Dames, Volgend jaar gaan we een weekje naar Texel en nu heeft mijn man bedacht dat we daar gaan parachutespringen. Je krijgt eerst een cursusdag en dan ga je zelfstandig springen. Wie heeft dit wel eens gedaan? Het lijkt mij enorm gaaf maar dat alleen springen lijkt me, diep in mijn hart, toch wel erg eng. Is het verantwoord? Vergeet ik de parachute niet open te doen? Enz. Ik heb ook gelezen dat je een tandemsprong kunt maken maar dat lijkt me het dan weer net niet Ik ben benieuwd wie dit een keer gedaan heeft.
Ik heb een tandem spring gemaakt. Als je zelfstandig wil springen krijg je een cursus van 2 dagen, tenminste toen wel op Texel. Ik vond het super gaaf! Ook al sprong ik met een instructeur. Echt doen, super leuk!
Je hebt gelijk ja, de tweede dag krijg je ook nog een cursus.. Gelukkig maar dat je het zo leuk vond. Zou je, nu je met iemand samen hebt gesprongen, alleen durven springen?
Nou een stemmetje in m'n achterhoofd zegt dus ook 'ENG ENG ENG' maar aan de andere kant zit een stemmetje die zegt 'kom op, doe het nou maar gewoon, je wil het al zo lang'..
Ik heb een tandemsprong gemaakt en dat was echt onwijs gaaf hoor !! Alleen springen zou ik echt niet durven.
Het is niet alleen dat ik het niet durf, maar ook absoluut niet de behoefte voel om zelf de verantwoordelijkheid te hebben om die parachute op tijd open te laten gaan. Al krijg je nog zo'n cursus vooraf, ik zou dat gewoon niet willen. Ik zou dan geloof ik ook veeeeel minder van het springen genieten, omdat ik alleen maar bezig ben met wanneer die parachute open moet en de angst of ik het wel goed doe.
@ Hogelinda, dat heb ik ook wel een beetje hoor, dat ik bang ben dat ik die parachute niet op tijd of niet goed open doe Maar ja, dan denk ik tegelijk weer, das niet realistisch, ik doe het echt wel goed, haha.
Bang zijn dat ie niet open gaat wou ik ook eerst schrijven, maar toen dacht ik: Onzin eigenlijk, want dat kan natuurlijk ook met een tandemsprong gebeuren....
Ja precies dat dacht ik eigenlijk ook en het enige wat het dan is, is dat het niet je "eigen schuld" is.. Waar ik toch niks meer aan heb als ik te pletter ben gevallen..
Hahaha! Ja inderdaad! Maar zou je dan nog wel kunnen genieten van het springen? En niet zoals ik al schreef dat je dan alleen maar bezig bent met wanneer die parachute open moet? Want dat is natuurlijk wel jammer als dat zo zou zijn.
Ja dat weet ik dus niet, haha. Daarom dacht ik misschien zijn hier dames die het eens gedaan hebben en mij kunnen vertellen hoe ze het ervaren hebben
Ik zou nog wel een keer alleen willen springen maar dan wil ik wel eerst nog een keer een tandemsprong maken. Eigenlijk zou ik het gewoon wat vaker willen doen haha Dan kom je er wat beter in. Nu 28 weken zwanger dus voorlopig wordt er niet gejumped voor mij...