Psychiatrisch verpleegkundige, ervaringen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Meisje89, 3 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.154
    1.394
    113
    Vrouw
    België
    Ik ben student verpleegkunde en moet volgend jaar een keuze maken (afstudeerrichting).

Ik twijfel tussen sociaal verpleegkundige en psychiatrisch verpleegkundige. Van sociale weet ik dat er weinig werk in te vinden is, en de leuke jobs zijn vaak moeilijk te krijgen (CB, is overheid dus lange wachtlijst)

Maar, psychiatrie is volgens velen toch interessanter dan het vaak laat uitschijnen. En nu wil ik wel eens weten hoe dat gaat, zo als psychiatrisch verpleegkundige.

Is het gevaarlijk? Welke plaatsen kom je terecht (wil liever niet de extreme gevallen omdat ik niet weet of ik dat van me af kan zetten) Maar omdat ik er ook nauwelijks wat van af weet, kan het misschien veel beter meevallen dan wat ik nu denk.

Voor sociale zou ik ook deels kiezen omdat ik dan geen wisselende posten heb. Ik besteed graag tijd met mijn gezin, en posten draaien is echt niks voor mij.

Is dit in de psychiatrische zorg ook mogelijk? Of is dat enkel in wisselende diensten te doen?

Hopelijk vind ik hier misschien nog wat antwoorden :)

2. Euh.. Mijn ex-psychiatrisch verpleegkundige heeft gewoon een spreekkamertje in de praktijk van de huisarts en voert daar gesprekken met mensen. Meer doet hij niet.. Hier bleek een psychiatrisch verpleegkundige gewoon iemand te zijn bij wie je terechtkomt met klachten, die van de overheid niet door een psycholoog behandelt mogen worden ;)

3. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.154
    1.394
    113
    Vrouw
    België
    Oh? Nog nooit van gehoord! Geen idee eigenlijk of ze dat in België ook hebben..

Maar gezien het "ex" is, viel het niet mee dan? Of heb je het niet meer nodig ? :)

4. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38