huis kopen - bemoeizuchtige mensen

Discussie in 'De lounge' gestart door mama en zoon, 30 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjaanbanaan

Sjaanbanaan Actief lid

2 jan 2017
    423
    26
    28
    #21 Sjaanbanaan, 30 mrt 2017
    Laatst bewerkt: 30 mrt 2017
    Hoezo de maat vol?
    Denk je dat ze dat doen om jou te pesten ofzo?
    Stel je niet zo aan en schenk er gewoon geen aandacht aan, wat je nu doet kost veel meer energie dan ze gewoon vriendelijk te bedanken.

2. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik herken het wel een beetje. Iedereen die wij verteld hadden van onze huizenjacht kwam met goedbedoelde links. Mijn theorie is dat veel mensen huizen schoppen gewoon heel erg leuk vinden en daarom graag meehelpen ;). Je kunt het natuurlijk gewoon zeggen, maar dan riskeer je het wel dat sommigen misschien een beetje beledigd zijn. Mijn aanpak was gewoon steevast heel vriendelijke bedanken,maar wel enigzins lauwtjes reageren. Als mensen het je face to face vragen kun je minimale uitleg geven over waarom het huis niet geschikt is en snel van onderwerp veranderen. Waarschijnlijk valt het kwartje vanzelf als jij steevast "maar 25%" geeft in de communicatie over huizen. Het is gewoon niet leuk om met iemand over iets te praten als de ander niet betrokken en geinteresseerd lijkt.

3. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Hier ook opzoek naar een huis en krijg van diverse mensen appjes. Ik vind het alleen maar fijn want stel dat er via mond op mond een leuk huis onze kant op komt, of iemand me op een huis wijst die ik niet gezien had is dat alleen maar handig. Dingen die boven budget, niet in de juiste wijk of niet onze smaak zijn leg ik naast me neer en doe ik niks mee. Stop met jezelf te ergeren dat kost alleen maar energie.

4. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    met 30.000 erboven hoeven ze niet pertinent fout te zitten, mogelijk is zo'n huis nog haalbaar (uiteraard afhankelijk van prijscategorie woning, 30.000 op een vraagprijs van 180.000 is heel wat, maar op 400.000 al een stuk minder onoverkomelijk.

5. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Volgens mij projecteer je je eigen frustraties op de mensen die het heel goed bedoelen en jullie graag willen helpen om binnen 6 maanden jullie droomhuis te vinden. Waarom zo negatief? Je kan ook klagen om het klagen. Zeg gewoon eens dankjewel

6. DDucky

DDucky Bekend lid

7 jul 2014
    997
    317
    63
    Als je geen ongewenste linken wilt dan stuur je toch je hele wensenlijst door? Meestal is het toch onmogelijk om een huis te vinden die 100% voldoet aan al je eisen. Kun je de mensen die het goed bedoelen (maar in jou mening zeer irritant zijn) toch mee laten zoeken terwijl je heel wat minder linkjes zult krijgen..

Wij hebben overigens ons oude huis verkocht via een vooraankondiging via fb, zelfs nog voor deze bij de makelaar of funda op de site stond, dus ja, een makelaar weet inderdaad ook niet altijd alles.

7. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Ik ben het eens met merendeel van de reacties. Ze proberen met je mee te denken, dus ik zou zeggen slik je frustratie in of reageer niet op de berichtjes.

8. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ik ben het met je eens

9. Ik denk dat het een beetje in de mens zelf zit, het willen helpen en meedenken..

Hoe vaak in al niet in mijn kringen heb gezien dat een tip tot hun droomhuis kan leiden..
    Dat is alle bemoeienis meer dan waard.

Maar goed, jij wilt het niet wat ook je goed recht is.
    Alleen ben je denk ik niet duidelijk genoeg hier in naar de andere mensen toe.

10. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik herken dit ook heel erg! Mensen willen graag meehelpen, sure, voelt goed als je iemand helpt nietwaar? Maar als ze niet checken of jij daarop zit te wachten en wat je zoekt dan is het gewoon opdringerig.

(Zo kreeg ik na de geboorte stapels tweedehands babykleertjes, die ik niet wilde omdat het overgrote deel polyester was en we nadrukkelijk om katoen hadden gevraagd ;) )

11. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik denk dat je dan gewoon tegen ze moet zeggen dat de maat vol is en ze niet zo bemoeizuchtig moeten doen. Ik vermoed dat je dan heel lange tijd geen 'last' meer hebt van je schoonfamilie ;)

12. McDsee

McDsee Niet meer actief

30.000 er boven vind ik niet zoveel. Is het een leuk huis dan kan je hem op funda bewaren en krijg je mail als ze zakken in prijs. Is het echt je droomhuis dan kun je misschien toch die 30.000 ergens vandaan halen. Vakantiegeld komt er misschien voor je aan, wie weet krijg je leuk bedrag van de belasting terug en zijn de huidige bewoners niet zo prijsvast en blijkt dat droomhuis slechts 10.000 bij je budget vandaan te zitten en weet je zelfs die laatste centen nog bij elkaar te sprokkelen juist misschien van die meehelpende schoonfamilie.

Ons huis is verkocht en wij hebben ook een half jaar de tijd voor een nieuwe. Ook hier continue berichtjes van vrienden en famile met huizen op funda die ik ook al vaker gezien had, maar meestal wordt er dan ook een opmerking bij geplaatst en kijk ik weer net anders naar de mogelijkheden van dat huis. Ik stoor me er niet aan en ach over half jaar is het allemaal weer voorbij.

13. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Dit... die 30.000€ teveel kun je zien als een glas wat halfvol is of een glas wat half leeg is.
    Iemand die het als halfvol ziet, ziet mogelijkheden dat de prijs dermate zakt dat het toch 'bereikbaar' is, of denkt in mogelijkheden waardoor het alsnog haalbaar is. Op een huis van 300.000€ is 10% 30.000€ minder bijvoorbeeld.
    Iemand die het als half leeg ziet, ziet enkel een prijs die 30.000€ boven het beoogde budget zit.

Deel Deze Pagina