt een donkere blauw/ groene kleur en de wandkast wordt okergeel als eyecatcher. Ik hou echt van kleur in huis, maar dat doen we ook met assecoires en gordijnen (in de slaapkamer). Fijn dat het steeds meer eigen wordt @Luna86 Dat vind ik toch echt spannend. Stel je voor dat het niet goed klikt ofzo.
Het is zo leuk om alles uit te zoeken en nog leuker om te zien dat het allemaal klopt. Veel plezier morgen @Maan14