Hallo, Ik heb nu bijna 2 weken geleden onze poes laten steriliseren en nu poept en plast ze ineens overal, op de badkamer op zolder de toiletten boven etc etc.... Ze is een buitenkat en ging al 2 jaar netjes haar behoeftes buiten doen en nu ineens DIT Ze doet het nu buiten EN binnen! Iemand enig idee hoe dit kan en wat kan ik eraan doen zodat ze er niet blijft plassen? Liefs Zomaar
ik zou langs de dierenarts gaan, het is goed mogelijk dat ze bijv. een ontsteking heeft oid! ze kunnen het ook van stress gaan doen maar het kan ook een complicatie van de operatie zijn, als ik je verhaal zo lees dan vraag ik me af of ze het wel op kan houden?
Mijn kat deed dat ook. Ze moest de eerste 3 dagen binnen blijven en dus op een bak plassen. Maar de bak snapte ze niet, dus plaste ze in de huiskamer. Vond het niet erg, maar wel toen ze gewoon weer naar buiten mocht en alsnog binnen plaste. Toen bleek dus dat ze een blaasontsteking had, omdat ze haar plas had geprobeerd op te houden omdat ze niet naar buiten kon. Zou dus zeker de dierenarts even vragen hoe of wat.
Ja had ik ook met onze kat! Dierenarts geweest maar was niks aan de hand met dr. En ze bleef het doen dus ik heb haar weg moeten doen (ze kon hier ook niet naar buiten toe) Ze zit nu bij een oude vrouw en daar doet ze het niet
Terug naar de dierenarts! Het kan natuurlijk heel goed stress zijn, een sterilisatie is niet niks... (al heeft mijn poes hier geen last van gehad) Maar ik zou eerst uitsluiten of het niks lichamelijks is...
Heeft ze wel een kattenbak? Neem aan van wel aangezien e je kat toch niet gelijk na een operatie naar buiten laat gaan dus je zal vast nog wel ergens een bak hebben.
Mijn poes die deed ook maar als ik elke dag effe de bak doorschep, doet ze het netjes in de kattenbak. Zij is dus een veeleisende poes De ander doet er niet moeilijk over en heeft nog nooit buiten de bak iets gedaan
Poes mocht de eerste week na de operatie niet naar buiten (ivm de wond) hoop gedoe maar het is me gelukt om haar 6 dagen binnen te houden en ja toen had ze uiteraard een katte bak. Maar toen ze weer eenmaal meer buiten was dan binnen en dus ook buiten haar behoeftes deed stond de kattebak hier ongebruikt en heb ik hem weggehaald. ging eerst even goed en nu ineens niet meer..... Maar heb de dierenarts gebeld en ze willen inderdaad dat ik even met haar terug kom om het even na te laten kijken, hoop maar dat ze snel weer naar binnen komt want zonder poes kan ik zo weinig doen bij de dierenarts
Heb je geen medicijnen gekregen ervoor dan? Dat ze even wat relaxter wordt zodat ze niet zo bang meer is? Tenminste, gok toch dat het komt door de operatie, dat ze daardoor bang is geworden ofso? Hopelijk voelt ze zich snel beter!