Huis in brand, wat neem je mee?

Discussie in 'De lounge' gestart door butterfly1984, 27 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantalleke26

Chantalleke26 Actief lid

16 jun 2011
    312
    0
    0
    Student
    Gelderland
    Wat iemand schrijft:
    Zet (dierbare) foto's in een online album of maak regelmatig cd rommetjes en leg deze bijv bij ouders neer. Voor veel mensen zijn foto's erg belangrijk..

2. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Pff mijn man, dochter, stiefzoontje en hond gaan natuurlijk mee, verder alleen de harde schijf (extern) daar staan alle foto's op.

3. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    ik neem als eerst mn kinderen en hond en kat mee ,

heb het pas geleden gezien precies tegenover mij was n flat uit gebrand de bewoonster kon alleen nog via haar eigen balkon op dat van de buren klimmen en ze had NIETS bij zich , allles is weg :(

4. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Ik denk dat ik zo gelukkig ben dat we alle 4 veilig het huis uitgekomen zijn, dat ik niet eens terug DURF! voor die spullen!
    Ga geen extra risico lopen, en zou mn vriend ook niet meer naar binnen laten gaan..

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Alleen mn kinderen (en mn man natuurlijk) rest kan me niet schelen.

1 keer een brand meegemaakt, was niet mijn huis maar een huis van mn man wat verder leeg stond en waar we even wat zouden gaan schoonmaken etc. Hij had vast de gaskachel aangestoken (zo'n oud ding wat in de kamer stond vroeger, het was een jaren 30 huis) omdat het vroor buiten en ging mij even ophalen (max 10 min weggeweest). We kwamen aan en hij ging even parkeren in een andere straat en ik zou alvast naar binnen gaan en rook al een rooklucht. Zodra ik de deur van het slot haalde en open duwde kon ik al amper adem halen, mn man probeerde nog even naar binnen te lopen maar na 3 stappen moest hij weer omkeren want was geen doen. De gaskachel was onder de vloer gaan branden dus de houten vloer was lekker aan het fikken daarbinnen. En poeh had het echt niet verwacht dat zoiets zo heftig zou zijn, meurde ook een uur in de wind terwijl ik alleen maar voor de deur heb gestaan.

6. marilouise

marilouise Niet meer actief

als ik de kans heb man kind en dieren, helaas weet ik uit ervaring dat je vaak de kans niet hebt,

vrienden van mij hadden brand in huis jongste werd wakker tijdens de brand en is gaan gillen daarop zijn ouders wakker geworden die sliepen aan andere kant van huis, die konden er niet uit ingesloten door het vuur zijn er uit gehaald door brandweer hij heeft de oudste wakker gemaakt en zijn dacht hij samen op weg naar uitweg (raam 1e verdieping )gegaan hij is gesprongen en zijn broer hebben ze later gevonden in huis overleden, hij lag iin de deuropening
    jongste had al zijn botten gebroken zo ongeveer en is voor 90%verbrand oudste was 23 jaar.

als ik de kans heb man en kindje plus de diertjes

7. mveenzoon

mveenzoon Actief lid

11 jan 2010
    178
    0
    0
    het gaat verder allemaal goed ook met de katten
    ja de kitten die zit hier nu in een urn en in een sierraad
    ze zou bijna 1 jaar oud worden toen foto is van iets jonger

deze heeft de sprong gewaagt de middelste.....
    http://i328.photobucket.com/albums/l347/ouderskwebbelforum/babysmileys/Afbeelding188.jpg

ja mijn eigen forum heeft de hulp opgestart via hyves en diverse sites ben er ook enorm blij mee en ben ze dankbaar

helaas hebben we beide op de ehbo gelegen met zuurstofmaskers en al koolstofmonoxide vergifitinging onderzoek enzo enzo zoontje moest nacht blijven te observatie

8. BolBuikje34

BolBuikje34 Niet meer actief

M'n vriend en katten natuurlijk! Maar uhm als die allemaal buiten zijn dan m'n sieraden. Foto's heb ik op usb-stick bij m'n ouders.

9. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0

Mijn baby!
    (Ik neem aan dat mijn man en mijn katten zichzelf kunnen redden:))

10. marijke2

marijke2 Actief lid

27 mrt 2009
    466
    0
    0
    eerste me dochtertje en man en ik zelf en onse kat.
    en me dochtertje haar lievelings knuffels. als het lukt.

11. Jel

Jel Niet meer actief

#51 Jel, 27 aug 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 aug 2011
    Mijn man en belangrijke foto's.

Oja de konijntjes neem ik dan ook mee. Hoe kon ik mijn schatjes nou vergeten? ;)

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.507
    36.467
    113
    Man en kids, de rest kan vervangen worden (ok foto's etc niet, maar daar neem ik geen risico voor).

13. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    mn man en dieren!!!
    moet er niet aan denken, dat lijkt mij ook echt een nachtmerrie.
    mn huis, mn plekkie, mn foto's, mn dak boven mn hoofd pfff en dan in rook op zien gaan...erg hoor!

14. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    laptop (foto's) plus nijntjes :D

15. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Wij hebben een afspraak dat hij de oudste uit bed pakt en ik de jongste (op dit moment zal ik ze dus beide uit bed moeten halen de komende tijd). En dan proberen de katten naar buiten te jagen als wij ook naar buiten gaan. De rest boeit ons dan even niet...dat komt wel weer...

16. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

man en kind,de rest kan me gestolen worden op dat moment!

17. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

mijn dochter en mijn man. de rest is vervangbaar.
    als er tijd zou zijn zou ik wel de externe harde schijf proberen te redden, want daar hebben we alle foto's op staan. Maar gelukkig hebben we ook heeel veel foto's bij de oma's liggen dus eigenlijk vind ik dat niet eens zo heel erg.

18. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Mijn kind en mijn man en mijn 2 katten de foto,'s van mees* liggen bij verschillende families in veelvoud exact hierom ;)

Liefs Edith
    Mama van mees*

19. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.255
    306
    83
    man en kinderen. en als er dan nog tijd zou zijn, de fotoalbums

20. Nalia

Nalia Actief lid

29 okt 2010
    275
    0
    0
    Huishoudelijke Hulp
    Noord Brabant
    Mn zoontje
    mn vriend
    Mn beestjes (een hond en een kat)
    De harde schijf met alle foto's van ons.
    Mijn sieradenkist (zitten erg dierbare dingen in)

Deel Deze Pagina