Haar van dochter in model (laten) knippen, ideeën?

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaZE, 27 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Hoi meiden,

Mijn dochter heeft best lang haar, tot zo ongeveer halverwege haar rug.
    Ik vind het ontzettend leuk om er vanalles mee te doen, maar net als mijn haar is het wel vrij dun. Nu wil ik graag een model erin (laten) knippen, maar ik ben een beetje inspiratieloos.
    Voordat ik zelf de schaar erin zet, of haar overlaat aan een kapper, wil ik eerst zeker weten wat ik wil.
    Zéker als ik het overlaat aan een kapper, ben ik bang dat het een kapsel wordt wat ik dan helemaal niks vind (helaas zelf vaker ervaren).

Ik wil dat haar haar mooi lang blijft, pony is evt. een optie, laagjes etc.
    Geen boblijn oid. Het moet namelijk echt mogelijk blijven om er leuke vlechten, staartjes etc. mee te maken.

Hoe hebben jullie het haar van jullie dochters laten knippen? Of wie weet leuke foto's op het internet als voorbeeld?

Liefs MamaZE

2. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Met laagjes is het altijd lastiger om goede vlechten te blijven maken.
    Als je haar haar lang wilt laten, maar het is fijn qua structuur, dan zou ik de achterkant mooi volhouden, anders valt het namelijk best snel in slierten en oogt het onverzorgd.
    Dus ik zou iets met de voorkant doen.
    Een pony is alleen mooi als deze op de wenkbrauwen valt.
    Deze wordt dus al snel te lang.
    Je zou eventueel een een lok kunnen laten knippen met wat laagjes aan de voorzijde.
    Hierdoor heeft ze toch wat leuke piekjes in haar gezicht, en oogt het ook minder lijzig en wat vlotter.

3. SDonya

SDonya Niet meer actief

Een schuine pony en van achteren in een punt knippen?

Deel Deze Pagina