Allereerst zou je nooit over een bod moeten nadenken voordat je er überhaupt gekeken hebt. Wij waren toevallig 2 weken terug bij een huis aan het kijken. Toen we daar eenmaal waren bleek het huis totaal anders te zijn dan op de foto's en de brochure te zien was. Werkelijk alles moest gebeuren en op de foto's zag het er naar uit dat een likje verf en een schoonmaakdoekje genoeg zou zijn. Kijken kan nooit kwaad, het is zelfs leuk om te doen. Lekker kritische vragen stellen en een aankoopmakelaar om de arm nemen. Zo te lezen gaat het om een relatief oud huis. Dan moet je altijd een bouwkundig rapport laten maken (a +/- 300,00). Je wilt natuurlijk wel weten wat je koopt! En dan ken je de gebreken, dan kun je altijd kijken wat de kosten zijn om dingen te (laten) maken. Een aankoopmakelaar kan je daarbij ook adviseren over een eventueel bod. Zeker bij je eerste koophuis zou ik adviseren niet zelf te goochelen met bieden etc.
tja de prijs is natuurlijk wel gebaseerd op de staat van de woning. Ik zou kijken en als het bevalt een keuring aanvragen en je kan altijd een bod doen, misschien hebben ze het voor weinig gekoct en willen ze er dolgraag vanaf. brenda
Als je voor het eerst een huis gaat kopen kun je in sommige gemeentes een starterslening krijgen, op deze site kun je kijken waar en uitrekenen hoeveel je krijgt. SVn Misschien heb je er wat aan.
2011 mama, dankjewel! Volgens mij heeft onze gemeente dat ook inderdaad. Als het zo ver komt dan ga ik daar zeker even naar kijken!