Huis in brand, wat neem je mee?

Discussie in 'De lounge' gestart door butterfly1984, 27 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

kind, man, honden en de externe schijf met alle foto's die op mijn nachtkastje ligt..:)

2. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.830
    884
    113
    Noord Holland
    jij nachtmerrie is ook mijn nachtmerrie geweest dat echt waar bleek te zijn. als ik niet wakker was geschrokken die nacht 7 jaar geleden dan had ik hier niet meer gezeten. wij zijn alles kwijt geraakt. en konden alleen mee nemen waar we op dat moment bij konden. dat waren. mijn portomonnee, telefoon, de kleding die ik snel had aangetrokken( binnenste buiten en mijn huisdieren. ik had niks meer. door hulp van een vriendin kon ik ondergoed kopen en mijn zus had kleding en spul om te douchen gekocht. vooral ik heb de klap gekregen omdat ik wakker werd en mijn man en een huisvriend wakker heb kunnen maken. de volgende dag toen we binnen konden kijken bleek er nog maar 4 mm hout tussen ons en t vuur te zijn dus wij hebben een engeltje op onze schouder gehad waar ik nu nog dankbaar voor ben.

als ik nu zou moeten handelen zou ik als eerste mijn kinderen in veiligheid brengen en uit "gewoonte"mijn handtas vullen en mee nemen want die staat altijd naast mijn bed sinds deze ervaring;)

voor de rest zou ik alles goed afsluiten in de hoop dat er iets gespaard kan blijven door de brand. maar ik kan zeggen, ookal ben ik een ervaring rijker , ik zou t nooit meer mee willen maken want ik heb er een trauma aan overgehouden:(
    mede omdat beide uitgangen door de brand waren afgesloten en wij via een raampje aan de achterkant naar beneden moesten springen om zelf te ontkomen

3. sweetlove80

sweetlove80 Fanatiek lid

8 jun 2011
    1.097
    398
    83
    Vrouw
    Noorden van Holland
    Kids man onze hond...cavia konijn (anders zijn mijn kids ontroostbaar) aangezien ik 1 minuut heb en na dit nog 30sec resteert: laptop, telefoon, adapter, tas, knuffel dochter deken

4. sweetlove80

sweetlove80 Fanatiek lid

8 jun 2011
    1.097
    398
    83
    Vrouw
    Noorden van Holland
    Wow heftig suzanne85! Een van mijn grootste nachtmerries. Slim die tas naast je bed goede tip ga ik ook doen

5. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.064
    1.296
    113
    Nederland
    Mn man en mn kat... gelukkig zit ons zoontje nog veilig in mn buik!

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mijn kids, vriend en ook erg belangrijk de fotoalbums en de babydozen vol herrineringen neem ik mee. dat is niet te vervangen . laat de rest maar afbranden. verder een goede gouddekking dus de rest kopen we wel opnieuw

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Mijn zoontje, mijn laptop en de EHDD's met alle foto's enzo.
    Mijn man neem ik niet mee, die neemt zichzelf mee. :)

8. RomyDani1719

RomyDani1719 Bekend lid

19 okt 2008
    637
    0
    0
    verkoopster
    purmerend
    ik lig ook wel is in bed hier over na te denken van wat neem ik mee (het liefste alles, maar dat gaat niet) allereerst zou ik me man wakker maken en me zoon, die veilig buiten zetten dan me 3 poezen naar buiten, dan me overleden dochtertje uit de kast halen. de exsterne harde schijf heb ik in een brand werende kluis liggen dus die ligt veilig... en idd kleding om in ieder geval warm te blijven en me tas met telefoon, id kaart enzo.

9. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Mijn kinderen uiteraard, en mijn man mocht het nodig zijn. Maar ik ga ervan uit, je hoopt dan in ieder geval, dat hij zichzelf 'meeneemt'.

Dus mijn kinderen. En mocht ik dan terug kunnen in huis, met een redelijke veiligheid. Ligt het ook een beetje aan waar de brand is, en waar ik heen kan. Maar dan zou ik alles dierbaar is graaien en bij mekaar pakken.

Heb een gelijkvloers woning, met 5 kamers. Dus ik zou 1 lange gang door moeten. En keuzes moeten maken.

Maar als mijn kindjes en wij maar veilig buiten zijn.

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Weet niet of een brandwerende kast wel voldoende veilig is voor een HDD. De HDD verbrand dan misschien niet, maar wordt wel héél warm en kan dus onbruikbaar worden.

11. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.225
    1.296
    113
    Centrum België
    Hier ook met stip man en kinderen!

Wij hebben, buiten op een externe schijf, alle foto's ook op een server staan - om de x uur wordt er een export gedaan. Juist omdat een externe schijf niet brandproof is, of gestolen kan worden (net in een ander topic gelezen).
    De server staat ergens in de woestijn in Nevada en zelfs als je PC de vlammen ingaat, blijven je foto's nog 30 dagen beschikbaar. Op die periode moet het toch lukken om minstens 1 keer in te loggen op onze account. We hebben een dikke 100$ betaald voor 3 jaar, maar nadat vorig jaar onze laptop gestolen is met daarop de geboorte en eerste uren van onze dochter, is dit een zacht prijsje...

12. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    uiteraard man met kinderen, maar dat spreekt voorzich.
    maar qua materialen, mijn laptop en als het kan zoveel fotoboeken. Mijn laptop staat vol met herinneringen zoals foto's en video's dus dat staat qua materialisme op nummer 1!!!

13. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Allereerst natuurlijk kind, man en hond. En als ik '1' voorwerp mocht kiezen dan zijn dat de fotoalbums. Die herinneringen zijn me heel veel waard!

14. Vosjejemi

Vosjejemi Bekend lid

24 jun 2011
    760
    1
    0
    Mijn kinderen en me hond.
    Wij hebben in de kelder een kluis (die kan niet afbranden) daar zit de schijf in en en papieren en video bandjes )
    Dus alleen mijn kinderen en me hond.

15. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Nou als je wordt gewekt door een brandalarm is er meerstal niet eens tijd meer om allemaal spullen te gaan pakken. Dus ik zou blij zijn als ik mijn kind.vriend,2honden en 2 katten kan redden maar zelfs daar vrees ik al voor. Woon op 1 hoog en als de hal deur in de fik staat moeten we springen. Ik red dat wel maar met die kleine en of die honden wordt het lastiger. Bah...

16. wenrichtwan

wenrichtwan Bekend lid

5 feb 2011
    775
    1
    18
    Vrouw
    Activiteiten begeleidster
    Stadskanaal, Provincie Groningen
    Ik zou mn zoontje,man en hond meenemen.
    Rest heb je dan echt geen tijd voor denk ik.
    En belangrijke fotos staan ook wel prive op mn hyves, dus dat scheelt.
    En mn ouders hebben ook fotos van ons o hun externe harde schijf.
    Dus jah, gewoon man,zoontje en hond, dan ben ik al blij!!:)

17. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    naast man en kinderen zou ik de beesten mee nemen, de rest boeit me niet op zo'n moment denk ik

18. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    toevallig heb ik het daar afgelopen week met mijn pleegdochter over geahd (weet al niet meer hoe dat we daarop kwamen, volgens mij omdat ze daarover gedroomd had)
    als mijn pleegdochter er is dan natuurlijk haar wakker maken...
    verder manlief en hondjes en kat
    ben bang dat ik mijn 2 konijntjes niet mee kan nemen....

19. Maia

Maia Niet meer actief

uiteraard mijn dochter, manlief kan zich zelf redden neem ik aan ;)

verder hangt het van de situatie af, maar eigenlijk kan alles mij gestolen worden. Ik hecht niet aan mijn eigen verleden (foto's e.d., zou jammer zijn, maar pech hebben) en de foto's van mijn dochter zet ik elke maand (als die voorbij is) op een webalbum zodat ik er altijd bij zal kunnen, dus dan maakt het niet uit als m'n laptop verloren gaat.

20. Cinnamon

Cinnamon Fanatiek lid

24 jun 2009
    2.478
    0
    36
    Als eerste Mijn man en kinderen. Dan de hond en katten. De rest interesseert met niet, het zijn maar spullen!

Deel Deze Pagina