Huis gekocht topic

Discussie in 'De lounge' gestart door Luna86, 3 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Dat waren wij eerst ook van plan, maar we zijn inmiddels een beetje bang gemaakt met verhalen van nieuwbouwwoningen waar de CV-ketel of andere apparatuur uit wordt gesloopt voordat de bewoners er in gaan en omdat er bij ons best wat tijd tussen oplevering en verhuizing zal zitten en er in die tijd nogal wat gereedschap in huis zal slingeren, vinden we het toch wel zo veilig om in ieder geval te zorgen dat er wat geblindeerd kan worden.

Mijn zus en moeder kunnen allebei ook goed gordijnen maken, dus misschien dat we inderdaad ook daar voor kiezen. @Dubbelgeluk Daar zeg je wat over houten jaloezieën en dat je bij grotere ramen dan idd een bundel hout omhoog moet sjorren, helemaal niet bij stil gestaan eigenlijk.

2. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.102
    12.079
    113
    Je kan ook tijdelijk vuilniszakken/ kranten ophangen tegen inkijk, zonde als je mooie gordijnen al vies worden van de verbouwing.

3. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Dat zou kunnen, maar dan kun je er wel net zo goed ‘he joehoe, hier woont nog niemand, kom vooral vannacht even terug’ op schrijven ;)

4. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.102
    12.079
    113
    Haha, hier wordt het veel toegepast. Ze kunnen in ieder geval niet zien of het interessant is om naar binnen te gaan. Ligt ook een beetje aan de buurt, bij ons is het het laatste project, wij wonen ernaast. Dan is er meer sociale controle dan wanneer het een nieuwbouwwoning in een wijk in aanbouw is.

5. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Ja, het is ook een beetje de locatie van ons project waardoor er wat meer voor gewaarschuwd is. Als je onze stad binnenrijdt rij je over een brug en vanaf die brug kijk je recht op het bouwproject langs de rivier. Daarbij zijn er 2 ingangen de stad in (2 bruggen) en bij allebei staat een heel groot billboard met reclame voor ons project, het is nogal een ander soort wijkje dat er wordt gebouwd en er staan ook een paar wat duurdere woningen tussen en dat trekt de aandacht natuurlijk wel van verkeerde personen. Er wordt vanuit de bouwer dan ook steeds op gehamerd om na oplevering voor goede beveiliging te zorgen. Blijkbaar wordt er bij nieuwbouwprojecten ook voor oplevering al veel uit woningen gesloopt, daarom wordt heel veel echt pas op het allerlaatste moment geplaatst, zodat de aannemer maar zo kort mogelijk verantwoordelijk is.

6. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Nog even en dan kan ik hopelijk met jullie meeschrijven.

Hebben een nieuw huis gekocht ovb van verkoop eigen woning. Echter moet het wel helemaal opgeknapt worden het huis is buiten de wc en badkamer en keuken om helemaal. Gestript.

7. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.030
    2.388
    113

Ik ben echt slecht in het lezen van tekeningen. Maar onze badkamer had ook geen bad. Uiteindelijk leidingen laten verleggen zodat er wel een bad in kon (aannemer zei dat het onmogelijk was). Enige wat niet veranderd kon worden was plek wc... totale kosten zou ik niet meer weten maar dacht rond de 2000... huil. Wat ik wel zie op je tekening is een klein douche putje. Dan kun je in douchecabine alleen kleine tegels gebruiken. Hier kwamen wij pas achter nadat alles verlegd was. Wilde liever grote tegels maar dat kan alleen met douche goot en voor douchegoot moeten je leidingen net anders zijn. Als je de boek gaat verbouwen kijk hier dan direct ook na. Ik baal echt enorm van die kleine tegels in het douche gedeelte.

Deze foto is vanuit deur genomen. Links waar de D staat is douche en tussen glas en bad kan je net doorlopen (inloopdouche). Normaal bestond bad niet, zat wasbak op plek douche en douche waar het plankje boven het bad staat. Er past nu geen kast meer in

T was een dure ingreep en ruimte is ju wel klein, maar met kinderen wilde ik perse bad. En zelf genieten we er ook veel van ;)

8. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.030
    2.388
    113
  9. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Wow ik zou het voor die prijs wel doen :D

Huismuisie vindt dit leuk.
  10. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Dat ziet er super netjes uit en dat voor 2000 euro? Hoe groot is je ruimte?

11. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    En je bedoelt dan in bad douchen toch? Want een hoekbad voor het raam gaat niet gaan dan zit je met de wc.

12. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.030
    2.388
    113
    #132 Anan, 18 apr 2019
    Laatst bewerkt: 18 apr 2019

2000 was het verleggen van de leidingen... tegel was duurder, wastafel was diurder, verwarming duurder en ook nog bad en kraan extra erbij. Hoe dan ook om te janken zoveel geld. Maar ik wilde perse een bad ;)
    Ruimte heb ik tekening van toegevoegd.

Herstel. Heb net de begrotingen er eens bij gepakt. 700 euro voor verleggen leidingen in badkamer en 2000 euro materiaalkosten (bad, kraam, grotere tegel en zetten grotere tegel).

Nic1976 vindt dit leuk.
  13. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    We komen zo ie zo al tegen de 3700 euro uit en dan hebben we 210 bij 2400 dus ook nog een slag kleinere badkamer :( ... ik denk dat we bad en zo gaan skippen ... zou fijn maar is ook weer niet een must ... Alleen wel erg handig met twee kids.

BTW thanks voor het nakijken.

14. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.102
    12.079
    113
    Ik zie nu dat de hoek naast de wastafel te klein is. Weet je wat handig is? De badkamer op schaal uitknippen, met het toilet op de vaste plaats ingetekend en dan mallen maken van een douche, wastafel en verschillende afmetingen baden en dan gaan schuiven.

Nic1976 vindt dit leuk.
  15. mapepejo

mapepejo Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.593
    541
    113
    Wij zijn nu een nieuwe basisschool aan het zoeken voor na de zomervakantie.

We hebben de 2 dichtstbijzijnde scholen bezocht. (beide op 5 min fietsen).
    Eentje heeft op onderwijsgebied duidelijk onze voorkeur, maar, deze staat wel in een andere iets mindere wijk. Het is een terugloop school met steeds minder leerlingen en het gebouw is heel oud. De school waar we qua onderwijs minder mee hebben, is vrij nieuw, heel groot en staat in onze (populaire) wijk.
    Nu twijfelen we erg..

Kiezen voor een andere wijk met een andere populatie, maar waar het onderwijs en het gevoel wel goed voelt, of kiezen voor de school in onze wijk maar die toch niet helemaal passend bij ons vinden.

Aangezien we nog niemand echt kennen kunnen het we ook niet aan anderen vragen. Heb wel collega's gevraagd (leerkrachten) die uit dezelfde omgeving komen. Zij zijn over beide scholen verder positief. Beide scholen geven aan dat ze leerlingen hebben uit onze straat.
    Poeh, ik vind het lastig.. Misschien ben ik wel te kritisch aangezien ik zelf ook leerkracht ben..

16. prjbt

prjbt Niet meer actief

Wij gaan vandaag over. Verhuizers zijn alles aan het inladen en ik zit heerlijk op een stoel te kijken...

Zo blij dat we het laten doen maakt het echt wel allemaal even beter te behappen

Athina, Brinta en Nic1976 vinden dit leuk.
  17. Pompoen

Pompoen Actief lid

25 okt 2015
    446
    121
    43
    Lastig hè een nieuwe school kiezen. Ik ben zelf afgelopen woensdag naar een school gaan kijken en ik vind het ook zo moeilijk iets te kiezen. Was een openbare school en ze geven les volgens de Leader in me methode. Bso in school, was op zich prima, maar ik ben nog niet heel enthousiast. Komt ook omdat ik de leader in me methode helemaal niet ken.
    Na de meivakantie ga ik kijken bij een christelijke basisschool, bso zit ook in het zelfde gebouw. En is logistiek gezien net zo ver fietsen.
    De kinderen gaan nu naar een openbare school, bso in hetzelfde gebouw. Groot en nieuw. Dat ga ik natuurlijk niet terug krijgen. Dat moet ik ook nog even zien los te laten

18. Pompoen

Pompoen Actief lid

25 okt 2015
    446
    121
    43
    Succes vandaag met de verhuizing! Gek idee hè dat je straks echt in je nieuwe huis woont. Zo lang naar uitgekeken en voorbereid.

19. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    dat ben ik toevallig digitaal aan het doen :D Dank voor de tip!

20. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Def dat wij dat ook gaan doen no way dat ik ga tillen met zware spullen! goed beziggggg geniet van de verhuizing :p

Deel Deze Pagina