huis gekocht??

Discussie in 'De lounge' gestart door Sheba84, 1 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aora

aora Actief lid

6 sep 2012
    444
    13
    18
    NULL
    NULL
    @koala28: Als ik het goed zie woont ts in Almere. In die regio is het vaak gebruik dat de notaris de koopakte maakt. In het zuiden is dit juist helemaal niet gebruikelijk.

2. koala28

koala28 Niet meer actief

Oh okee, in het westen is dit namelijk ook niet gebruikelijk. Dit doe je meestal alleen als er kans is op beslag op de woning in de tussentijd. En dat je de koopakte dan gelijk laat registreren bij het Kadaster.

3. aora

aora Actief lid

6 sep 2012
    444
    13
    18
    NULL
    NULL
    Daar kan de notaris ook het NVM koopcontract voor gebruiken. Maar de notaris vindt het wel fijn om ingeval van een dreigend beslag al eerder actief bij het dossier betrokken te worden. Als hij er vanaf het begin bovenop zit kan hij er beter voor zorgen dat het dossier tot een goed einde komt. Een goede hypotheek- of financieel adviseur is ook altijd heel fijn in die dossiers maar die is helaas niet altijd aanwezig.

4. Sheba84

Sheba84 Niet meer actief

Het is voor de verbouwing getaxeerd. En we hebben het idd gekocht voor 198.000.

We weten idd niet hoeveel de totale schuld is bij de verkopende partij dat hoef ik niet te weten, anders ga ik me misschien ook nog schuldig voelen ook.

Maar bedankt voor je reacties af en toe wordt het bij weer wat duidelijker :)

5. Sheba84

Sheba84 Niet meer actief

Wij hebben het ook in het kadaster laten registreren

6. Sheba84

Sheba84 Niet meer actief

Ik ben zo blij, er zit schot in de zaak.
    De makelaar van de verkopende partij liet vanmorgen weten dat de bank morgen een taxatie doen in het huis dat wij hebben gekocht. Ik ben zo blij, er zit gewoon eindelijk weer wat beweging in de bank :)

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.071
    3.862
    113
    Gelukkig, hopelijk is alles snel rond!

8. Sheba84

Sheba84 Niet meer actief

Dankje, dat hoop ik ook. Ik ben de buren waar ik nu woon echt zat aan het worden... Ik weet niet wat voor buren ik straks krijg, maar erger dan dat ik nu heb kan niet, hoop ik ;)

9. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Fijn dat er schot in zit!
    In deze tijd is het gewoon erg lastig om alles rond te krijgen.

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.071
    3.862
    113
    Oh, zo heb ik ook drie jaar lang gezeten met van die aso's naast ons, hoop zoiets nooit meer mee te maken. Dan ben je blij als je weg kunt.

11. Sheba84

Sheba84 Niet meer actief

Ik ben al blij dat ik straks een eigen parkeer plek heb.
    We hebben nu parkeervakken. De buren naast ons die parkeren heel aso. die nemen vaak 2 vakken ipv 1 of ze zetten het zo vlak naast je auto neer dat je niet normaal in kan en dan sta ik s' morgens vroeg flink te vloeken!
    Mijn vriend zegt ook, niet zo hard, nog even volhouden schat en sta er boven. Maar ik kan dat niet.

En aan de andere kant naast ons heeft een alleenstaande moeder 3 van die chihuahua maar ze laat ze in de tuin uit (stank) En het blaft de hele dag door. En dan kan ik ook niet echt meer netjes blijven en dan zeg ik ook gerust houd je bek K* keffers!! Ik wil ook genieten nog van het zonnetje in me tuin..

Ik snap niet dat die aso's niet na kunnen denken en netjes zijn met andermans spullen..

12. Sheba84

Sheba84 Niet meer actief

Yeah, eindelijk staat er een verkocht bordje in de tuin!!!

13. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Gefeliciteerd!!

14. Sheba84

Sheba84 Niet meer actief

Dankje.. Ik heb een hele tijd in de zenuwen gezeten omdat de bank van de verkopende partij maar niet mee wilde werken.

We hadden wel een voorlopige koopcontract getekend maar dan is het nog niet officieel. Maar als ik nu het verkocht bordje zie staan dan neem ik aan dat het nu echt rond is :D

15. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Ja, de banken heb het super druk.
    Wij hebben ook net ons huis verkocht en hebben ook pas later op kunnen leveren dan we graag gewild hadden. Uiteindelijk wel op de uiterlijke datum, maar wij hadden het liever een maand eerder gedaan ivm dubbele hypotheek.

Maar we hebben dus echt heek lang op goedkeuring van de bank moeten wachten!

16. Sheba84

Sheba84 Niet meer actief

Miss dat is voor jou ook vervelend, dan heb je zeker ook zo in de zenuwen gezeten.. Maar gelukkig is het bij jou ook goed gekomen

17. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Waar ga je wonen in almere?

18. Sheba84

Sheba84 Niet meer actief

In tussen de vaarten- zuid. Ik woon nu in tussen de vaarten midden.

Ik ga van huur naar koopwoning.

devilschase waar woon jij in almere buiten? Ik heb jaren in de molenbuurt gewoont.

19. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik heb in de Hoofdstedenbuurt gewoond, toen in de Seizoenenbuurt, nu in Oostvaardersbuurt

Deel Deze Pagina