Hoelang je hier ingeschreven moet staan weet ik niet, het is gewoon reageren en is er iemand die lange ingescheven staat dan jou, komt diegene boven jou te staan, Wij stonden een half jaar ingescheven voor deze woning,( hoekhuis, 4 slp, oprit voor 2 auto's en een tiuin van 16x20 niet slecht toch? )
Regio Delft zeker zo'n 8 jaar voor een eengezinswoning. Midden Delfland, waar ik graag wil wonen ongeveer 14 jaar. Ik woonde daar tot een jaar geleden. Nu in Delft, spijt!! Ik wil terug. En heb dus pas weer 1 jaar inschrijftijd...blegh. Het laatste huis waar ik op reageerde ging naar iemand die al 16 jaar ingeschreven stond. Boehoe.... Dus we moeten nog even geduld hebben
Jaa maar bij ons huis gaat het nog op volgorde van inschrijving hé. Domijn en woonplaats werken wel met loting en als je dan eindelijk gekozen wordt moet je geluk hebben om 1e te zijn of hopen dat de 1e het afwijst als je 2e bent.. En snel vindt ik het trouwens niet hoor . Wij hebben 2 jaar erover gedaan, elke dag reageren en bij het huis wat we nu hebben waren we ook nog eens 3e!
Utrecht heeft idd een hele lange wachttijd. Maar ik heb binnen 2,5 jaar een vrije sector woning via de woningstichting gekregen. Net boven de huursubsidiegrens, maar dat hadden we toch niet gekregen. En als we hadden gewacht, hadden we nu ook niet meer in aanmerking gekomen voor een normale huurwoning, dus we hebben geluk gehad!
voor 5 jaar terug door middel van loting hebben we maar een paar weken meegedaan en hadden we een hoekwoning hier in regio groningen naar een jaar hebben we een huis gekocht. Mijn schoonvader heeft een paar weken ingeschreven gestaan en heeft ook net een hoekwoning toegewezen gekregen.
Het is ook afhankelijk van welk stadsdeel je wilt wonen. Ik woon in Amsterdam, een collega van mij wil graag in het centrum wonen en ze heeft 16 jaar inschrijfduur. Nog steeds is ze niet de eerste. Er zijn altijd mensen met voorrang of de woning is te groot voor een stel dat ze het niet wordt. Als ze iets in Osdorp of zo zou willen zou het wel lukken met dat aantal jaren natuurlijk.
Klopt wel de huizen die ik kan krijgen ( sociale huurwoningen) ik stond vier jaar in geschreven. En nu net gelukkig een iets grotere woning. Maar hier via woonbron haaglanden. We vallen dus onder haaglanden daar onder vallen Den haag zoetermeer Nootdorp Vlaardingen Rijswijk en nog wat steden dorpen om ons heen. Maar ik wilde speciaal in Delft blijven ben en blijft een echte Delfse.
lelystad zo'n 4jaar. wij staan nu 1jaar weer ingeschreven (zijn dus net verhuisd en meteen opnieuw ingeschreven) merk wel dat sinds de nieuwe regels er zeer weinig woningen zijn die wij mogen en kunnen huren. prijzen te hoog, te weinig kamers, of ze hebben de eis dat je een vrijgezel iemand bent, max 2 mensen ofzo. of je moet zovele inkomen hebben bla bla bla. veel te veel regels. helaas is kopen voor ons geen optie want ik werk niet.
hier regio steden driehoek Zutphen/apeldoorn/deventer. Krijg je elke maand 1 punt en na 7 jaar heb je 84 punten dat is het maximaal en dan moet je nog maar net worden uitgeloot met meerdere mensen met 84 punten. als je in de buitengebieden woont krijg je 24 punten voorang voor de buitengebieden dus ik heb zo´n geluk gehad ik was 22 en kreeg in het buitengebied een mooie eengezinswoning met best wel groote tuin voor een huurwoning!! stond wel 4de op de lijst maar het huis zag er zo uit dat niemand voor me het wou hebben ik heb het wel gedaan dan maar iets langer bezig maar anders moest ik mischien nog wel 2 en half jaar wachten op een fatsoenlijke 1gezinswoning en behangen en vloerbedekking moet je overal zelf doen dus het gaat alleen om het werk wat erin zit dat mensen het dan niet doen, best wel dom eigelijk want het is best moeilijk om aan een 1gezinswoning te komen tegenwoordig. (ik woon hier nu bijna 2 jaar) en heb me gelijk weer ingeschreven op de dag dat ik de sleutel kreeg van dit huis dus voor de buitengebieden heb ik nu alweer 4jaar punten bijna zeg maar en voor zutphen/deventer en apeldoorn bijna 2 jaar.
Dit topic doet me nadenken! Wij hebben ons huis te koop staan en we willen als het verkocht is z.s.m. in een huurhuisje.. Heb Patrimonium maar gemailt hoelang de wachtlijsten ongeveer zijn.. Nu afwachten op antwoord
Hier verschilt het met of je al in de regio woont of er naar toe wilt. We wonen in regio Gooi- en Vechtstreek en staan ingeschreven voor regio Gooi- en Vechtstreek. Je moet minimaal een jaar ingeschreven staan bij de gemeente om doorstromer te worden. De mensen die nu een (gezins-)woning krijgen staan al ingeschreven in de gemeente sinds de jaren 70/80. Wij zijn doorstromer geworden sinds dit jaar (hoera!... en nog zovele jaren wachten.) Hoe het is als je van buiten komt weet ik eigenlijk niet meer. Voorbeeldje: voor een 4-kamer gezinswoning in Huizen staan we op plekje 611! (Nu maar hopen dat de 610 mensen voor ons de woning afwijzen..ahum.) We staan ook ingeschreven voor Lemmer en Wolvega (Friesland.) (Lemmer eerste keus.) Ik gok op een wachttijd van 2 jaar.