Gelnagels of acryl (ja alweer ^^)

Discussion in 'De lounge' started by Lachebekje87, Sep 7, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lachebekje87

Lachebekje87 Bekend lid

Jun 22, 2011
    843
    150
    43
    Female
    België
    Dag dames!

Ja ik heb een ander topic over valse nagels van het kruidvat, had dringend en snel iets nodig voor er op een trouwfeest een beetje toonbaar uit te zien. Ik heb ze geplakt, herplakt en nog is herplakt.
    Denk dat er maar 2 nagels niet herplakt geweest zijn en nu zijn we 2 weken verder, heb ik ze eraf gehaald en op de echte nagel van mijn wijsvinger is nu een groen lijntje ja echt deze kleur!
    Ik heb al zitten schrobben en schuren maar het gaat er niet vanaf!
    Dus nu vroeg ik me af of er nagelstylistes zijn of dames met jaren ervaring van valse gel/acryl nagels die me ff konden helpen!
    Ik wil nu een afspraak maken voor hopelijk nog deze week voor acryl/gel te laten plaatsen, men nagels zijn gegroeid goddank maar nog altijd niet deftig (had ze echt ver afgebeten laatste keer :):)).
    Mijn eigen nagels scheuren snel en eigenlijk bijt ik ze ook vaak onbewust af! Weten jullie of dat groene lijntje een probleem is voor valse nagels te laten zetten? Ik heb aanstaande zaterdag weer een trouwfeest bij te wonen en ik wil niet steeds men handen onder men kont moeten steken :p
    Ik heb denk ik heel zwakke nagels met dat ze zo snel scheuren dus wat is dan het beste gel of acryl! Alle ervaringen en info is welkom! Ik weet dat het me wat gaat kosten maar dat moet dan maar zo kan het niet meer!

2. Tijgertje88

Tijgertje88 Fanatiek lid

Mar 6, 2010
    2,765
    350
    83
    Female
    Noord Brabant
    Ik maak al 2 jaar nagels (acryl), waar kom je vandaan?

Ik heb nog wel plek deze week.

Als je wil moet je maar even een prive berichtje sturen!

Liefs Wtje

3. Lachebekje87

Lachebekje87 Bekend lid

Jun 22, 2011
    843
    150
    43
    Female
    België
    oei oei limburg is wel een beetje ver, woon net buiten de rand van brussel :p is wel heel lief van je hoor maar zonder auto is het moeilijker te doen :(

4. Heart

Heart Fanatiek lid

Jan 28, 2008
    1,572
    0
    0
    Limburg
    En heb jij een opleiding gehad Wtje? Zo ja, is het geen beste opleiding geweest..

Iemand met een groen plekje, ook al is het 2mm klein, dien je géén acryl of gel op te zetten. Dat is namelijk een schimmel. Komt door de plaknagels. Die zijn superrr slecht voor je nagels, en zeker als je ze keer op keer terug plakt.

Tip: plak géén nagels meer op, en hou ze schoon. Gooi de vijl of lak die je op dat plekje gebruikt hebt weg anders blijf je jezelf infecteren.
    Ga elke dag/avond even 15-20 minuten in een bakje met azijn zitten. Zo krijgt de schimmel geen kans zich uit te breiden en kan hij uitgroeien. Blijf dit doen tot hij weg is, en in de tussentijd dus géén kunstnagels laten zetten. Maar een béétje opgeleide nagelstyliste vertelt je dat zelf ook wel...succes!

5. auraly

auraly Fanatiek lid

Apr 28, 2007
    1,217
    9
    38
    antwerpen
    de groene plek hoort inderdaad niet, schimmel is iets dat verzorgd moet worden voor het erger wordt
    ik vrees dat je nagels duidelijk aangaven niet gelukkig te zijn met plak toestanden, als je ze telkens herplakt komt er lucht onder en vuil waardoor het de ideale broeihaard wordt voor vieze schimmels

Ik zou eerst even de schimmel verzorgen voor je aan gel of acryl begint, da's ook de raad dat ik een klant van mij zou geven
    er bestaan tegenwoordig middelen bij de apotheek die helpen bij schimmelnagel
    tegen het snel breken en scheuren kan je vitaminen bij nemen

als je nu terug een gel of acryl zou plaatsen wordt de plek erger en dat kan heel veel schade aanrichten !

6. auraly

auraly Fanatiek lid

Apr 28, 2007
    1,217
    9
    38
    antwerpen
    Nails! What else?!

hier vind je info over een schimmelnagel, kalknagel .. er staat een foto bij van een groene nagel

7. Lachebekje87

Lachebekje87 Bekend lid

Jun 22, 2011
    843
    150
    43
    Female
    België
    oh dank je! gedver! ik had net een afspraak gemaakt :( ik heb ff naar de foto gekeken maar daar lijkt het dus niet op :( het is echt een ministreepje.. kga het alleszins eerst laten zien aan de nagelstyliste voor ze de tips erop zet blijkbaar is dat hetgene dat gebeurt voor nagelbijters, ik heb ff snel een paar artikels doorgelezen van groene nagels blijkt dat door het nagelbijten de andere nagels ook kunnen aangetast worden?!:$ Das dus echt geen goeie optie want ik bijt vooral onbewust zodra ik het door heb stop ik er weer mee maar ja..

8. auraly

auraly Fanatiek lid

Apr 28, 2007
    1,217
    9
    38
    antwerpen
    het begint natuurlijk niet met een heel groene vinger , het begint met een klein plekje of inderdaad een streepje
    ik zou er absoluut geen tips op laten zetten .
    1 je nagels worden gevijld en ze zal dus de schimmel verder verspreiden als ze de zelfde vijl gebruikt voor alle nagels
    met het penseel en de producten net het zelfde, ze gaat het overbrengen als ze ook werkelijk een set zet bij jou

Ik heb 1 keer een klant gehad die schimmel had, ze kwam van een andere styliste die er een gel had op geplaatst .. het was begonnen met haar duim maar haar nagels deden pijn en ze wilde er vanaf

De ravage was niet om aan te zien ,al haar nagels waren aangetast en er waren ook gewoon stukken uit
    ik heb de gel eraf gehaald zo goed en zo kwaad als ik kon en al m'n producten weg gegooid na de behandeling

hoop dat je naar een goeie styliste gaat die je de juiste raad geeft en niet eentje die denkt .. oh leuk, centje bij verdiend

9. Lachebekje87

Lachebekje87 Bekend lid

Jun 22, 2011
    843
    150
    43
    Female
    België
    Is het een beetje een voordeel dat het bovenaan men nagel zit en niet onderaan aan het nagelbed? of blijft dat allemaal gelijk? Ik wil er echt vanaf en hoop dat dit niet te lang gaat duren dan, denk dat er gewoon vocht of weet ik veel wat onder die plaknagels gekomen is en dat het daardoor komt dan. Ik heb alleszins geen onstoken randjes naast de nagel das toch goed niet? gedver nu ben ik helemaal niet meer blij :(

10. auraly

auraly Fanatiek lid

Apr 28, 2007
    1,217
    9
    38
    antwerpen
    je zal het moeten behandelen en dan laten uitgroeien .. mss is het een idee om een foto te maken , dan heb je een vergelijk over hoever het verergerd of verbeterd

het is nog klein dus je bent er wel vroeg bij als het de hele nagel zou zijn is het tussen 6 a 12 maanden , maar aangezien het nog maar net het begin is en bovenaan zit denk ik dat het makkelijker te behandelen is
    van zodra je kan en je nagel lang genoeg is , stuk eraf knippen .. echt kort houden tot de plek verdwenen is en dan nog even na behandelen zodat de schimmel zeker weg is

wel je schaartje waar je mee knipt goed ontsmetten achteraf en niet gebruiken om andere nagels mee te knippen

11. Lachebekje87

Lachebekje87 Bekend lid

Jun 22, 2011
    843
    150
    43
    Female
    België
    oh moet je dit in pure azijn laten weken? of aangelengd met water?

12. auraly

auraly Fanatiek lid

Apr 28, 2007
    1,217
    9
    38
    antwerpen
    daar kan Heart beter een antwoord op geven :)

Ik woon in belgie :p en stuur m'n klanten altijd door naar de huisarts als ik schimmel zie omdat het zo makkelijk overgaat van persoon op persoon ook
    die krijgen dan meestal een kuurtje mee , maar ook bij de apotheek heb je zo van die stiftjes

Mss dat heart wel antwoord, dan pik ik stiekem tips mee :p

13. Heart

Heart Fanatiek lid

Jan 28, 2008
    1,572
    0
    0
    Limburg
    Hihi daar ben ik weer!

Idd gewoon pure azijn! Door het zuur blijft de schimmel zoals hij nu is en kan hij uitgroeien:)

14. auraly

auraly Fanatiek lid

Apr 28, 2007
    1,217
    9
    38
    antwerpen
    lekker stinken wel :-d

15. Lachebekje87

Lachebekje87 Bekend lid

Jun 22, 2011
    843
    150
    43
    Female
    België
    Mja heb een antibioticakuur voor men teennagel maar dit is gewoon wit das 28dagen wel en 28dagen niet, ik zit nu in de niet periode. Men vingernagels hadden niks tot ik dus gisteren die stomme plaknagels eraf haalde en dat lijntje zag... Nooit meer plaknagels dus!

Heart help?! :D

16. Heart

Heart Fanatiek lid

Jan 28, 2008
    1,572
    0
    0
    Limburg
    Hahaha gelukkig, weg met plaknagels!:D

Stinken idd, daarom handig om 't 's avonds te doen, als je slaapt ruik je t niet meer:D
    En als je toevallig een nagelriem olie in huis hebt, die daarna op je nagelriem druppelen (niet met kwastje aan nagel, kruisbesmetting enzo..) en ff lekker insmeren. Azijn houden je nagelriemen niet erg van namelijk, kunnen er een beetje droog door raken.

17. Lachebekje87

Lachebekje87 Bekend lid

Jun 22, 2011
    843
    150
    43
    Female
    België
    ik denk eerder dat men nagelriemen zullen beginnen pikken! ben een fervent bijter zoals ik al zei ;) het zit net iets te laag om gewoon weg te knippen zo'n 2-3mm onder de rand van men nagel ik heb net een miniwit lijntje aan men nagel dus lang zijn ze niet :( ik baal wel heel erg hoor nu :(

18. auraly

auraly Fanatiek lid

Apr 28, 2007
    1,217
    9
    38
    antwerpen
    vind het echt zo'n zonde voor je !
    nagelbijten afleren is zo moeilijk en als je dan eindelijk een beetje rand aan je nagel hebt ben je super trots
    en dan nu dit weer .. pff

maar liever korte nagels dan ongezonde eh

19. Lachebekje87

Lachebekje87 Bekend lid

Jun 22, 2011
    843
    150
    43
    Female
    België
    zit al aan de azijn intussen ;) men nagelriemen pikken niet maar heb wel geen product voor ze ben niet echt het type meisje dat die dingen in huis heeft maar ja heb dan ook nooit echt nagels *diepe zucht* nu gaan ze al helemaal op niks trekken voor die trouw zaterdag! idd liever gezonde als ongezonde!

20. Lachebekje87

Lachebekje87 Bekend lid

Jun 22, 2011
    843
    150
    43
    Female
    België
    goed nieuws! ale ja denk toch dat het goed zit! heb dus net een halfuurtje mijn vinger in een potje azijn laten weken en geprobeerd of ik het kon vijlen en het groene gaat er toch wat af! das toch goed dan of niet?! Durf niet verder doen uit schrik men nagel kapot te maken...

Share This Page