Lieve dames.... Aangezien het nu weekend is en mijn klachten komen en gaan durf ik de HAP nog niet te bellen. Maar ik hoop dat iemand hier misschien weet wat ik mankeer? Vorige maand 2 a 3 x en afgelopen donderdag en vanmiddag voelde ik me ineens beroerd! Ik zal proberen het zo goed mogelijk te omschrijven... Het begint alsof ik een soort van dejavu heb. Ik voel me heel akelig vanaf onderbuik (baarmoeder?) tot in mijn hoofd. Ik word misselijk En voel een soort druk in mijn hoofd en borst. Omdat dit nu al een paar keer is bebeurd (vandaag trouwens al 2 x) word ik toch wel angstig. Het komt, en een paar minuten later is het weer weg. Weet iemand wat dit kan zijn? Misschien toch maar de HAP bellen? Sowieso wil ik er maandag mee naar de huisarts Thanx alvast!
Sowieso bellen hoor! Ze kunnen je goed dingen uitleggen en je geruststellen. Ik heb zelf ook eens gebeld en ik was blij dat ik het gedaan had Sterkte!
Ik denk dat je het beste even kan bellen naar de hap voor advies. Dan kunnen hun zeggen of het nodig is om te komen. Sterkte! Klinkt heel vervelend.
Pfff het is inderdaad ook heel vervelend. Het is ook zo onduidelijk te omschrijven allemaal. Misschien dadelijk toch maar eens bellen naar de HAP. Vriendlief is nu eten aan het koken... oftewel... het komt nu niet goed uit Ik wil ook niet googlen want daar word je al helemaal niet vrolijk van.
@Roozeroos... ja ik heb vandaag goed gegeten. Dus mijn suiker zal het niet zijn. @Umm85... Nee, ik kan niet zeggen dat ik stress heb. Dat ik het donderdag weer heb gehad maakte me niet angstig waardoor ik het nu weer kreeg. Ik ben er niet constant mee bezig zeg maar. Op zo'n moment maakt het me angstig. Dan spookt er natuurlijk vanalles door mijn hoofd.
Het kan ook vorm van latente hyperventilatie zijn, daar heb ik ook last van gehad voelt heel naar, zou toch voor de zekerheid ff HAP bellen.
Nou, net gebeld en het verhaal uitgelegd. De assistente kwam het ook allemaal onbekend voor en ze laat zo de arts naar mij bellen. Dus ondertussen een hapje eten
Ik ga het even googlen! Kan dat zomaar uit het niets voorkomen? Er is niets vooraf gegaan waardoor ik zou moeten hyperventileren?
Hoi, Het kan idd zijn dat je vanuit het niets gaat hyperventileren. Vaak is je ademhaling niet goed. Ik hyperventileer ook en ben dan heel trillerig, duizelig en kan slecht mijn evenwicht bewaren. Een heel akelig gevoel.. En doordat je wat angstig bent als je je niet lekker voelt, kunnen de klachten aanhouden want dan is je ademhaling zowiezo niet goed. Ik probeer altijd rustig te gaan zitten of liggen en let dan op mijn ademhaling. Vaak gaat het na een paar minuten dan beter. Hopelijk kan de arts je verder helpen!
Ik heb trouwens geen problemen met mijn ademhaling tijdens zoiets. Ook ben ik dan niet duizelig, dol of zie scheel. Ik word wel misselijk en zucht dat dan weg. Nou, ik ben net terug gebeld door de huisarts. Ze vond de klachten niet verontrustend genoeg om te zeggen dat ik moet komen. Wel wil ze dat ik de momenten opschrijf om te kijken of er patroon is? En dit ook bespreken met mijn eigen huisarts. Ik ben tot zo ver blij en gerust gesteld dat het niet op iets ernstigs lijkt. Ik houd het wel in de gaten...
Het klinkt mij als een paniekaanval. Ze kunnen in 1 keer opzetten. Heb je last van je darmen? Het gevoel dat je naar de wc moet?
@Jonon en Liefenklein.... nee, daar heb ik geen last van. Ook niet gehad. Het lijkt alsof het vanuit mijn onderbuik omhoog komt, dat gevoel. Maar toch bedankt voor het meedenken dames! Lief!
Als het dat is, is het inderdaad héél naar en eng! Ik vraag me dan toch af waar zo'n paniek aanval vandaan zou kunnen komen. Het begint alsof ik een dejavu heb.... héél vreemd!
Het voelt alsof je een deja vu hebt, daar ga je ( bewust of onbewust ) op reageren. En zo heb je een paniek aanval. Zeer waarschijnlijk ben je er toch onbewust mee bezig, en als je dan op een gegeven moment het gevoel hebt van 'hè dit ken ik' dan zet je onbewust iets in gang. Probeer, zodra je weer dat deja vu gevoel hebt er heel bewust aan te denken wat nu het volgende kan zijn. Kijk eens of je dat cirkeltje kan doorbreken. Probeer eventueel hard op te praten en te relativeren. Bijvoorbeeld, oké ik denk dat ik nu een deja vu krijg. Maar dat zijn mijn hersenen die iets te laat afspelen dus dat kan ik niet voelen in mijn onderbuik. Iets dat van boven naar onder 'schiet' kan niet iets lichamelijks zijn, dus zal dit geestelijk zijn. Rustig blijven, stukje afleiding zoeken en nuchter nadenken.
Cyntje, misschien een onbeleefde vraag (hoef je dus ook niet te beantwoorden) maar slik je toevallig antidepressiva?