Hej Je kan op dit moment nog maar 105% lenen bij de bank he Je hebt dus wel een eigen spaarpot nodig om die verbouwing rond te krijgen. Daar moet je wel rekening mee houden. En je kan altijd een bod doen, je weet maar nooit!
Wat vegans ook al zei hou er rekening mee dat kosten van een verbouwing etc vaak niet meer bij de hypotheek te krijgen valt. En je dit dus vaak uit eigen zak moet betalen. Verder zou ik persoonlijk als verkoper zo'n Bod niet serieus nemen.
Ze zijn al 80 toch? Misschien willen ze het snel kwijt. Je kunt het altijd proberen en dan afzien.... Straks wacht jij en is het ineens wel verkocht! Bieden kan altijd! Later nog een x volgens mij ook! Alleen dat laatste weet ik niet zeker.
Ik weet niet of jullie zelf handig zijn, want met 25.000 euro red je het niet als je alles moet vervangen wat je hierboven noemt. Daarnaast kom je vaak nog van alles tegen wat je nu niet kunt zien. Hier aan de overkant zijn ze aan het verbouwen. Inmiddels zijn ze al 45.000 over hun budget van 80.000 heen. Er kwam steeds weer iets onvoorziens bij. Ik zou even goed gaan rekenen, evt. met behulp van een aannemer of iemand die er verstand van heeft, want 25.000 euro is erg optimistisch.
Ik zou zelf eerder uitkijken naar een huis dat meer in jullie prijsklasse zit en waar minder werk aan is. 45.000 euro afbieden op 225.000 euro ... Da's ongeveer 1/4 ... Tenzij ze héél wanhopig zijn, denk ik dat ze er es goed mee lachen. En aangezien het "nog maar" 4 maanden te koop staat, zullen ze zo hard wel niet zakken.
Bereken je inderdaad goed de verbouwingskosten! Wij hebben afgelopen jaar ons nieuwe koophuis verbouwd. Hebben we op de badkamer na helemaal zelf gedaan en alle materialen tegen inkoop. We hebben op het toilet beneden na, alles vernieuwd, inclusief meterkast, leidingwerk, kabels. Ook wij kregen steeds weer onvoorziene kosten. Verbouwing heeft ons een kleine 30000 gekost! Denk dat zoveel onder de vraagprijs zitten niet reëel is. Wij zijn er maar 4000 onder gaan zitten. Voor minder was het aan onze neus voorbij gegaan!
Kosten verbouwing kan je mee financieren als uit een bouwraport blijkt dat je huis een bepaald percentage gaat opbrengen naar de verbouwing. Ik zou gewoon een bod doen, nee heb je en ja kun je krijgen
Dankjulliewel voor alle antwoorden! We hebben wel een spaarpotje voor verbouwingskosten. Ik denk dat het handigste is om gewoon als eerste eens te gaan kijken voordat we een bod doen.. Het huis is in principe wel in onze prijsklasse voor de prijs die hun vragen maar het is meer dat we dat doormiddel van de foto's zelf niet waard vinden. Misschien veranderd onze mening wel als we het huis in het echt van binnen hebben gezien.. Het huis trekt ons tot nu toe alleen vanwege de locatie en ruimte aan. Me man en ik gaan het morgen nog eens overleggen met elkaar en eventueel met schoonouders (die wonen in precies dezelfde soort woning een paar straten verder op.. Ik laat het weten als we zelf wat meer weten!
Haha ik zou zeker eerst 2x gaan kijken voor je een bod gaat doen Veel plezier igg. En een tip: Ga ook nog een stuk of wat andere huizen bekijken. Dan kom je er vanzelf achter wat je wel en niet belangrijk vindt. Dat hebben wij ook gedaan. 6 huizen in 1 weekend, en toen was het voor ons wel duidelijk wat we wilden!
Als openingsbod oké. Als eindbod vind ik het echt onrealistisch laag. Maar het is maar net hoe graag ze het kwijt willen. Mijn ouders hadden hun huis te koop staan voor 299,500. Maar omdat ze haast hadden verkocht voor 250.000. Dus het kan wel Helemaal afhankelijk van de situatie..
Eerst maar eens kijken; wellicht een makelaar meenemen die verstand van zaken heeft. mbt financiering, je kan 105% van de waarde van de woning lenen na verbouwing. Een taxateur stelt een waarde voor en een waarde na verbouwing vast. Wij hebben net een woning gekocht en het geld vliegt er doorheen. De hoekkeuken kostte al ruim 10 000 euro en dan was het nog niet eens een mega-dure. Verven, alleen al aan de binnenkant, 2000 euro en dan zijn we er nog niet eens. Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat het uitgewoond was en we niet bespaard hebben op de verf.
Oh dacht dat je er ook al had gekeken! Sowieso eerst kijken, eventueel nog een keer! Ook de muren nakijken, leidingen, CV, etc. Je kunt ook iemand meenemen die kijkt of er verborgen gebreken zijn, mocht je echt geïnteresseerd zijn en het willen kopen! (dat kost volgens mij wel geld)
is de vraagprijs al aan de lage kant, dan heeft de verkopende makelaar er al rekening mee gehouden dat de woning achterstallig onderhoud heeft. Is het een reeele vraagprijd dan is het maar net of er al veel mensen zijn geweest en ze de kans groot achten dat ze de woning wel voor die prijs kwijt kunnen. hier hebben wij 95000 vd vraagprijs afgekregen. stond te koop voor 315000. gekocht voor 220.000. huis stond al 2 jaar te koop. Maar onze verbouwing zit onderhand ook al op 45000 en het is nog niet af. Onvoorzien dat het dak helemaal eraf moest ivm lekkage. Kosten: 20000.... En dan nog de kleine dingen, tubetje kit hier, tubetje kit daar, stopcontactjes, verlichting, tuin die toch niet kindproof bleek. 25000 voor wat jij wilt doen is niet echt realistisch ben ik bang.
Gewoon proberen. Wij hebben ons huis gekocht voor 265.000 vraagprijs was 289.000. (Gezakt van 315.000 in 2 jaar) Het is een kopersmarkt. Succes. Hopelijk lukt het.
Je moet natuurlijk eerste heel zeker weten of dit het huis is waar je voor wilt gaan. Qua bod, gewoon proberen! Wij hadden een huis op het oog wat eerst te koop stond voor 259.000,- ze waren al gezakt naar 225.000,- Wij deden een bod van 190.000,- met de mededeling dat er meer niet inzat en ze gingen er nog op in ook. Het werd nog 192.000,- en toen stak hun bank er een stokje voor. In deze tijd kan alles. Ik zou sowieso op verbehoud van een bouwtechnische keuring kopen, mocht het doorgaan. Kost een paar honderd euro maar dan weet je in ieder geval wel waar je aan toe bent. Succes!
8?! Jaar? Geen idee wat je aan dat andere huis betaald maar als dat rond de 400 euro pm is heb je er al 40.000 euro aan betaald terwijl jullie er niet eens meer wonen? Zeker dat ik t dan wel zou verkopen voor een bedrag wat 40.000 lager ligt