Hai, Even jullie mening nodig. Wij hebben een huis op het oog wat ruim 3,5 jaar te koop staat. Het huis is begonnen met een vraagprijs van 259.000,-. Inmiddels zijn ze al een aantal keer in prijs gezakt en staat het sinds oktober te koop voor 200.000,- met daarbij de opmerking dat het om een 'vanaf' prijs gaat. Wij willen een bod doen, maar willen eigenlijk onder hun prijs bieden. Nu schijnt het anders te werken omdat het een vanaf prijs is, en geen vraagprijs. Wij vinden juist, omdat het sinds oktober al voor die prijs staat, dat we het best als vraagprijs mogen beschouwen en willen er dan ook een stukje onder bieden. Wat zouden jullie doen? Er zijn geen andere geïnteresseerden dus we hoeven met niemand rekening te houden.
Als het bieden vanaf is, en je wilt onder die prijs kan zitten, kan ik je nou al wel vertellen dat dat 'm dus niet gaat worden. Zeker niet als je naar de originele vraagprijs kijkt. Maar dat wil niet betekenen dat jullie vanaf daar verder kunnen onderhandelen. Ik vind dat vanaf bieden sowieso vrij kansloos eigenlijk, maar dat is mijn mening. Edit: ik moet niet zo snel lezen, het huis staat dus al vanaf oktober te koop, ik denk dat jullie gewoon de sprong moeten wagen en laat ze maar met een tegenbod komen!
Ik zou gewoon bieden! Blijkbaar hebben ze nog geen serieus bod gekregen van 2 ton, anders had het huis verkocht geweest. Ze hebben meer in hun hoofd, dat is duidelijk, maar alleen als er een bod ligt kunnen zij er over nadenken. Wie niet waagt, wie niet wint...
Als er toch geen andere geïnteresseerden zijn en het huis al even te koop staat kun je er rustig onder bieden. Nee heb je, ja kun je krijgen. En anders komen ze wel met een tegenbod en kun je verder onderhandelen.
Waarom niet? Stel je probeert 180.000, maar dat vinden zij echt te laag. Dan kan je altijd nog omhoog gaan en heb je niets verloren. Als ze het écht niet lager willen verkopen dan 198.000 euro, dan is er nog geen man overboord. Stel dat je eerst 180.000 biedt, en later 195.000 of 198.000, dan zeggen ze heus niet "Neeeee, nu gaan we het niet meer aan je verkopen. Had je maar meteen 198.000 euro moeten bieden."
Ik zou niet te laag bieden omdat er staat vanaf prijs, en daarbij zijn deze verkopers al heel erg gezakt met de prijs.
Ik zou toch een bod van 180000 bij een vanaf prijs van 200000 als verkoper echt niet serieus nemen, en ook niet het idee hebben dat de bieders het huis echt willen hebben.
Ik zou er zeker onder gaan zitten, dat is onderhandelen. Heeft niks te maken met een huis wel of niet echt willen hebben.
Het is niet voor niets een vanaf prijs toch? Als je eronder gaat bieden begrijp je blijkbaar het principe niet. Mensen werken vaak met een vanaf prijs zodat het huis sneller te vinden is in de zoekmachines. Vanaf 200.000 meer mensen die het huis bekijken als wanneer hij te koop staat voor 259.000. Want mensen zoeken vaak in een bepaalde prijscategorie en tot 250.000 zou je het huis dan niet vinden terwijl het misschien toch wel je droomhuis is!
+1 Proberen kan natuurlijk altijd. Het kan wel zo zijn dan hun hypotheekverstrekker niet akkoord gaat met een bedrag onder de 200.000 en dan is elk bod daaronder dus bij voorbaat kansloos.
Met eronder bieden loop je het risico dat de verkopers meteen afkappen en er dus geen onderhandeling komt. Er staat niet voor niets een vanaf prijs
Proberen kan altijd, met risico dat ze niet in gaan op het bod omdat ze het niet serieus nemen. Dat gebeurd ook vaak genoeg bij bieden op de normale manier Maar goed. Dan kun je altijd nog omhoog gaan.
We gaan de gok gewoon wagen! We hebben een bod gedaan van 185. En nu hopen op een tegenbod! Spannend!