Hoeveel fruit (bijna 17 mnd)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Veertje84, 12 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Hoi allemaal,

Weer een vraagje van mij:) :) :)
    Hoeveel fruit geven jullie je kindjes?
    Ik geef meestal rond 10.00/10.30u 1 mandarijntje of paar druifjes (10 stuks ongeveer) of een halve appel. Vaak geef ik na zijn middagslaapje ook nog een keer fruit (soms ook een cracker of peperkoekje, ligt eraan).

Is dat te weinig, bijvoorbeeld 1 mandarijntje? Ik ben bang als ik hem meer geef, hij zijn boterham niet meer zo goed eet (rond 12.00)

Wat vinden jullie...?

2. Flowie

Flowie Actief lid

16 apr 2013
    162
    0
    16
    Mijn zoontje van 9 maanden krijgt vaak zelfs twee stuks fruit om 10 uur. Ik vind alleen een mandarijntje dus erg weinig

3. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Hier krijgt dl zoveel fruit als ze wil, vaak is dat idd wel wat meer dan een mandarijntje.

4. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Ik geef in de ochtend ook meestal 2 stuks fruit. En dan soms in de middag nog fruit of tomaatjes.

5. tuc

tuc Niet meer actief

Ik geef beide kinderen (bijna 2 en 6) van begin af aan 2x op een dag fruit. Dochter bepaald uiteraard zelf waar ze zin in heeft, maar krijgt het sowieso mee naar school en wil s middags ook nog. Zoon krijgt max 2 stuks per keer. Hij zou wel meer lusten, maar 4 stuks op een dag vind ik voldoende. Op 1 mandarijntje s ochtends zou hij het overigens niet trekken;) een mandarijntje is een half stuk fruit. Hij heeft bv wel een appel en een peer nodig. Of een appel en 2 mandarijntjes.

Hier wordt het brood niet slechter gegeten, maar al zou dat zo zijn vind ik fruit nog belangrijker.

6. heerenbeest

heerenbeest Actief lid

13 jan 2013
    448
    0
    0
    030
    Hier krijgen ze om 9.30/9.30 fruit, twee stuks per persoon. Ik maak dus meestal een vol bord met vier stuks :D
    Mandarijn, peer, banaan, druiven, mango, aardbeien, appel, meloen. Hier lusten ze (op dit moment nog :D) alles!

Om 11.00/11.30 krijgen ze al lunch en dan eten ze: 2 boterhammen, plak kaas, nog wat fruit (halve banaan, of paar druiven, of mandarijntje) en fles melk (150ml).

Ik heb hier dus lekkere eters en voor mijn meiden zou 1 of een half stuk fruit echt te weinig zijn, maar tis maar waar je kindje aan gewend is :)

7. Manoya

Manoya Niet meer actief

Vind het weinig.
    Hier krijgt dochter 1 appel/1 banaan/2 manderijntjes/druiven of wat dan ook s'middags, en soms s'ochtends ook nog iets.
    Minimaal 1 stuk fruit.

8. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Hier ook niet zoveel hoor. Dochterlief doet moeilijk over fruit. Meestal Bij het ontbijt een stukje banaan, voor het eerste slaapje een potje peren of appelmoes en na het avondeten een stuk banaan of wat aardbeien door de yoghurt.

9. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Hier echt een fruitmonster, dus ik moet haar echt indimmen naar 2 keer per dag. Ze eet met gemak een heel stuk fruit op (vaak geef ik haar vaak maar een helft van een grote appel als ze om een appel vraagt). En ze is gek op druiven, nu ze weet dat die in de koelkast liggen blijft ze erom vragen. Het zijn allemaal 'maat' , want tomaatjes en komkommer vind ze ook lekker, dus dat is handig voor de afwisseling. Maar als ze echt een druif in haar hoofd heeft, dan lukt afpoeieren met een tomaatje niet. \

Ik zou 2 mandarijnen aanbieden en kijken hoe ver hij komt. Hier heeft ze nooit zoveel zin in 1 mandarijnen, maar als ik 1 mandarijn + druiven doe dan gaat het wel op! Ik heb het zelf ook wel eens naast een boterham gegeven, dus eerst boterham en daarna nog en paar stukjes fruit bij het ontbijt

10. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Hier ook om 10 uur fruit, in principe 2 stuks.. Dochter is gek op fruit en kost dus ook geen enkele moeite :) Ze eet naast 2 mandarijnen ook gerust nog een banaan of een appeltje :)

11. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier altijd 1 stuk fruit per dag en soms nog wat rauwkost daarnaast. Vind het dus niet zo gek hoor voor 17 maanden. Maar wij zijn allemaal geen fruiteters. Twee stuks zou niemand hier wegkrijgen :p

12. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    150 gram fruit per dag ongeveer. Toevallig laatst nieuwsgierig hoeveel een mandarijntje is. En die bleek rond de 50 gram. Mijn dochter wil er ook altijd nog eentje als deze op is dus dat klopt wel!

13. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Hier geef ik ook 2 stuks fruit.

14. beccie

beccie Niet meer actief

mijn dochter heeft ook minstens 2 stuks fruit op een dag. en mijn zoon van 5 ook. soms als hij zin heeft pakt hij meer. fruit mag van mij in principe altijd wel.

15. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Thanks voor de reacties! Hij eet graag fruit hoor, hij kan wel ervan blijven eten. Maar ik denk altijd geef hem maar niet te veel want dan eet hij straks zij boterham niet meer. Maar dat zal dan wel verkeerd gedacht zijn want er zit zeker 1,5 tot 2 u tussen fruit en de boterham:)

Ik geef hem wel vaak Smiddags - na zijn middagslaapje - ook nog een stuk fruit.

Deel Deze Pagina